De 10 grootste voordelen van e-mailmarketing

10 voordelen email marketing

Goed op weg met uw e-mailmarketing

Of u nu onze blog al een tijdje leest of dit het eerste artikel is, de kans is groot dat u overtuigd bent van de voordelen van e-mailmarketing. Zelfs in 2018 is dit marketingkanaal nog steeds de meeste voordelige optie. Daarnaast kunt u met e-mailcampagnes ook de lezer persoonlijk aanspreken. In deze blog leert u de 10 grootste voordelen van e-mailmarketing kennen.

1. Het kost vrijwel niets

Marketing per e-mail is een gunstige manier van communiceren. Een account bij een e-mailmarketing software, zoals die van Newsletter2Go, is in feite vaak gratis en als er kosten aan bepaalde functies verbonden zijn, zijn deze nooit erg duur. Met een nieuwsbrief software kunt u een groot aantal nieuwsbrieven tegelijkertijd naar uw klanten sturen, zonder hier al te diep voor in uw portemonnee te hoeven graven.

2. Eenvoudig te gebruiken en voor iedereen toegankelijk

Het versturen van nieuwsbrieven is eenvoudig en vereist geen vooraf verworven kennis. De platforms voor het maken en verzenden van e-mailmarketingcampagnes zijn meestal intuïtief in gebruik en bieden u de mogelijkheid om eenvoudig en snel inhoud en afbeeldingen toe te voegen. Zo beschikt Newsletter2Go bijvoorbeeld over een handige drag&drop editor waarmee u snel een nieuwsbrief kunt samenstellen.

3. Uw marketing heeft geen grenzen

Nieuwsbrieven bereiken lezers 24 uur per dag, waar ze op dat moment ook zijn. Met e-mailmarketingplatforms kunt u het versturen van nieuwsbrieven inplannen en verschillende verzendtijden voor verschillende doelgroepen kiezen.

4. Uw merk kan continu versterkt worden

De nieuwsbrief is als een blanco vel papier: u kunt alles invoegen en bewerken, zonder beperkingen in ruimte of lengte. Zo kunt u uw e-mail maximaal aanpassen door alle elementen van uw bedrijfsidentiteit toe te voegen, denk aan het logo en uw bedrijfskleuren. Door regelmatig nieuwsbrieven te sturen, herkennen en onderscheiden uw ontvangers de karakteristieke eigenschappen van uw bedrijf. Dit zorgt voor meer brand recognition.

Meer over A/B-testen te weten komen? Ontdek onze multivariabele A/B-testfunctie.

5. Uw leert uw publiek beter kennen

Elk platform voor het versturen van nieuwsbrieven geeft u de mogelijkheid om het gedrag van ontvangers te volgen: e-mail openratio’s, geklikte links, voorkeuren met betrekking tot bepaalde inhoud en het ontwerp (naast vele andere elementen). Dankzij deze indicatoren begrijpt u beter wat uw ontvangers wel en niet leuk vinden.

Newsletter2Go geeft u de mogelijkheid om A/B nieuwsbrieven te testen: dit betekent dat u twee e-mails met verschillende inhoud of lay-outs kunt aanmaken en naar uw lezers kunt sturen. Dankzij monitoring ziet u dan na de verzending welke versie het meest succesvol was.

6. U kunt ad-hoc berichten voor specifieke klanten maken

Met professionele e-mailmarketing programma’s kunt u elke ontvanger – naast hun naam, achternaam en e-mail – koppelen aan functies zoals de leeftijd, interesses en voorkeuren in een bepaald gebied. U kunt daarna voor elke lezer de ad hoc gemaakte nieuwsbrief aanmaken en hierin specifieke informatie over producten of interessegebieden invoegen. Geheel automatisch met plaatshouders. Zo kunt u bijvoorbeeld “Beste klant” schrijven en dit zo instellen dat het systeem het woord “klant” door de naam van de ontvanger vervangt.

7. U bereikt uw klanten discreet

Een ander voordeel van e-mailmarketing is dat het de lezer op een zeer discrete manier wordt bereikt. In tegenstelling tot een chaotisch social media kanaal of een telefoongesprek dat vaak onderbreekt wordt, kan de nieuwsbrief geopend worden wanneer de lezer tijd en aandacht beschikbaar heeft. Dit maakt e-mail nog steeds zo’n effectief marketingkanaal: de ontvanger neemt de tijd om nieuwsbrieven te lezen en beslist vooraf of de relevante informatie bewaard wordt of niet.

8. Het gebruik van multimedia inhoud

Zoals vermeldt in ons e-mail trendreport zijn bewegende beelden de nieuwe rage in nieuwsbrieven. GIFs worden door steeds meer bedrijven in de nieuwsbrief verwerkt, wat de inhoud nog interactiever en aantrekkelijker maakt. Met één druk op de knop kunt u met uw nieuwsbrief informatie en diverse sensaties overbrengen.

9. Duurzame marketing

Denk kort na over hoeveel reclame dagelijks op papier wordt verzonden en wat dit met onze wereld doet…

E-mailmarketing stelt bedrijven in staat om met klanten te communiceren zonder brieven en brochures af te drukken en te versturen. Het is niet alleen goedkoper, maar ook een manier om groen te communiceren en met minimale impact op het milieu.

10. Continu in ontwikkeling

Professionele e-mailmarketingplatforms evolueren voortdurend en spelen in op de behoeften van de markt. De bedrijven die deze dienst aanbieden, werken voortdurend aan hun producten, voegen nieuwe functies toe en bieden nieuwe diensten aan, waardoor het potentieel en de voordelen van e-mailmarketing continu worden uitgebreid!

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.