Deel 2: Black Friday e-mail tips en checklist

Black Friday e-mails

Black Friday e-mailcampagne tips

In de vorige blogpost over Black Friday e-mails gaven we u zes tips voor het samenstellen van de campagne. E-mail is een uitstekend kanaal voor uitgebreide Black Friday campagnes. In deel twee van onze Black Friday e-mail blogserie geven we u ideeën die u kunt gebruiken om de betrokkenheid van klanten tijdens het aankomend verkoopseizoen te verhogen. Aan het eind van het artikel vindt u tevens een handige checklist.

5 ideeën voor effectieve Black Friday e-mails

1. Black Friday advent

Wilt u de gehele maand november Black Friday e-mails sturen? Maak dan een evenement en tel met uw e-mails af tot het grote shopmania evenement. Vanaf 1 november tot en met 27 november stuurt u uw abonnees een e-mail met een traktatie. De verzendfrequentie bepaalt u zelf. Dit is vergelijkbaar met het concept van de adventskalender, alleen is nu uw e-mail het deurtje wat geopend wordt. De beloningen hoeven niet reusachtig te zijn, maar net genoeg om u lezers geïnteresseerd te houden. Begin klein en verhoog de waarde wanneer u dichter in de richting van de uiteindelijke datum komt. U kunt voor dit evenement een afzonderlijk adresboek instellen en alleen de lezers die zich speciaal voor de Black Friday e-mailserie hebben aangemeld contacteren.

2. Op zoek naar schatten

Stuurt u liever interactieve Black Friday e-mails? Organiseer dan een Black Friday schattenjacht. Verpak bijvoorbeeld in elke e-mail een vraag of raadsel. Het antwoord op de vraag kan dan worden gebruikt als kortingscode op uw website. Voeg een gevoel van urgentie toe door de kortingscode slechts enkele dagen geldig te laten zijn. De truc hier is om te voorkomen dat de vragen te eenvoudig zijn, hierdoor verliest de lezer zijn interesse.

3. Black Friday prijsuitreiking

De Black Friday e-mail prijsuitreiking is eenvoudig samen te stellen. Op verschillende tijdstippen in uw campagne kondigt u drie potentiële winnaars uit uw abonneelijst aan. De eerste die bijvoorbeeld via Twitter de prijs opeist, ontvangt een cadeau of speciale kortingscode. Het is het meest effectief om de winnaars aan het eind van uw e-mail te vermelden; op deze manier moeten uw ontvangers door de rest van uw content scrollen om te weten te komen of hun naam in de lijst staat.

4. Shopping guide

Black Friday is de equivalent van shoppen, dus waarom helpt u uw lezers niet een handje? Verschaf tips en advies. Cadeauwinkelen kan bijzonder vermoeiend zijn, maar niet wanneer u uw lezers voorziet van gepersonaliseerde Black Friday e-mails met shopadvies. Verstuur bijvoorbeeld een reeks e-mails met cadeau-ideeën voor elk budget. Of ga in op de verschillende interesses van uw doelgroep. Hierbij kunt u natuurlijk een aantrekkelijke kortingscode of gratis cadeauverpakking aanbieden.

5. Producten in focus

Naast een generieke Black Friday verkoop kunt u ook overwegen om verschillende producten op verschillende tijdstippen in de spotlight te zetten. Als u wilt dat uw campagne in november doorloopt, concentreer dan elke week op een ander product. Doop bijvoorbeeld één week om tot schoenenweek en geef alle nieuwsbriefabonnees een gratis paar inlegzolen of sokken. Door de introductie van een beperkt tijdsaanbod wordt een gevoel van urgentie gecreëerd, waardoor de gebruiker nog sterker tot een aankoop verleid wordt.

Let op: Als u van plan bent om een kettingserie van Black Friday e-mails te versturen, zorg dan voor ruim genomen intervallen. De campagne moet leuk zijn en de ontvanger niet irriteren. Zorg ervoor dat het verzendvolume de ontvanger niet afschrikt.

Het succes zit hem in de planning. Stel van tevoren een schema in zodat u weet welke e-mail wanneer moet worden verstuurd. Wees ook niet verlegen om de Black Friday e-mails bij uw bestaande abonnees te promoten. Laat ze weten dat ze een verrassing kunnen verwachten. De e-mailserie kan tevens als reden gebruikt worden om nieuwe abonnees te winnen.

Black Friday emailmarketing sale

Black Friday e-mail checklist

  • Krachtig onderwerp: Dit is het eerste wat de gebruiker ziet en heeft een enorme invloed op de openratio van uw Black Friday e-mail campagne. Houd het relevant, kort en actueel.
  • Mobile-ready design: Wees op een grote hoeveelheid mobiele aankopen voorbereidt door ervoor te zorgen dat uw website en shopsysteem voor mobiele apparaten zijn geoptimaliseerd. De e-mailtemplates van Newsletter2Go zijn altijd responsive, zodat uw e-mails zowel op desktop, tablet en mobiel correct worden weergeven.
  • Gepersonaliseerde begroeting: Adresseer uw lezers persoonlijk en benoem ze bij hun naam in de e-mail. Dit zorgt voor een meer intieme band en geeft lezers het idee dat de e-mail aan persoonlijk aan hen gericht is. Het lijkt een klein detail, maar het geeft uw e-mails een persoonlijker gevoel.
  • Kortingen: Black Friday is niet compleet zonder een traktatie voor de gebruiker. Vergeet daarom niet om een vouchercode toe te voegen.
  • Social media buttons: Uw Black Friday e-mails hebben niet alleen het doel om de verkoop te stimuleren, maar helpen u ook om uw naamsbekendheid te verhogen. Integreer daarom in iedere e-mail social media buttons waarmee de lezer de content kan delen of uw account kunt volgen en liken.

Black Friday en Cyber Monday zijn, naast Sinterklaas en Kerstmis, ongetwijfeld de drukste tijden van het jaar voor e-commerce. Goed geplande Black Friday e-mails zijn daarom een unieke kans om uw abonnees op iets bijzonders te trakteren en ze een reden te geven om uw online shop te bezoeken.

Wat heeft u dit jaar voor Black Friday e-mails gepland?

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.