Gebruikt u dynamische content in uw e-mails?

Dynamische content

Meer dan 12 manieren om dynamische content in e-mails te gebruiken

Hoe zien uw e-mails eruit?

Gebruikt u al dynamische content?

Niet?

Dan is dit hét jaar om dynamische content in uw e-mails te gaan gebruiken.

Met zoveel e-mails die dagelijks worden verzonden en ontvangen, is het een lastige opgave om met uw e-mail tussen de massa’s andere e-mails op te vallen.

Een gepersonaliseerde e-mail met dynamische content doet hierbij wonderen.

Ontvangers verwachten persoonlijke e-mails te ontvangen en openen enkel diegene die aansluiten bij hun interesses.

Nieuwsbrief dynamische content is daarom de beste manier om nauwkeurig op de interesses, het gedrag en andere ontvangerskenmerken in te spelen.

Volgens een onderzoek van Harris Poll and Listrak Survey komt naar voren dat 82% van de ondervraagden meer producten via e-mail zouden kopen wanneer de e-mails over betere personalisatie zouden beschikken.

Volgens Econsultancy zegt zelfs 94% van de bedrijven dat het gebruik van personaliseringen noodzakelijk is voor het huidige en toekomstige succes.

Genoeg redenen om van dynamische content in nieuwsbrieven gebruik te maken.

Maar eerst …

Wat is dynamische content in nieuwsbrieven?

Dynamische content is inhoud die op basis van ontvangerskenmerken veranderd. Natuurlijk kunt u ook diverse ontvangerslijsten maken gebaseerd op ontvangerskenmerken. Het verschil met dynamische content is echter, dat u bij deze methode slechts één nieuwsbrief voor alle diverse doelgroepen hoeft te maken.

In één dezelfde nieuwsbrief integreert u verschillende elementen, die alleen aan diegenen worden getoond die aan de kenmerken voldoen. U hoeft dus niet, zoals bij ontvangerslijsten, verschillende nieuwsbrieven voor verschillende lijsten op te stellen.

Dynamische content is tijdbesparend en effectief.

Maar hoe kunt u dit soort content in uw e-mailmarketing gebruiken?

Ontdek meer dan 12 ideeën voor dynamische nieuwsbrieven

  • Gepersonaliseerde aanhef
    Een no-brainer. De gepersonaliseerde aanhef moet je eigenlijk al jaren gebruiken, eenvoudigweg omdat dit de meest eenvoudige manier is om de lezer een gevoel van persoonlijkheid en intimiteit te geven. Voeg een placeholder toe en vul deze automatisch met de voor- of achternaam van de ontvanger.
  • Aangepast op kennis en level
    Wanneer u een service aanbiedt heeft u hoogstwaarschijnlijk klanten met diverse kennis of capaciteiten. U kunt hier handig op inspelen door nieuwsbrieven te versturen die specifiek gericht zijn op beginners of juist experts. Bied bijvoorbeeld verschillende cursussen aan en pas de schrijfwijze van de tekst aan op de kennis van de ontvanger. Bij experts kunt u zonder problemen vaktermen gebruiken, terwijl beginners juist een simpele uitleg zullen waarderen.
  • Topics aan de hand van interesses
    Pas uw nieuwsbrief content aan op de interesses van uw publiek. Heeft u bijvoorbeeld een huis en tuin webshop? Vraag uw ontvangers om hun ontvangersprofiel uit te breiden en interesses aan te geven. U kunt dan in het vervolg interieur liefhebbers woontrends en droomappartementen sturen, terwijl u de lezers met groene vingers tips voor het groeien van planten in diverse seizoenen stuurt.
  • Unieke productaanbevelingen
    Stel, uw bedrijf verkoopt instrumenten. Wat voor nieuwsbrief verstuurt u? In het ideale geval weet u wat voor instrument uw ontvanger speelt en stuurt u een aangepaste nieuwsbrief gericht op het specifieke instrument.
  • Koopcyclus
    Hoe u uw klanten aanspreekt, verschilt erg van waar uw klant zich in het koopcyclus bevindt. Is het een loyale klant die al jaren met uw merk communiceert of maakt de ontvanger net kennis met uw bedrijf? De bekendheid met uw merk is zeer bepalend voor de inhoud en de manier waarop u diegene in uw e-mail campagne aanspreekt. Loyale klanten kunnen vertrouwd en casual op vriendelijke wijze worden aangesproken, terwijl geïnteresseerden nog moeten worden overtuigd van uw product door middel van meer verkoopgerichte inhoud.
  • Eerdere aankopen
    Online shop Amazon heeft een kick-ass strategie wanneer het aankomt op upselling gebaseerd op eerdere aankopen. Door de verzamelde gegevens over onder andere voorgaande aankopen, welke producten u heeft bekeken, plus wat andere klanten kochten, kan het bedrijf erg goed inschatten welke producten u waarschijnlijk ook erg interessant zult vinden.
Amazon upselling

Bron: CXL

  • Gedrag op de website
    Wanneer u een tracking pixel op uw website installeert waarmee u het gedrag van uw bezoeker kunt volgen, kunt u deze informatie gebruiken klanten doelgerichter aan te spreken. Met de tracking pixel controleert u precies welke pagina’s de persoon bezocht heeft en hoe lang deze op de website is gebleven. Spotify gebruikt deze informatie bijvoorbeeld om luisteraars per e-mail attent te maken op nieuwe muziek of gerelateerde artiesten.
  • Leeftijd
    Een simpel gegeven als het weten van de leeftijd van uw ontvangers kan een zeer groot verschil maken in uw e-mail campagnes. U integreert dynamische content door één e-mail te maken met wisselende headerafbeeldingen of productaanbevelingen.
  • Verjaardag
    Vrijwel al uw ontvangers zullen een freebie, korting of cadeautje waarderen. Zet jarige klanten in het zonnetje door ze te verwennen met een cadeautje. U kunt hiervoor een geautomatiseerde verjaardagse-mail opstellen met verschillende soorten freebies, afhankelijk van bijvoorbeeld de interesses of gezinssituatie. Heeft u een online kledingwinkel en ziet u dat bepaalde ontvangers vooral schoenen kopen? Stuur ze een kortingscode speciaal voor schoenen. Verkoopt u evenementen of uitjes? Verras een moeder met een kortingscode voor de hele familie.
Verjaardag dynamic content
  • Geolocatie
    Wanneer u weet waar uw contacten zich begeven, kunt u uw e-mails veel doelgerichter verzenden. Ten eerste door de aflevertijd af te stemmen op de tijdzone en ten tweede door locatie-specifieke aanbiedingen te verzenden. S-Digital gebruikte geolocatie op een ontzettend slimme manier tijdens het Open Golf Championship door de reistijd en route naar het evenement naar ontvangers te sturen, gebaseerd op de locatie waar ze woonden.
  • Seizoen en weer
    Het weer kan invloed hebben op uw humeur, kleding, activiteiten en daarom niet zo gek; ook op uw koopgedrag! Pas u producten aan op de geolocatie van de ontvanger en kies passende producten afhankelijk van het weer en de temperatuur.

Bron: Pinterest

  • Verlaten winkelwagen
    Campagnes voor een verlaten winkelwagen kunnen uw conversies aanzienlijk verhogen. De e-mails zijn eenvoudig op te zetten en worden volledig geautomatiseerd verstuurt. U kunt de e-mail bijvoorbeeld voorzien van een herinnering van de verlaten producten en vragen of de klant ergens hulp nodig bij heeft.
  • Countdown
    Een automatische countdown in uw e-mail is een andere handige manier om in te spelen op de tijdzone van de ontvanger. Wanneer lezers het idee hebben dat ze weinig tijd hebben en snel moeten reageren, komen ze vaak sneller tot een beslissing. Dit kan uw conversies sterk verhogen. Gebruik de countdown bijvoorbeeld voor sales periodes of early bird kortingen.

Laat ons weten wat voor dynamische content u gebruikt of hoe u dit soort content vanaf nu gaat gebruiken!

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.