HTML e-mail templates – Nieuwsbrief maken zonder programmeervaardigheden

HTML e-mail template

E-mail nieuwsbrieven zijn perfect voor het individueel en persoonlijk aanspreken en informeren van uw contacten. Verschillende soorten campagnes bieden hiervoor een breed scala aan ontwerpmogelijkheden. Hoewel de content belangrijk is, is het onderliggende kader het echte raamwerk; de HTML e-mail template. Wij geven u vandaag tips voor een succesvolle responsive e-mail template.

Als u besluit om professionele e-mailmarketing te gebruiken en regelmatig interessante nieuwsbrieven naar uw contactpersonen te sturen, zijn er een aantal belangrijke punten die u in overweging moet nemen voordat u de mailing maakt.

Een nieuwsbrief maken en versturen is veel gemakkelijker dan u denkt. U moet echter eerst een op maat gemaakte template voor uw mailings ontwerpen. Pas het ontwerp van uw nieuwsbrief aan zodat uw klanten in één oogopslag kunnen zien waar de e-mail vandaan komt. Maak bijvoorbeeld één HTML e-mail template dat u voor al uw nieuwsbrieven kunt gebruiken. Het ontwerp kunt u vervolgens opslaan en de inhoud wordt met placeholders gedefinieerd. Op deze manier hoeft u voor de volgende nieuwsbrieven alleen nog maar de gewenste inhoud in te voegen.

Hieronder worden de stappen voor het maken en ontwerpen van HTML e-mail templates beschreven.

Voordat u begint – Doelen instellen

Nieuwsbrieven brengen uw bedrijf onder de aandacht zonder dat de contactpersoon uw website hoeft te bezoeken. Denk dus van tevoren na over wat u met de nieuwsbrief precies wilt communiceren.

  • Hoe moet de nieuwsbrief werken?
  • Wilt u de aandacht vestigen op vouchers of kortingsacties?
  • Wilt u het liefst geïnformeerd worden via tekst of afbeeldingen?
  • Hoeveel content wilt u in de HTML e-mail template plaatsen?

Touch it – Nieuwsbrief voor mobiele apparaten

Controleer uw huidige gebruikersstatistieken om een beter inzicht in de doelgroep te krijgen. Vragen die u stelt zijn bijvoorbeeld: Hoeveel gebruikers openen uw nieuwsbrieven op een mobiel apparaat? Wat is de conversieratio van mobiel versus desktop?

Met een responsive HTML e-mail template kunt u een optimale weergave van uw e-mails op alle belangrijke eindapparaten garanderen. Steeds meer mensen ontvangen en lezen hun e-mails onderweg. Daarom is het belangrijk dat uw mailings correct worden weergegeven op smartphones en tablets. Als dit niet het geval is, dan bestaat de kans dat uw e-mail niet gelezen wordt. Als de e-mailnieuwsbrief constant foutief wordt weergegeven, zullen uw klanten deze op een gegeven moment niet eens meer openen, maar direct naar de prullenmand verplaatsen.

Een responsive HTML e-mail template lost dit probleem op en biedt geoptimaliseerde touch functies. Bij dit soort templates moeten echter een aantal basisprincipes in acht worden genomen.

  1. Plaats call-to-action buttons op voldoende afstand van de tekst of andere links. Het kan anders gebeuren dat de verkeerde link onbedoeld wordt aangeklikt en uw klanten op de verkeerde pagina terechtkomen.
  2. De lettergrootte moet ten minste 14px zijn voor de tekst en 22px voor de headlines, om de leesbaarheid te verbeteren.
  3. Omdat het scherm van een smartphone veel kleiner is, is een onderwerpregel van maximaal 25 karakters ideaal. Dit zorgt ervoor dat het gehele onderwerp wordt weergegeven. Hoe langer de teksten zijn, hoe meer relevante informatie wordt verschoven en zo verdwijnt uit het kijkvenster.

Op maat gemaakt en professioneel – Ontwerp uw e-mail template

Het maken van een op maat gemaakte HTML-nieuwsbrief template en een eigen HTML-code is voor leken nogal ingewikkeld. Om tijdrovende programmeerwerkzaamheden te besparen, is het daarom aan te raden om een responsive HTML e-mail template te gebruiken. Deze kunt u onder andere met diverse online diensten of een professionele nieuwsbrief software provider maken.

HTML e-mail templates hebben verschillende voordelen:

– Eenvoudig ontwerp in de WYSIWYG-editor
Creëer binnen enkele minuten professionele en creatieve nieuwsbrieven met behulp van de handige editor. In het gebruiksvriendelijke modulaire systeem worden bouwstenen ingevoegd. Deze kunnen naar wens verplaatst en gevuld. Ontwerp alle elementen, zoals het lettertype of de kleur, vervolgens geheel volgens uw huisstijl.

– Analyse van de open-, klik en conversieratio
Uitgebreide rapporten laten u in realtime zien hoe succesvol uw nieuwsbrief is. In één oogopslag ziet u hoe uw nieuwsbrief presteert in vergelijking met andere nieuwsbrieven. Hierdoor kunt u voortdurend optimaliseren en de nieuwsbrieven preciezer aan de doelgroep aanpassen.

– Branding met logo’s en bedrijfskleuren
Ontwerp uw nieuwsbrief in de kleuren van uw bedrijf en gebruik uw eigen logo. Hierdoor kunnen de ontvangers de mailing direct herkennen, wat voor betere brand recognition zorgt.

– Goede zichtbaarheid bij de meeste e-mailclienten
Voordat uw mailing wordt verzonden, wordt deze getest op meer dan 36 e-mailclients. Dit zorgt ervoor dat uw e-mails er perfect uitzien in elke mailbox – ongeacht welke e-mailprovider uw klanten gebruiken. U kunt zelf kiezen welke clients u wilt testen.

– Universele display dankzij een responsive ontwerp
Met het responsieve ontwerp wordt uw nieuwsbrief altijd aangepast aan de grootte van het eindapparaat en wordt uw HTML e-mail template optimaal weergegeven.

Samenvattend betekent dit…

Met professionele nieuwsbrieven bereikt u uw ontvangers direct, snel en op een gepersonaliseerde manier. Het sleutelwoord hier is “responsive ontwerp”. U kunt zelf HTML e-mail templates aanmaken, maar dit kost veel tijd en vakmanschap. Als u besluit om een professionele e-mailmarketing software te gebruiken, vindt u veel vooraf ingebouwde responsive HTML e-mail templates die gratis te gebruiken zijn. Deze templates helpen u om uw persoonlijke nieuwsbrief samen te stellen – snel, correct ontworpen en zonder speciale programmeerkennis.

Ga mee met de tijd en ontwerp creatieve en gepersonaliseerde nieuwsbrieven voor uw klanten, die ze door het responsive e-mail template snel onderweg kunnen openen en lezen.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.