Deel III: Het verhaal van Manuel en e-mailmarketing voor experts

E-mailmarketing experts

E-mailmarketing voor experts – Manueel betreedt nieuwe markten

Manuel, onze fotografie-distributeur voor apparatuur, heeft zich in de laatste twee verhalen ontwikkeld van een beginner tot een gevorderde in e-mailmarketing. In dit deel leert u hoe Manuel erin slaagt om zijn online shop en e-mailmarketing internationaal uit te breiden. Bent u klaar voor de e-mailmarketing voor experts editie?

Winkelverbinding met de juiste integratie

Voordat Manuel met zijn internationale strategie begint, wil hij zijn online shop verbinden aan de nieuwsbrief software. Met de integratie van een e-commerce systeem is dit kinderspel. Dankzij een verbinding via een interface worden alle gegevens uit het shopsysteem automatisch met de Newsletter2Go nieuwsbrief software gesynchroniseerd. Met deze gegevens kan Manuel zijn ontvangers beter segmenteren en op hun individuele winkelgedrag met geschikte nieuwsbrieven reageren. Zo stuurt Manuel bijvoorbeeld een nieuwsbrief voor een nog niet voltooid bestelproces of een follow-up e-mail, waarin hij aangeeft of de bestelling succesvol is verlopen en de klant eventueel een beoordeling wil achterlaten.

Manuel e-mailmarketing experts

“Manuel goes international: Marketing en de winkel met e-mailmarketing globaal uitbreiden”

Big global player – Manuel en zijn expansie

Met zijn nieuwe team in verkoop en marketing heeft Manuel precies de juiste mankracht gecreëerd nodig voor de expansie van zijn online shop. Het marketingteam beschikt nu over een Country Manager voor de Engelstalige marketing en een Country Manager voor Spaanse content marketing. Op deze manier breidt hij zijn strategie wereldwijd uit.

De eerste stap van de Country Manager is het vertalen van de bestaande geautomatiseerde mailings, zoals de welkomstmailing voor nieuwe nieuwsbrief abonnees. De Country Manager moet bijzondere aandacht besteden aan het tijdsverschil. De groepering van de individuele geadresseerden kan dus niet alleen worden uitgevoerd gebaseerd op individuele interesses of geslacht, maar ook de taal en herkomst moet in acht worden genomen. Alleen dan komen de mailings op het perfecte tijdstip en in de juiste taal in de mailbox terecht. De tijdzones kunnen met Newsletter2Go voor elke mailing afzonderlijk worden gedefinieerd. Op deze manier worden lange berekeningen en verwarring vermeden.

Samen sterk – Met een team wordt alles beter

Professionele e-mailmarketing is een uitdaging voor het hele team. Processen moeten worden aangemaakt en geperfectioneerd. De verschillende behoeften van de verschillende doelgroepen mogen niet worden onderschat en vergen veel werk. Manuel’s team is gelukkig efficiënt en gemotiveerd. Samen met zijn teamleder ontwerpt Manuel nieuwe e-mailcampagnes en traint en ontwikkelt hij nieuwe ideeën.

De betrokkenheid van de nieuwsbrief is groot. Hij kan nu veel beter met ‘grote’ spelers meedoen en e-mails versturen naar meer dan tienduizend ontvangers. In zijn nieuwsbrieven deelt hij onder andere tips over fotografie, aanbevelingen, producttesten en natuurlijk alles wat te maken heeft met zijn online shop. De hoge afleversnelheid van de Newsletter2Go software maakt het eenvoudig mogelijk om e-mails in bulk te verzenden.

Manuel denkt ook na over de afleverratio en stuit al snel op een toegewijd IP-adres. Dergelijke IP’s hebben als voordeel dat de zogenaamde reputatie van het IP-adres en dus ook de afleverratio uitsluitend afhangen van zijn eigen verzonden nieuwsbrieven en niet ook van die van andere softwaregebruikers. Manueel koopt deze optie en de DKIM-signatuur als extra opties. Een DKIM-signatuur schept meer vertrouwen, omdat dit Manuel identificeert als de unieke afzender van de nieuwsbrieven. Dankzij deze maatregelen zorgt Manueel voor de beste mogelijke afleverratio. Als een ware e-mailmarketing expert!

Als u meer wilt weten over e-mailmarketing voor beginners, gevorderden en experts, lees dan de rest van onze interessante artikelen, whitepapers en infographics in de kennisbank. Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang deze informatie handig in uw mailbox.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.