Newsletter2Go scoort hoog in de ranking van sterkstgroeiende start-up van Duitsland

Gruenderszene_startup_ranking

Newsletter2Go als een van de sterkst groeiende digitale ondernemingen van Duitsland

In de ranking van online tijdschrift Gründerszene worden de sterkst groeiende digitale ondernemingen van Duitsland voorgesteld. Er zijn in totaal 67 ondernemingen beoordeeld op basis van de gemiddelde groei van de laatste 3 jaren. Newsletter2Go staat op de 26e plek. Binnen het bereik advertising & marketing ligt Newsletter2Go op de 6e plaats!

Onder de deelnemers bevinden zich zowel bekende start-ups als ‘hidden champions’. Om deel te kunnen nemen moest er een omzet van minstens €10.000,- zijn gehaald in 2012, een digitaal business model bestaan en een groeiratio van minstens 50% zijn (gemeten tussen 2012-2014). Newsletter2Go had een goede groeiratio van 213%.

Het verhaal van Newsletter2Go

De reporter van Gründerszene heeft gesproken met de succesvolste start-ups. Co-founder Steffen Schebesta heeft namens Newsletter2Go verteld hoe de ondernemings is begonnen.

Newsletter2Go startte in het kader van een ‘nieuwsbrief-project’ voor een kleine Berlijnse ondernemingen. In 2009 hebben beide founders – Steffen Schebesta en Christoph Beuck – met de programmering van een voor desktop gebaseerde nieuwsbrief software.

Niet veel later ontstond het idee, een eigen web-based nieuwsbrief-tool te ontwikkelen. De onderneming heette toen nog „Smoton“. In 2011 is Newsletter2Go GmbH opgericht. Al vrij snel kon de onderneming op steun van investeerder Jan Bohl rekenen.

Van idee naar innovatieve e-mailmarketing software

Vandaag biedt Newsletter2Go een professionele e-mailmarketing software aan, waarmee nieuwsbrieven gemaakt, verzendt en ge-evalueerd kunnen worden. Het product richt zich voornamelijk op e-commerce handelaren, die hiermee doelgerichte nieuwsbrieven aan hun klanten kunnen versturen. Met behulp van praktische plug-ins kunnen zij met slechts enkele kliks complete producten uit hun webwinkel in de nieuwsbrief verwerken.

Bovendien heeft Newsletter2Go een goede gegevensbescherming. Deze heeft sinds kort ook een TÜV-certificatie – wat onmisbaar is wanneer er wordt omgegaan met gevoelige ontvangersgegevens. Gewhiteliste verzending zorgt er voor dat nieuwsbrieven niet in de spam-filter, maar direct in het postvak van de ontvanger afgeleverd worden. Meer dan 31.000 klanten in meer dan 50 landen gebruiken de e-mailmarketing software van Newsletter2Go, met een klanttevredenheid van meer dan 99,5%.

Ook in 2016 is groei natuurlijk het doel. Met nieuwe, innovatieve ideëen, willen we het onze klanten mogelijk maken, met de software hun ontvangers nog beter te bereiken.

Über den Autor

Maaike Reynaert
Maaike is online redacteur bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.