6 praktische tips voor relevante Paasnieuwsbrieven

Blog header paasnieuwsbrief

Zo maakt u uw paasnieuwsbrief tot een gegarandeerd succes

Na Kerstmis is Pasen de volgende gelegenheid waar winkeliers zich op mogen verheugen. Verf, pastelkleurige accessoires en paasdecoratie zijn slechts enkele voorbeelden van de items die in aanloop naar de zoete dag goed verkocht worden.

Het lange weekend zorgt tevens voor een stijging in de verkoop van korte weekendtrips of excursies. Veel mensen verlangen naar wat zonneschijn na de koude winter, vandaar dat Pasen de perfecte seizoensopener voor het warme seizoen is. Het liefst gepaard met een passende Paasnieuwsbrief.

Relevante nieuwsbrieven voor Pasen

Hoewel de verkoop met Pasen niet te vergelijken is met de enorme verkoop tijdens Kerstmis, biedt ook de paasvakantie zeer goede mogelijkheden voor e-commerce handelaren.

Nieuwsbrieven met een temporele en thematische verwijzing naar de feestelijke activiteiten kunnen uw kans op succes aanzienlijk verhogen.

Omdat Pasen wordt geassocieerd met populaire tradities, heeft u een breed scala aan mogelijkheden voor uw paasnieuwsbrieven. Verwijs bijvoorbeeld naar bekende tradities om uw ontvangers emotioneel aan te spreken en een hoge relevantie te bereiken.

Typische paasartikelen zoals snoepjes en decoraties zijn gegarandeerd een hit wanneer u uw ontvangers segmenteert en de paasnieuwsbrief naar de juiste ontvangersgroep stuurt.

Aan het einde van de vastentijd kunt u punten scoren met chocolade, eten en alles rondom het thema genieten in het algemeen.

Doordat reizen en excursies gedurende het lange weekend populair zijn, kunt u ook denken aan vrijetijds- en sportactiviteiten. Biedt bijvoorbeeld geschikte accessoires in uw paasnieuwsbrief aan.

De paasvakantie is de perfecte gelegenheid om in contact te komen met uw ontvangers en hun band met hen te versterken. Als u uw lezers nog meer laat genieten van Pasen met uw Paasnieuwsbrief, heeft u de beste kans van slagen.

1. Hazen, nesten en eieren: De juiste presentatie voor uw paasnieuwsbrief

Een paasnieuwsbrief is de perfecte gelegenheid om uw creativiteit de vrije loop te laten. Zodra u heeft besloten wat het doel van uw paasnieuwsbrief moet zijn, kunt u op zoek gaan naar ideeën voor de presentatie.

Veel mensen associëren pasen met de lente, eieren zoeken en het samenzijn met familie. Probeer hierop in te spelen en ontwerp uw paasnieuwsbrief dienovereenkomstig. Wij raden aan om de layout te baseren op de producten die u in de paasnieuwsbrief aanbiedt.

Er zijn veel manieren om met het thema Pasen om te gaan in de nieuwsbrief. Presenteer bijvoorbeeld uw producten in een lentejasje of bedenk een zoektocht naar het gouden ei in de paasnieuwsbrief.

Paaseieren, kuikens en bloemen kunnen allen tevens een inspiratie zijn voor de paasnieuwsbrieven.

2. Ontwerptips voor de paasnieuwsbrief

Maak het uzelf eenvoudig door een nieuwsbrief template te gebruiken in een paasontwerp. In een voorgedefinieerde template kunt u eenvoudig uw eigen content en afbeeldingen invoegen.

De nieuwsbrief is hierdoor in een mum van tijd klaar voor verzending. Bij Newsletter2Go profiteert u van kant en klare paastemplates. Deze zijn uiteraard allen responsive en kunnen naar wens door u worden aangepast.

Met een template kunt u uw Paasnieuwsbrief snel en eenvoudig naar de mailbox van uw ontvangers brengen.

Gebruik paastemplates die bij uw product, industrie en doelgroep passen. Het ontwerp kan ofwel serieus of speels zijn.

Zo zou de paasnieuwsbrief er bijvoorbeeld voor verschillende industrieën zo uit kunnen zien:

  • Mode: Bloempatroon in de teaserafbeelding, verpakken van producten in paaseieren of paashaasnesten
  • Home: Foto’s van bloemen, lentemotieven, paasdecoratie
  • Eten: Paasmenu’ s, chocolade-eieren, gouden eieren (luxe segment)

Om de aandacht van uw ontvangers te vragen, kunt u experimenteren met bewegende beelden in uw paasnieuwsbrief.

Video’s en geanimeerde afbeeldingen zijn zeer effectief en zorgen ervoor dat de lezer meer aandacht op uw nieuwsbrief vestigt. Denk bijvoorbeeld aan het implementeren van een geanimeerde GIF rondom het thema paaseieren zoeken of een sfeervolle cinemagraphic met lentemotief.

Paas nieuwsbrief

3. Wek nieuwsgierigheid met het juiste onderwerp

De onderwerpregel van de nieuwsbrief moet de aandacht trekken in de mailbox en tegelijkertijd de inhoud van de nieuwsbrief zo nauwkeurig mogelijk beschrijven.

De lezer moet op het eerste gezicht begrijpen waar uw nieuwsbrief over gaat en waarom deze moet worden geopend.

In uw paas e-mailcampagne heeft u voldoende creatieve ideeën beschikbaar. Pasen wordt vaak geassocieerd met verrassingen, loterijen en cadeaus. Laat u hierdoor inspireren door bijvoorbeeld een onderwerpregel als “Zoek niet verder, hier is uw 10% paasvoucher” te gebruiken.

Als u kortingen of andere voordelen aanbiedt, zorg er dan voor dat u deze in de onderwerpregel beschrijft.

Over het algemeen geldt voor de onderwerpregel: Hoe korter, hoe beter. Een nieuwsbriefonderwerp met ongeveer 40-50 karakters bereikt meestal de beste openratio.

4. Meer succes met individuele mailings

Een vleugje persoonlijkheid verhoogt uw kans op succes, omdat het de ontvangers dichter bij de nieuwsbrief brengt. Door de inhoud van de nieuwsbrief aan te passen, vergroot u de relevantie ervan.

Als de paasnieuwsbrief de ontvangers persoonlijk benadert en de individuele voorkeuren van de lezer in acht neemt, leidt dit tot aanzienlijk meer activiteit dan algemene massamailings.

Naast een persoonlijk afzendadres en onderwerp, is ook de personalisatie in de e-mail zelf belangrijk. Speel bijvoorbeeld met de woonplaats (“Eieren zoeken in Breda”) of gebruik de leeftijd van de ontvanger om de productselectie beter aan te passen.

Met de e-mailmarketing software van Newsletter2Go kunt u de afbeeldingen in uw nieuwsbrief personaliseren. U kunt bijvoorbeeld twee verschillende teaserbeelden in uw paasnieuwsbrief gebruiken om specifiek vrouwen en mannen aan te spreken.

Blog header paasnieuwsbrief

5. Nodig uw ontvangers uit om mee te doen

Door uw ontvangers uit te nodigen voor een spel, kunt u uw conversiesnelheid aanzienlijk verbeteren. Vrijwel iedereen is te porren voor een leuk interactief spel en wanneer er iets te winnen valt zal het beloningseffect groots zijn.

Natuurlijk moet het spel passen bij uw bedrijf en de producten. Hoe meer het spel matcht met de nieuwsbrief en het conversiedoel, hoe beter uw resultaten zullen zijn.

Zelfs met relatief weinig moeite kunt u een spel ontwerpen voor uw paasnieuwsbrief. Verberg bijvoorbeeld een aantal paaseieren en vraag de ontvangers om ze te tellen. Stuur daarna het juiste aantal in de daaropvolgende nieuwsbrief.

Alternatief kunt u ook een link in de nieuwsbrief verbergen naar een landingspagina waar de ontvangers hun paascadeau kunnen ophalen.

6. Houd rekening met regionale verschillen

Sommige paastradities zijn alleen regionaal bekend of verschillen per land. Eieren zoeken is een populaire activiteit in onder andere Nederland en Zuid-Duitsland.

Maar er zijn ook verschillen.

In sommige Europese landen, zoals Italië, is de traditie dat de Paus het Urbi et Orbi uitspreekt en Nederland voor de bloemen bedankt. In Guatamala maakt de bevolking kleurige bloementapijten op de straten. In Zweden hebben ze met Pasen een soort Halloween, waar de kinderen verkleed langs de deuren gaan.

U kunt het succes van uw nieuwsbrief met Pasen verder optimaliseren door deze verschillen in uw nieuwsbrief mee te nemen. Gebruik de Newsletter2Go nieuwsbrief rapporten om te achterhalen waar uw ontvangers vandaan komen.

Met de visuele geolocatie kunt u in één oogopslag zien of er lokale trends zijn en waar deze liggen. Op basis van de woonplaats kunt u vervolgens verschillende groepen maken. Daarna is het aan u om specifieke paastradities voor deze regio’s te vinden en ze in de nieuwsbrief op te nemen.

Conclusie

Verras uw ontvangers met een verfrissende voorjaarsmailing inclusief kleine spelletjes of een cadeautje. Een specifieke en relevante onderwerpregel met een individuele benadering verhoogt de openratio. Als u bij het samenstellen van uw nieuwsbrief aandacht besteedt aan de bovengenoemde punten, staat u niets meer in de weg.

Wat heeft u dit jaar voor uw paasnieuwsbrief gepland? Laat het ons weten!

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.