Vrouwendag: Hoe je de perfecte nieuwsbrief kunt creëren

Internationale Vrouwendag

Internationale Vrouwendag nieuwsbrief

Internationale Vrouwendag is een belangrijke dag die herinnert aan de sociale, econymische en politieke prestaties van vrouwen over de hele wereld. Daarom is 8 maart een bijzondere kans om de band met klanten en gebruikers van je bedrijf of e-commerce te versterken. Vandaag laat ik je zien hoe je een unieke en interessante Vrouwendag nieuwsbrief die de aandacht van alle ontvangers trekt kunt samenstellen.

Waarom het belangrijk is om een nieuwsbrief voor Vrouwendag te creëren

De 8 maart, de dag waarop in New York in 1908 de eerste staking door vrouwen werd georganiseerd, is voor veel vrouwen een belangrijk moment. Vrouwen verzamelden zich destijds en gingen de straat op om hun ongenoegen met de slechte arbeidsomstandigheden in de textielindustrie te uitten.

Een nieuwsbrief gericht op Vrouwendag laat zien dat je zich inzet voor gelijke rechten – hoewel het initatief uiteraard wel authentiek moet zijn. Naast een positieve boodschap en de viering van vrouwen wereldwijd kun je de nieuwsbrief ook gebruiken als bedankje of voor een contest of inzamelingsactie.

Vrouwendag nieuwsbrief ontvangers: het lijkt voor de hand liggend, maar dat is het niet!

Naar wie stuur je de nieuwsbrief voor Vrouwendag?

Uiteraard naar je vrouwelijke klanten, maar waarom ook niet naar de je mannelijke ontvangers? Hoewel vrouwen op deze dag in de spotlight staan, spelen alle ontvangers een fundamentale rol in deze feestelijke dag. Veel mannen verrassen hun partner of een inspirerend vrouwelijk figuur in hun leven met een bos bloemen of een ander cadeau.

Je kunt voor je Vrouwendag e-mailcampagne bijvoorbeeld je ontvangers in twee groepen naar geslacht sorteren en twee verschillende nieuwsbrieven maken.

Template en ontwerp van je Vrouwendag nieuwsbrief

Een van de geheimen voor e-mailmarketing succes is het ontwerp van de nieuwsbrief. Het grafische element is erg belangrijk om de juiste boodschappen over te brengen en de aandacht van de lezer te trekken. In het geval van internationale Vrouwendag – of in het Engels Women’s Day- raden wij aan om een ander nieuwsbrief ontwerp te maken voor je gebruikers.

De nieuwsbrief template voor haar: Kies voor een vrouwelijkere afbeeldingen voor de nieuwsbrief gewijd aan vrouwen. Kies bijvoorbeeld voor een nieuwsbrief template met pastelkleuren zoals geel, roze en paars.

Breng je oprechte wensen tot uitdrukking in de nieuwsbrief en voeg op gepaste wijze CTAs en afbeeldingen toe.

Cadeaus die je aan je gebruikers kunt geven zijn bijvoorbeeld e-books, infographics, evenement tips, vouchers, aanbevelingen voor series of boeken met sterke vrouwelijke leads of een winactie voor een dagje spa of een knipbeurt.

De nieuwsbrief template voor hem: Kies een ontwerp en een template meer geschikt voor mannen. Je ontwerp benadrukt het belang van de vrouwen en biedt bijvoorbeeld verschillende passende producten en cadeau ideeën.

Gebruik kortingsbonnen of speciale aanbiedingen om de loyaliteit van de ontvanger te belonen.

➜ In ons e-mailmarketing campagneplan vind je een gedetailleerde Vrouwendag campagne, inclusief tips en verzendtijdstippen.
Blog header International Vrouwendag e-mail marketing

8 maart 2018: De nieuwsbrief voor haar

Op 8 maart verzend je de Vrouwendag nieuwsbrief om al je vrouwelijke klanten in het zonnetje te zetten. Deze gelegenheid is perfect voor het opnemen van kortingsbonnen of om passende producten tegen speciale prijzen aan te bieden.

Een ander idee is om andere digitale producten cadeau te geven. Waarom stel je niet voor aan je klanten om een uurtje op de bank in te plannen en bied je gratis een goed luisterboek, documentaire tips, een meditatie audiosessie of lekkere muziek. Je kunt ook denken aan een restaurantbon, voucher voor een massage of een kookbox promotie.

Vrouwendag nieuwsbrief campagne voorbeelden

Voorbeeld I Vrouwendag nieuwsbrief
Verzendtijdstip: 8 maart 2018

Onderwerp: Ons Vrouwendag cadeau aan jou
Preheader: We willen deze feestelijke dag maar al te graag met je vieren!

Beste Margriet,

Vandaag is de Internationale Vrouwendag. Om je te bedanken voor je loyaliteit en voor het feit dat je een speciale klant bent, geven we je vandaag graag een kortingsvoucher van 20 euro voor onze nieuwe natuurlijke cosmeticalijn met mineralen en vitamines.

U kunt van deze kortingsbon tot 28 maart 2018 om 23:59 uur gebruik maken (minimale bestelwaarde 75 euro).

Wij wensen je een heerlijke dag toe!
Team RealCosmetics

Voorbeeld II Vrouwendag nieuwsbrief
Verzendtijdstip: 8 maart 2018

Onderwerp: Speciaal cadeau voor Vrouwendag
Preheader: Onze unieke aanbieding voor je <3

Beste Martina,

Vandaag is Vrouwendag! Op deze bijzondere dag willen we je in het zonnetje zetten en een uniek cadeau geven. Tot 18 maart om 23.59 uur kun je gratis een e-book naar keuze in onze online shop downloaden.

U kunt het e-book met een simpele klik downloaden!

Wij wensen je een heerlijke dag en veel leesplezier.
Uw digitale bibliotheek

Voorbeeld III Vrouwendag nieuwsbrief
Verzendtijdstip: 8 maart 2018

Onderwerp: Doet je al mee aan ons spetterend prijzenspel voor Vrouwendag?
Preheader: Win maximaal 200 euro korting op onze producten

Lieve Lucia,

Vandaag is het 8 maart, oftewel Internationale Vrouwendag. Om deze bijzondere dag te vieren hebben we een prijzenspel georganiseerd dat exclusief voor onze meest trouwe klanten beschikbaar is. Je kunt tot 200 euro korting winnen op al onze producten!

Ons prijzenspel geldt enkel vandaag tot vanavond 23:59 uur, dus wees snel!

Wij wensen je veel succes!
Laura van MediMaxus

8 maart 2018: De nieuwsbrief voor hem

Ook mannelijke gebruikers spelen een belangrijke rol. Het zijn vooral zij die producten en cadeaus kopen voor 8 maart.

Wij raden je daarom dan ook aan om een nieuwsbrief voor je abonnees op te stellen en deze minstens twee weken voor 8 maart te versturen, gevolgd door een herinnering.

In deze twee nieuwsbrieven kun je in de eerste plaats je gebruikers herinneren aan het naderende evenement en vervolgens in de daaropvolgende nieuwsbrief kortingsbonnen, afgeprijsde producten of perfecte cadeau ideeën aanbieden.

Vergeet ook in dit geval niet om de ontvangers in verschillende segmenten op basis van leeftijd en interesses op te delen en hierop gebaseerd interessante voordelen te bieden.

Vrouwendag nieuwsbrief campagne voorbeelden

Voorbeeld I Vrouwendag nieuwsbrief
Verzendtijdstip: 22 februari 2018

Onderwerp: Psst, John, 8 maart is het Vrouwendag.
Preheader: Bekijk onze speciale aanbiedingen en cadeau ideeën niet…

Beste John,

Wist je dat het 8 maart Vrouwendag is? Vier dit feest met ons. We hebben een lijst met cadeau ideeën voor je opgesteld. Om je te bedanken voor je loyaliteit hebben we tevens besloten om alle producten met 20% korting aan te bieden.

Waarmee verblijd je een sterke vrouw in je leven?

De cadeau ideeën zijn beschikbaar tot 8 maart om 11:59 uur! Mis deze kans niet.

Wij wensen je een goede dag toe!
Uw MediMaxus team

Voorbeeld II Vrouwendag nieuwsbrief
Verzendtijdstip: 5 maart 2018

Onderwerp: Over drie dagen is het Vrouwendag. Wie verras jij?
Preheader: Mis onze aanbiedingen voor 8 maart niet.

Beste Yoeri,

Over drie dagen is het wereldwijd Vrouwendag. Als je nog niet hebt nagedacht over een cadeau voor een sterke vrouw in je leven, dan mag je zeker onze aantrekkelijke aanbiedingen niet missen.

Laat ons team je verrassen, bekijk meer dan 25 aanbiedingen door hierboven te klikken!

Met vriendelijke groet,
Uw Florax team

Voorbeeld III Vrouwendag nieuwsbrief
Verzendtijdstip: 6 maart 2018

Onderwerp: Morgen staat Vrouwendag voor de deur!
Preheader: Speciale korting op bloemen en planten

Beste Joris,

Morgen is het Vrouwendag! Wie zet je in het zonnetje? Wat denkt je van een mooi bosje bloemen? Wij geven je vandaag een 10 euro voucher voor een boeket inclusief express verzending.

Wij wensen je een fijne dag toe.

Tot ziens,
Uw Intraflora team

De Vrouwendag nieuwsbrief campagne: Onze laatste tips

De voorbeelden van onze nieuwsbrieven voor Vrouwendag bevatten, zoals je kunt zien, vaak een korte en directe tekst. Beknopte e-mails worden doorgaans als fijner ervaren, ze kunnen namelijk in een korte tijd begrijpen waar het om gaat.

Het onderwerp en de preheader zijn ook essentieel voor dit doel: zorg ervoor dat essentiële informatie onmiddellijk aan de geadresseerden wordt doorgegeven.

Gebruik een schrijfstijl die bij de doelgroep past: verstuur je een nieuwsbrief naar een jong publiek of juist niet? Is het een B2B of B2C campagne? Tenslotte kun je knoppen invoegen met verschillende kleuren en zinnen die tot actie aanmoedigen, zodat je de effectiviteit van je nieuwsbrief verhoogt.

Begin vandaag nog met het maken van de Vrouwendag nieuwsbrief! Met aanbiedingen op maat en in het oog springende nieuwsbrieven zet je je vrouwelijke ontvangers in het zonnetje!

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.