B2B nieuwsbrief maken
Klantenbinding en conversies verhogen

Nieuwsbrieven zijn in de communicatie tussen bedrijven en andere bedrijven haast niet meer weg te denken.
E-mails zijn een zeer effectieve manier om het B2B publiek op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.
Met de nieuwsbrief software van Newsletter2Go is een B2B nieuwsbrief maken zo gedaan. Hoe precies, lees je hier.

B2B nieuwsbrief maken: de eerste stappen

Een B2B nieuwsbrief begint met ontvangers. Importeer snel en eenvoudig je ontvangerslijst onze nieuwsbrief tool. Je kunt dit handmatig doen, maar ook door een csv of Excel bestand up te loaden of een integratie te gebruiken. In het laatste geval worden je ontvangers automatisch gesynchroniseerd na de koppeling met je webshop systeem. Kies de methode die het eenvoudigst voor je is!

Ontvangers met 1 klik importeren

Maximaal succes dankzij ontvangerskenmerken

Een B2B nieuwsbrief maken begint met een doelgerichte ontvangersgroep. Waarom? Stel, je beschikt over een klantenbestand met diverse gebruikers. Enkele klanten hebben een abonnement en gebruiken je service op maandelijkse basis, anderen kopen je producten minder frequent. Wanneer je B2B nieuwsbrief verstuurt naar het gehele adresboek, zal deze niet zo effectief zijn dan wanneer je een specifieke B2B nieuwsbrief voor de diverse klanten maakt. Je kunt in je B2B nieuwsbrief bijvoorbeeld voor de maandelijkse gebruikers in je e-mail op upselling focussen, terwijl je de sporadische klanten overtuigd om met korting een abonnement aan te schaffen. De ontvangersgroepen laten zich naar alle beschikbare ontvangerskenmerken groeperen, zodat je altijd een uiterst passende B2B nieuwsbrief kunt versturen.

Authentieke mailings dankzij personalisering

Werk aan de persoonlijke klantenbinding met behulp van gepersonaliseerde bouwstenen. Een B2B nieuwsbrief voorbeeld kan een e-mailcampagne speciaal voor account managers zijn. Je hoeft voor een doelgerichte e-mail niet per se twee verschillende e-mails te maken en versturen, maar je kunt met gepersonaliseerde bouwstenen werken. Door de bouwstenen van regels te voorzien is de specifieke content in de bouwsteen enkel voor ontvangers die aan de kenmerken voldoen zichtbaar. Dit is handig wanneer je in een algemene B2B nieuwsbrief een onderdeel speciaal voor account managers terug wilt laten komen. Voorzie verschillende klanten bijvoorbeeld van verschillende informatie of aanbiedingen.

Nieuwsbrieven verzenden gepersonaliseerde verzending

Betrouwbaar verzendsysteem met 99% afleverratio

Wereldwijd effectieve B2B nieuwsbrieven versturen? Met ons high-speed B2B nieuwsbrief verzendsysteem stuur je 1 miljoen e-mails per uur. Je kunt tevens probleemloos pdf-bestanden meesturen en dankzij gewhiteliste IP-adressen het risico op spam minimaliseren. Onze afleverratio is al bijna perfect, maar kan door onze slimme extra services nog sterker verbeterd worden. Met Newsletter2Go komt je B2B nieuwsbrief altijd correct bij de ontvanger aan.

Afleverratio

Effectief nieuwe leads genereren

Genereer waardevolle nieuwe B2B leads met de aanmeldformulieren van Newsletter2Go. Door middel van een zogenaamde formuliergenerator kun je eenvoudig en snel dit soort B2B nieuwsbrief formulieren maken. Je bent met dit soort formulieren altijd aan de veilig, de e-mailadressen worden namelijk door middel van een double opt-in methode aangemeld en bevestigd. Alleen na het klikken op de link met de bevestigingscode wordt de ontvanger aan het adresboek toegevoegd en worden je B2B nieuwsbrieven naar degene verzonden.

Newsletter2Go functies gratis aanmeldformulier

Verbeter je verkoopproces dankzij Lead Scoring

Met nieuwsbrief marketing ondersteun en optimeer je je verkoopproces eenvoudig dankzij zogenaamde Lead Scoring. Krijg een beter inzicht en optimaliseer je verkoopprocessen door middel van B2B nieuwsbrieven. Wie heeft bijvoorbeeld je mailing geopend? Hoeveel mensen hebben in de e-mail geklikt? Hebben er conversies plaatsgevonden? En tonen de openeers van je B2B nieuwsbrieven interesse in de getoonde aanbiedingen of producten? Met de rapporten van Newsletter2Go — die automatisch na iedere B2B nieuwsbrief mailing aangemaakt worden — controleer je precies wat de reactie van de lezers was. Alle belangrijke KPIs, zoals de open-, klik-, en afleverratio worden in het rapport aan je getoond.

De rapport statistieken in een overzicht:

Lead nurturing en marketing automation

Met de automatische mailings van Newsletter2Go onderhoud je zonder al teveel moeite eenvoudig te contact met je ontvangers. Zet eenmalig B2B nieuwsbrieven op en verzend deze vervolgens automatisch op het juiste moment naar de juiste ontvangers. Je kunt zelf bepalen op welk tijdstip de mailings moeten worden verstuurd. Met deze functie speel je nauwkeurig in op de diverse koopfases van de klant. Maak voor iedere fase een aparte B2B nieuwsbrief en begeleid je ontvangers naadloos door het gehele koopproces. De marketing automation opties vereenvoudigen daarbij processen, besparen je tijd en laten je toch persoonlijke B2B nieuwsbrieven verzenden.

Lead generatie in e-mailmarketing

Met Newsletter2Go kun je gratis nieuwsbrieven maken, verzenden en evalueren.
Je stuurt maandelijks tot 1000 e-mails volledig gratis.
Til je e-mailmarketing naar een hoger niveau met Newsletter2Go!

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.