De leukste Koningsdag nieuwsbrief promoties
Koningsdag nieuwsbrieven met de beste promoties
Wanneer u een e-mailmarketing agenda bijhoudt, is de kans groot dat u de vijftigste verjaardag van onze koning genoteerd heeft staan. Een Koningsdag nieuwsbrief is een goede manier om uw lezers te informeren over uw evenement of promotie.
Over de jaren heen zijn er al heel wat leuke Koningsdag nieuwsbrief promoties voorbij gekomen.
Om u inspiratie te geven voor uw last-minute nieuwsbrief of strategie voor de volgende Koningsdag, laten we u in dit artikel de leukste Koningsdag nieuwbrief promoties zien.
Voorbeelden van Koningsdag nieuwsbrief promoties:
De promotie is ondertussen alweer drie jaar oud, maar nog steeds een zeer goede marketing strategie. Voor Koningsdag 2014 bedacht het marketingteam van HEMA een Oranje Onesie. Een comfortabel oranje huispak, geheel in Roy Donders stijl.
In de nieuwsbrief speelden de drie prinsesjes de hoofdrol. HEMA had de hoofden van Amalia, Alexia en Arianne vergroot en uitgeknipt, waarna de modellen in de oranje onesies met de uitknipsels poseerden. Een gewaagde zet, aangezien beeltenissen van leden van het Koninklijk Huis niet commercieel gebruikt morgen worden.
HEMA haalde hierna de foto van de website, hoewel de Koningsdag nieuwsbrief al verzonden was. Een risico, maar wel één die drie jaar rondom Koningsdag nog steeds zijn vruchten afwerpt. Branding eerste klasse.
Het W-hals shirt met Maxima draagcomfort, dat is het motto van het Koningsdag shirt uit 2016 van Heineken, waarmee bierliefhebbers voor één dag zich als een koning kunnen voelen. Het shirt is uiteraard geheel oranje, bevat kroontjes op de mouwen en is de achterkant bedrukt met de tekst “Koning voor één dag!”.
De Koningsdag nieuwsbrief promotie van 2016 is een zeer unieke en creatieve manier om de verkoop en merkherkenning te verhogen. Het shirt kon gratis worden bemachtigd wanneer een 8-pack bier bij Albert Heijn werd gekocht of wanneer men 5 Heineken bier in de kroeg bestelde.
Hoewel het merk na 30 jaar in 2016 voor de meer internationale slogan “Welcome to the family” koos, was de Nederlandse slogan “Zo. Nu eerst een Bavaria” uiterst geschikt voor de Koningsdag nieuwsbrief promotie van 2014.
Koningin Beatrix gaf de troon door aan Willem-Alexander en de onderstaande reclame speelt daar zeer goed op in. Of Beatrix echt een biertje opende op haar eerste dag “vrij” is de vraag, maar het had zomaar gekund…
Met een goede portie humor kom je een heel eind. Deze situatie van Centraal Beheer Achmea is het ideale voorbeeld van “Een foto zegt meer dan duizend woorden”. De nietswetende, grijnzende prinsesjes, de typisch Nederlandse feestgangers en de norse buurvrouw maken dit tot een hilarische Koningsdag nieuwsbrief promotie, die ook op Facebook zeer goed ontvangenw werd.
Tips voor uw Koningsdag nieuwsbrief promotie
De meeste Koningsdag nieuwsbrief promoties bestaan uit grappige inhakers. Humor lijkt vooral de strategie wanneer het aankomt op promoties die goed worden ontvangen bij nieuwsbrief lezers en voor een viral effect zorgen. Zie onder andere de bovenstaande voorbeelden, maar ook promoties als:
- “De eerste keer blijft altijd spannend” van Durex, inhakend op de eerste Koningsdag
- “Vandaag ondersteunen we het koninklijk paar” van HEMA, met een afbeelding van een oranje sport BH
- “Veel te koud voor bier” van Chocomel, inspelend op de vorstige Koningsdag van 2016
- “Muts have” van Unox, met een afbeelding van de welbekende oranje Unox muts
- De Koningsdag herhaaloefening video’s uit 2014 van KING (Koninklijk Instituut Nederlandse Gewoonten) om Nederlanders te laten wennen aan de gewoonte om Koningsdag te zeggen
Wat is uw strategie dit jaar? Laat het ons weten in het commentaarveld!