Ontdek de nieuwe Newsletter2Go

De nieuwe generatie van onze e-mailmarketing software

Belangrijke informatie: het is mogelijk om vanaf 20 april uw huidige account over te laten zetten naar de nieuwe software. Meer informatie vindt u in dit blog: migratie van uw account.

We hebben er lange tijd aan gewerkt, om u uiteindelijk het resultaat te kunnen laten zien: de compleet herziene Newsletter2Go.

De Relaunch van onze e-mailmarketing software komt met een aantal handige en aantrekkelijke nieuwe functies. Eén daarvan is uitzonderlijk en kunnen we voorzichtig een wereldprimeur in e-mailmarketing noemen. De nieuwe versie van Newsletter2Go is namelijk niet alleen sneller, mooier en gebruikersvriendelijker, maar beloont u direct voor uw bovengemiddeld goede e-mailmarketing.

Wij kennen de uitdagingen, waar u dagelijks mee te maken heeft bij uw e-mailmarketing. Postvakken worden steeds voller, ontvangers veeleisender en daardoor moeilijker te bereiken. Als e-mailverzender moet u tegemoetkomen aan de behoeften van uw ontvangers, om hen met succes te kunnen aanspreken. De nieuwe Newsletter2Go zou het u gemakkelijker moeten maken relevante e-mails te verzenden. Wanneer uw ontvangers tevreden zijn, zult u dat merken doordat er tevreden ontvangers zich met uw e-mails engageren. Met de volgende functies kunt u uw ontvangers blij maken:

De wereldprimeur: Credit-Payback

Ons kado aan u. Bij Newsletter2Go wordt goede e-mailmarketing direct beloond. Hoe beter uw campagne presteert, hoe voordeliger het verzenden van e-mails voor u wordt. Met het nieuwe Credit-Payback-systeem krijgt u, bij bovengemiddelde resultaten een deel van de gebruikte e-mail credits terug.

relaunch credit-payback

De Credit-Payback werkt als volgt. Hoe hoger uw open- en klikratio, hoe meer credits worden teruggeschreven in uw account. Verzenders die bijzonder goede resultaten boeken, besparen zich zo een hoop geld.

Compleet nieuw design

Creëer en bewerk uw e-mails met de nieuwe Drag&Drop-editor makkelijker dan ooit tevoren. Een geheel nieuwe user interface maakt het nog eenvoudiger voor u om wegwijs te worden in de software. U gaat voor hoge kwaliteit wanneer het om de vormgeving van uw e-mails gaat? De nieuwe bouwsteen-navigatie geeft professionals een helder overzicht.

Met behulp van een nieuwe testfunctie kunt u uw e-mails al voor het verzenden perfectioneren. Een mobiele preview toont u direct hoe uw e-mails er op smartphones en tablets zullen worden weergegeven. Daarnaast zorgen onze templates die standaard responsive zijn voor een mooie weergave op mobiele eindapparaten. U kunt hier gratis gebruik van maken.

relaunch nieuw design

Een nieuw meldingen-systeem zorgt ervoor, dat u efficiënter kunt werken. Grote processen zoals bijvoorbeeld het importeren van ontvangerslijsten vinden op de achtergrond plaats. Ondertussen kunt u gewoon verder werken en zodra het proces voltooid is krijgt u hierover een melding.

Onze REST-API is herzien en verbeterd, zodat er nu meerdere API-Calls mogelijk zijn. Voorlopig zullen zowel de bestaande als nieuwe API parallel lopen, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over uw transactiemailings. Uiteraard zullen we een nieuwe API-documentatie ter beschikking stellen.

Ook het rechtenbeheer voor sub-accounts is ge-updated. Verschillende rollen kunnen nu zelf gemaakt en verdeeld worden. Het beheer van de gebruikersrechten zijn nog gedetailleerder en maakt het makkelijker om in teams te werken.

Efficiënter ontvangersbeheer

Heeft u meer dan eén ontvangerslijst die u met eén account wilt beheren? Dankzij nieuwe afzonderlijke adresboeken kunt u nu lijsten onafhankelijk van elkaar beheren, zoveel als u wilt. Aan- en afmeldingen binnen een adresboek hebben geen invloed op andere adresboeken in uw account. Op deze manier kunt u zonder problemen meerdere webwinkels of nieuwsgroepen met slechts eén account beheren.

U kunt uw aanmeldformulier tot in het kleinste detail aan uw eigen design aanpassen. Het aantal mogelijkheden voor het vormgeven van het aanmeldformulier en Double-Opt-In mails is uitgebreid. Toch is de generator hiervan hetzelfde gebleven. Ook is het met de nieuwe Newsletter2Go mogelijk, een aanmeldformulier als Pop-Up te integreren.

De zorg voor bestaande klanten is met een aantal details sterk uitgebreid. De nieuwe ontvangersbeoordeling geeft in eén blik de kwaliteit van uw ontvangers weer. Er wordt een rating gegenereerd aan de hand van de mate van activiteit van de ontvanger. De rating is van 0 (zeer inactief) tot 5 (heel actief). Als basis voor de beoordeling worden de interacties met de e-mails genomen. De ontvangersbeoordeling kan gebruikt worden als ontvangerskenmerk en kan dus ook bij het zoeken naar ontvangers en bij ontvangerssegmentatie worden gebruikt.

relaunch ontvangersbeheer

In het ontvangersprofiel kunt u in eén blik alle informatie van een ontvanger inzien. Niet alleen de algemene gegevens, maar ook alle kenmerken inclusief de totale interactie-historie wordt overzichtelijk weergegeven. Kom nauwkeurig te weten, welke e-mails een contact ontvangen heeft en wat de reactie van de ontvanger daarop was.

Het zoeken en sorteren van ontvangers is met de nieuwe Newsletter2Go eenvoudiger en overzichtelijker. Sorteer uw ontvangers met behulp van de ontvangerskenmerken in verschillende criteria. De kenmerktypen zijn ook uitgebreid. Zo kunt u verschillende soorten tekst (vrije tekst, e-mail, kleur, URL, telefoonnummer), getallen (datum, datum met tijd of alleen tijd), en Ja/Nee-opties maken.

Personalisatie en segmentatie voor individuele e-mails

De sterke personalisatie-opties van Newsletter2Go zijn uitgebreid met een bouwsteenpersonalisatie. U kunt gehele bouwstenen alleen versturen naar ontvangers met een bepaald kenmerk. U kunt zo afzonderlijke doelgroepen met eén mailing toch individueel aanspreken. Dit bespaart u veel tijd, omdat u niet meer voor elke doelgroep een aparte mailing hoeft te maken.

Relaunch a/b-test nieuwsbrieven

De A/B-tests zijn in de nieuwe versie doeltreffender dan ooit. U kunt nu hele nieuwsbriefvarianten tegen elkaar testen. Tot 9 verschillende versies met verschillende inhoud, onderwerp en afzender kunt u als test naar een deel van de ontvangers versturen. De winnende variant wordt automatisch verstuurt naar de rest op een tijdstip dat u heeft bepaald. Dankzij de inhouds-A/B-tests kunt u niet alleen de openratio, maar ook de klikratio meenemen.

De rapporten bieden in de nieuwe Newsletter2Go nog meer vergelijkingsmogelijkheden. Splits uw resultaten in detail om verschillende doelgroepen en nieuwsbrief-varianten met elkaar te vergelijken. De segmentatie vindt direct in de rapporten plaats, voor alle benchmarks. U kunt ook de tijdspanne kiezen waarover u de resultaten wilt bekijken.

Informatie over het omzetten van uw account vindt u in deze blogbijdrage.

Über den Autor

Maaike Reynaert
Maaike is online redacteur bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.