Gastblog – Hoger komen in zoekmachines? Gebruik de SEO checklist

Blog seo checklist

Dagelijks gebruiken we verschillende zoekmachines om informatie op te zoeken. Wereldwijd voeren we zelfs ruim 1,2 biljoen zoekopdrachten per jaar uit. Wanneer u e-mailmarketing gebruikt, is het vanzelfsprekend dat u zich ook met het thema SEO bezighoudt. Iedere MKB wil namelijk dat hun website bovenaan de zoekresultaten pronkt wanneer naar een gerelateerd keyword wordt gezocht.

Echter hebben veel andere bedrijven zoekmachine optimalisatie ook hoog op de agenda staan. Online marketing bureau Digital Inside legt u vandaag uit hoe u de vindbaarheid van uw website kunt verbeteren en kunt concurreren met andere bedrijven. Met hun gratis online SEO check ziet u precies wat u kunt verbeteren. Daarnaast helpt de onderstaande SEO checklist u om belangrijke missers te voorkomen en uw website hoger krijgen in zoekmachines te ranken.

De SEO checklist

1. Denk vanuit uw klant en weet welk woord zij zouden invoeren als zoekopdracht om uw product of service te vinden. De beste tool hiervoor is de zoekwoordplanner van Google. Deze tool is een gratis onderdeel van Google Adwords en laat u precies zien wat het zoekvolume voor een specifiek zoekwoord is. Met deze tool kunt u ook gerelateerde zoektermen vinden.
2. Wees duidelijk voor zoekmachines waarover u pagina precies gaat. De beste tactiek hiervoor is om voor elke relevant zoekwoord een eigen webpagina te maken. De content op deze pagina richt zich dan naar het specifieke zoekwoord, plus enkele gerelateerde termen die minder vaak dan het belangrijkste keyword op de pagina voorkomen.
3. Werk met headings. Net als een mens kijkt een bot van een zoekmachine naar de diverse headlines in een artikel, om zo de content van de pagina te scannen. Plaats daarom het meest relevante zoekwoord in de eerste heading, de H1.
4. Maak waardevolle content. Een webpagina met minimaal 400 woorden en visuele ondersteuning van beelden en video’s krijgt een betere waardering dan bijvoorbeeld een pagina met slecht 100 woorden zonder visuele aanvulling. Daarnaast is het belangrijk om content te schrijven die waardevol voor de lezer is. Met het schrijven van lege content om de pagina te vullen met zoekwoorden zult u geen resultaten boeken.
5. Zorg dat andere pagina’s naar uw website linken. Dit heet in SEO-termen linkbuilding. De meest waardevolle links komen van website die soortgelijke onderwerpen behandelen als uw website. Probeer daarom een netwerk van partners op te richten en gastblogs uit te wisselen.
6. Controleer of u website al een robot.txt en sitemap beschikt.

Deze SEO checklist helpt u bij het beter vindbaar maken van uw website, hoewel de kans groot is dat uw concurrenten hier waarschijnlijk ook continue mee bezig zijn. Verder verandert de woordkeuze van mensen regelmatig. Voer daarom een maandelijkse check uit en optimaliseer waar nodig, zodat u ook op langere termijn goed vindbaar blijft. Succes!

Über den Autor

Partner

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.