Gastblog – Uw nieuwsbrief met Facebook leadadvertenties promoten, zo doet u dat!

Blog header leadadvertenties Facebook

Snel uw nieuwsbrief promoten door middel van Facebook advertising

Tegenwoordig wordt er door bedrijven steeds meer gebruik van gemaakt: e-mailmarketing. Om succesvolle e-mailcampagnes te kunnen opzetten is het van belang om een groep met betrokken nieuwsbriefabonnees te generen. Maar hoe zorgt u er voor dat de nieuwsbrief ook daadwerkelijk gelezen wordt door de juiste groep? Online marketeer Sander van Baas & Baas vertelt hoe leadadvertenties op Facebook u hierbij kunnen helpen.

Leadadvertenties inzetten om e-mailadressen te verzamelen

Op Facebook is het sinds kort mogelijk om leadadvertenties te plaatsen. Met deze advertenties kunnen mensen hun interesse aangeven in een product of dienst door een formulier in de advertentie in te vullen. Het verschil met andere typen advertenties is, dat de leadadvertenties een contactformulier hebben waarop geïnteresseerden hun e-mailadres in kunnen vullen. Zodra iemand op de advertentie klikt, kan een vraag gesteld worden die relevant is voor het bedrijf. Het voordeel van de leadadvertentie is dat deze niet naar een landingspagina op een website wordt geleid, maar binnen Facebook blijft. De conversie is hierdoor in veel gevallen een stuk hoger.

Zo kan een nieuwsbrief het beste gepromoot worden door middel van een heldere, pakkende vraag die de lezer aanzet tot een inschrijving. Alle leads kunnen vervolgens gemakkelijk worden gedownload via Facebook of gekoppeld worden aan een CRM. Het heeft een groot voordeel om de leads te koppelen aan een CRM. De leads kunnen hierdoor namelijk gemakkelijk worden gedownload, omdat ze automatisch en in real-time verkregen worden. Hierdoor kan er meteen actie ondernomen wanneer iemand zich inschrijft. Immers, hoe langer er wordt gewacht met de follow-up van een nieuwe lead, hoe minder groot de kans dat de lead latere een daadwerkelijke klant wordt. Door snel actie te ondernemen wordt het systeem efficiënter en de kosten per lead lager.

Wanneer er eenmaal een groot bereik is verkregen met de advertentie wordt het pas echt interessant! Gebaseerd op de personen die op de advertentie hebben geklikt, inclusief diegene die zich niet hebben ingeschreven, kan er weer een bepaald publiek worden getarget. Op deze manier kan er bijvoorbeeld een specifiekere advertentie worden opgesteld voor de groep die wel heeft geklikt, maar zich niet heeft ingeschreven, of wordt de groep die zich wel heeft ingeschreven uitgesloten voor een volgende advertentie. Zo voorkomt u geldverspilling en gaat u doelgericht te werk.

Hoe maak ik een leadadvertentie op Facebook?

Maar hoe maakt u nou zo’n leadadvertentie? Dit gaat als volgt:

  • Voordat u begint met het maken van een leadadvertentie is het handig om alvast toegang te hebben tot de Facebook-pagina van uw bedrijf en een afbeelding voor de advertentie te selecteren.
  • Vervolgens gaat u naar de Power Editor. Maak hier een campagne aan en selecteer als campagnedoel ‘Leads genereren’
  • Zodra de campagne is aangemaakt kan er een advertentieset worden gemaakt. Hierbij kunt u de Facebook-pagina koppelen en vervolgens een keuze maken wat betreft het budget, de planning, doelgroep en plaatsing van de advertentie
  • Voeg vervolgens een afbeelding/video toe en een actieknop
  • Tenslotte kunt u het leadformulier toevoegen. Hier kunt u de pakkende vraag neerzetten en vragen naar het e-mailadres en de naam van de inschrijver. Zorg er voor dat het uiterlijk van het formulier aan uw wensen voldoet.
  • De advertentie kan nu worden opgeslagen en een eventuele koppeling met een CRM kan hier worden gemaakt
  • Druk tenslotte op ‘Bestelling plaatsen’ om de advertentie te bestellen. De leadadvertentie kan zijn werk gaan doen.

Het is vanzelfsprekend aan te raden om te gaan testen met verschillende advertentiesets. Experimenteer met een A/B-test en varieer op één element per keer om tot het beste resultaat te komen.

De voordelen van leadavertenties

Leadadvertenties zijn dus een perfecte manier om nieuwsbrieven te promoten. De voordelen van leadadvertenties nog even op een rij:

  • Het inschrijfformulier is onderdeel van de advertentie
  • U kunt zelf kiezen welke vraag er in het formulier wordt gezet
  • De inschrijvingen kunnen op een eenvoudige manier worden gedownload
  • Er zijn meerdere CRM-integraties mogelijk
  • Een specifieke groep kan opnieuw worden geselecteerd

Gaat u er mee aan de slag? Laat het ons weten in het commentaar…

Über den Autor

Partner

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.