Terugblik: De belangrijkste release notes van 2016

Release Notes

Onze beste releases van de afgelopen maanden

2016 was een bijzonder bewogen jaar voor Newsletter2Go. Voor het tweede achtereenvolgende jaar bemachtigden we een plaats in de top 30 sterkstgroeiende digitale bedrijven, een lijst van het in Berlijn gevestigde Gründerszene. De aanhoudende groei maakte een verhuizing naar een groter kantoor in het bruisende Charlottenburg noodzakelijk. Het overduidelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar was echter ongetwijfeld de e-mailmarketing software zelf.

Een geheel herziene versie werd in het voorjaar uitgebracht en kwam met zeer veel innovatieve functies die het ontwerpen en verzenden van professionele nieuwsbrieven nog eenvoudiger maken. Na de relaunch zaten we echter niet stil: Ook tijdens de rest van het jaar ontwikkelden we voortdurend de software verder uit om deze nog gebruiksvriendelijker te maken. In dit artikel vatten we de belangrijkste updates van 2016 samen.

Nieuwe functies in het ontvangersbeheer

Het beheer van uw nieuwsbrief ontvangers is duidelijker en efficiënter geworden. Nieuwe functies helpen om meer ontvangers voor uw e-maillijst te verzamelen en maken het eenvoudiger om informatie over uw ontvangers te verkrijgen.

De ontwerpmogelijkheden voor aanmeldformulieren zijn daarnaast flink uitgebreid. Een belangrijke update maakt het mogelijk om uw individuele logo te installeren en een eigen HTML-formulier te gebruiken. U kunt precies aangeven welke informatie nodig is en in welke volgorde de velden weergeven moeten worden. U kunt ook een checkbox aanmaken, zodat de nieuwsbrief ontvanger kan aanvinken welke nieuwsbrief hij of zij wil ontvangen. Het beheer van uw ontvangers is helder en direct vanuit de applicatie beschikbaar. Om veiligheidsredenen hebben we ook de mogelijkheid toegevoegd om CAPTCHA’s in alle vormen te gebruiken. Dit is om te voorkomen dat bots of buitenlandse e-mailadressen zich voor uw nieuwsbrief aanmelden.

Om ervoor te zorgen dat elke ontvanger passende inhoud ontvangt en de juiste nieuwsbrief ontvangt, is er in de vernieuwde nieuwsbrief editor een link naar het ontvangersprofiel aanwezig. Dit formulier kan door ontvangers gebruikt worden om hun gegevens in te vullen en aan te passen. Zo kan er door de ontvanger zelf worden gekozen welke soort nieuwsbrieven in de inbox belanden.

Tenslotte hebben we ook aan het aan- en afmeldproces gewerkt, zodat u aan alle wettelijke vereisten voor e-mailmarketing voldoet. Een belangrijke nieuwe functie is de double opt-in ontvangersimport. Hierbij krijgen alle nieuw toegevoegde ontvangers een bevestigingslink die eerst moet worden aangeklikt, voordat ze daadwerkelijk aan de ontvangerslijst worden toegevoegd. Dit is ook mogelijk bij een bestandsupload. Vooral wanneer u ontvangers uit een ander systeem of database importeert, is deze functie zeer nuttig. Activeer de double opt-in optie en er wordt automatisch een e-mail voor toestemming verzonden na de ontvangersimport. Om het afmeldproces eenvoudiger te maken hebben we de afmeldformulieren ontwikkeld, die net als de aanmeldformulieren eenvoudig op uw website kunnen worden geïntegreerd.

Verbeteringen in de nieuwsbrief editor

Met Newsletter2Go kunt u sinds vorig jaar meerdere doelgroepen tegelijkertijd op een passende manier in één nieuwsbrief aanspreken. Hoe? Door middel van gepersonaliseerde nieuwsbrief bouwstenen. Naast de gebruikelijke tekst personalisatiemogelijkheden kunt u vanaf nu ook complete bouwstenen personaliseren. De respectievelijke bouwstenen worden na het instellen dan enkel voor de geselecteerde ontvangers weergeven. De personalisatie kan worden uitgevoerd op basis van eigenschappen van de ontvangers, zoals bijvoorbeeld geslacht. U kunt in één nieuwsbrief een teaserafbeelding speciaal voor dames en één speciaal voor heren tonen. Afhankelijk van de ontvanger wordt dan automatisch de correcte afbeelding getoond.

Naast de bouwstenen hebben we ook flink aan de mobiele weergave gesleuteld. Nu mobiel het meest gebruikte apparaat is om e-mails mee te openen, is het zeer belangrijk dat uw e-mail correct weergeven wordt. In de nieuwsbrief editor kunt u nu ook apart de responsive instellingen voor mobiel aanpassen. Zo heeft u geheel zelf de controle over hoe uw nieuwsbrief op diverse apparaten weergeven wordt. Pas onder andere de breedte, tussenruimte van de blokken en de tekst aan. U kunt er ook voor kiezen om bouwstenen voor de mobiele weergave uit te schakelen.

Veranderingen in de nieuwsbrief templates

Onze nieuwsbrief templates worden zeer vaak verschillende gelegenheden door onze klanten gebruikt. De selectie van deze templates hebben we in het afgelopen jaar aanzienlijk uitgebreid. Tot dusver hebben we veertien nieuwe thema, seizoensgebonden templates toegevoegd voor gelegenheden zoals Halloween, Black Friday en Kerstmis. Ook in het nieuwe jaar kunt u zich verheugen op meer nieuwe nieuwsbrief templates.

Voor alle gebruikers die meerdere adresboeken gebruiken, hebben we een handje geholpen door het gebruik van eigen nieuwsbrief templates in alle adresboeken te vereenvoudigen. U kunt nu in uw account voor iedere nieuwsbrief template aangegeven in welke adresboeken u deze wilt gebruiken. Wanneer u het gewenste adresboek aanvinkt, wordt het template automatisch naar dit adresboek gekopieerd.

Nieuw partnerprogramma

Het partnerprogramma van Newsletter2Go is sinds 2016 open voor alle gebruikers van onze nieuwsbrief software. In uw account vindt u nu een persoonlijke referentielink waarmee u nieuwe klanten kunt werven. U ontvangt 10% van de omzet van iedere verworven klant. De commissie kan maandelijks worden gefactureerd.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.