Functie in focus: gepersonaliseerde nieuwsbrief bouwstenen

Hoe u in één e-mail meerdere doelgroepen tegelijkertijd aan kunt spreken

Relevantie is een van de grootste succesfactoren in e-mailmarketing. Ontvangers kunnen met individuele content persoonlijk benaderd worden. Een persoon is niet hetzelfde als de volgende persoon, iedereen heeft immers verschillende interesses, behoeften en voorkeuren. Hier kunt u op inspelen door de ontvanger met de juiste inhoud op het juiste moment te bereiken. Aangepaste nieuwsbrief bouwstenen helpen hierbij. Met deze bouwstenen kunt u met weinig inspanning geïndividualiseerde nieuwsbrieven verzenden. Kent u deze nieuwe, eenvoudige functie al?

De gepersonaliseerde nieuwsbrief bouwstenen zijn te gebruiken in de nieuwe, verbeterde Newsletter2Go editor. Hier leest u meer over de relaunch.

Wat zijn gepersonaliseerde nieuwsbrief bouwstenen?

Gepersonaliseerde bouwstenen zijn elementen die tijdens de verzending worden gevuld, op basis van vooraf bepaalde ontvangerscriteria. Zo kan de inhoud verschillen voor diverse groepen, zoals bijvoorbeeld voor dames en heren. In plaats van een aangepaste mailing per doelgroep aanmaken, kunnen nu meerdere groepen met een enkele e-mail op een passende wijze worden aangepakt.

Hoe werken aangepaste bouwstenen?

De gepersonaliseerde nieuwsbrief bouwstenen kunnen net als normale bouwstenen in de nieuwsbrief worden geplaatst. U kunt zowel bestaande bouwstenen, zoals bijvoorbeeld in een premium template, personaliseren alsook nieuwe bouwstenen van een personalisatie voorzien. Hiervoor hoeft u tijdens het maken van de nieuwsbrief alleen het specifieke blok aan te klikken, op de knop “Personaliseren” te klikken en de voorwaarden voor de personalisatie uit te kiezen. Deze mogelijkheid is van toepassing op diverse bouwstenen, zowel tekst en afbeeldingen.

Bij het plaatsen definieert u de voorwaarden voor het weergeven van de bouwstenen, op basis van de criteria van ontvangers. Als de nieuwsbrief wordt verzonden, zal de specifieke voorwaarde aan de respectieve ontvangers worden getoond.

Gepersonaliseerde bouwstenen functie

Een voorbeeld: U wilt een nieuwsbrief naar uw webshop klanten sturen om de zomeruitverkoop aan te kondigen. Dankzij de gepersonaliseerde bouwstenen kunnen verschillende klantengroepen in één e-mail de best passende producten te zien krijgen. U maakt bijvoorbeeld voor heren een bouwsteen met de aanbieding “20% korting of zwembroeken” en voor dames een blok met de aanbieding “20% korting op zwempakken”. De twee verschillende groepen krijgen dan automatisch twee verschillende nieuwsbriefvarianten te zien. Doordat de gepersonaliseerde bouwstenen kunnen worden gecombineerd met de 1-klik-productovername, neemt de creatie van een dergelijke persoonlijke nieuwsbrief vanaf nu enkel nog een paar minuten in beslag.

Waarvoor zorgen gepersonaliseerde bouwstenen?

Door de individueel overeenkomende inhoud heeft uw nieuwsbrief een veel hogere relevantie en wordt daardoor een hogere openratio bereikt. Hierdoor kunt u een verhoogde klik- en conversieratio verwachten. U bespaart daarnaast veel inspanning in de e-mailcreatie zelf. Waar u voorheen diverse varianten moest maken en verzenden, is één e-mail in de toekomst voldoende om alle doelgroepen tegelijkertijd aan te spreken. Dit maakt niet alleen de creatie en verzending eenvoudiger, maar ook de rapportage. U kunt namelijk met dit soort e-mails beter de prestaties van uw nieuwsbrief voor de verschillende doelgroepen vergelijken.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.