Nieuwe updates! (waaronder een heuse foto editor)

Release Notes

Foto’s direct in je e-mail bewerken

In maart werkten we weer vol passie aan nieuwe functies. We hebben dit keer maar 3 updates voor je, maar het zijn stuk voor stuk veranderingen waar je ontzettend veel aan zult hebben.

Zo voegden we twee nieuwe nieuwsbrief templates toe speciaal voor Pasen en kun je aan- en afmeldpagina’s volledig in de stijl van je bedrijf ontwerpen. De update waar we echter het meest enthousiast over zijn is de launch van de foto editor!

Benieuwd hoe je de nieuwe functies gebruikt? Blijf lezen…

Foto’s bijsnijden en van een filter of titel voorzien

Veel van onze klanten gebruiken afbeeldingen in hun nieuwsbrieven. Een goede balans tussen tekst en afbeeldingen wordt aangeraden, omdat het de nieuwsbrief interessanter maakt en je met de juiste afbeeldingen de aandacht van de lezer kunt trekken.

Soms heeft een foto net wat meer impact nodig. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de foto te voorzien van een tekst of een in het oog springende filter. Of misschien is je foto net iets te groot en wil je slechts een bepaald deel laten zien?

Vorig jaar voegden we al de Unsplash functie toe — een gallerij bomvol gratis foto’s die je zonder copyright in je nieuwsbrief toe kunt voegen.

Release Notes Unsplash

Deze maand voegden we daar tevens de foto editor aan toe. Met de foto editor kun je heel eenvoudig je foto’s bijsnijden of van een titel of filter voorzien. En dit eenvoudig direct in de editor!

👉 Hoe gebruik je de foto editor?

  • Sleep de afbeeldingsbouwsteen in je nieuwsbrief zoals je gewend bent
  • Zoek de juiste foto (gebruik een eigen upload)
  • Klik in de zwarte pop-up balk op de toverstaf “afbeelding bewerken”
  • In de nieuwe pop-up kun je aan de slag met de bewerkingsopties
  • Klik op export (als je op “Close” klikt worden je veranderingen niet opgeslagen) en geef de afbeelding een naam
  • Je vindt de afbeelding in het tabblad “Mediabibliotheek” en je kunt nu de nieuwe versie in je nieuwsbrief slepen

Bijsnijden (transform): Met deze optie kun je je afbeelding in het gewenste formaat bijsnijden.

Filter: In dit tabblad kies je uit een groot aantal filters die de kleur en esthetic van je afbeelding veranderen. Met de schuifregelaar stel je in hoe sterk het betreffende filter de kleurstelling beïnvloedt.

Tekst (text en text design): In dit tabblad kun je tekst op je afbeelding schrijven. Je kiest uit 14 verschillende lettertypen en kunt elke gewenste kleur voor het lettertype en de achtergrond gebruiken. Het tekstveld kan worden aangepast en verplaatst. In het tabblad “Tekstontwerp” kun je ook een tekst invoegen die je in verschillende tekstontwerpen hebt geformuleerd.

Klik tenslotte op “Exporteren” om de afgewerkte afbeelding op te slaan in je mediabibliotheek en in je nieuwsbrief te gebruiken.

💡 Houd er rekening mee dat deze functie momenteel alleen beschikbaar is met afbeeldingen uit je mediatheek. Foto’s uit de Unsplash gallerij kunnen niet direct worden bewerkt. Je kunt echter wel eerst de Unsplash afbeeldingen opslaan op je PC en deze vervolgens uploaden en in de mediabibliotheek bewerken.

Nieuwsbrief templates voor Pasen

De paasdagen zijn voor veel van onze klanten een leuke gelegenheid om een extra feestelijke nieuwsbrief te versturen. In onze app vond je al een template speciaal voor Pasen, maar deze is inmiddels wat verouderd. Voor deze Pasen hebben we daarom twee nieuwe templates ontworpen.

Uiteraard kun je de templates compleet naar wens aanpassen. De templates zijn zowel geschikt voor vrolijke paasgroeten alsmede voor andere nieuwsbrieven (veranderd eenvoudigweg de foto en eventueel de kleuren).

Paas nieuwsbrief
Paas nieuwsbrief 2

Professionele aan- en afmeldpagina’s in je huisstijl

Nieuw is ook dat we professionele aan- en afmeldpagina’s in de huisstijl van je website aanbieden. Klanten kunnen zich direct via deze landingspagina voor de nieuwsbrief aan- en afmelden. Wanneer je van deze optie gebruik maakt zorg je voor een consistente look in heel je sales funnel. Van het eerste contact tot de nieuwsbrief aanmelding — de klant zal constant je logo en kleuren zien. Dit heeft een positieve invloed op de brand recognition en het vertrouwen van de klant op je bedrijf.

Meer informatie over persoonlijke aan- en afmeldpagina’s vind je hier en direct in je dashboard.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.