Nieuwsbrief studie trends 2017

Nieuwsbrief studie trends 2017

Newsletter2Go onderzocht de nieuwsbrief studie trends onder klanten

E-mailmarketing is een van de meest populaire en meest gebruikte marketing activiteiten. Het marketingkanaal is niet alleen efficiënt om uw conversies te versterken, maar ook perfect geschikt om te reageren op de individuele behoeften van de ontvanger. Dit maakt e-mail naar een van de meest persoonlijke marketing nieuwsbrief tools.

Maar hoe verhoogt u als bedrijf de kans op e-mailmarketing succes? Hoe worden de statistieken geëvalueerd? Hoe worden nieuwsbrieven überhaupt tegenwoordig geïmplementeerd door bedrijven?

Om een beter ​​inzicht in het gebruik van e-mailmarketing te krijgen en de nieuwsbrief studie trends out te vinden, hebben we onlangs een enquête gehouden onder bedrijven die Newsletter2Go gebruiken. Meer dan 950 bedrijven hebben deelgenomen aan het onderzoek, met inbegrip van online retailers, MKB’s, grote bedrijven en NGO’s. De resultaten van de enquête werden anoniem verkregen en verzameld.

Nieuwsbrief studie trend 1: Nieuwsbrief als marketing tool

E-mailmarketing is in de marketingmix van veel bedrijven nu al onmisbaar. Zo’n 84% van de ondervraagde bedrijven geeft aan dat e-mailmarketing een integraal onderdeel is van de marketingstrategie. Dat stemt overeen met de nieuwsbrief trend die we dit jaar al eerder zagen, namelijk dat e-mailmarketing nog steeds verre van verleden tijd is. 81% van de bedrijven willen hun e-mailmarketing activiteiten in de toekomst zelfs uitbreiden. Meer dan de helft (59%) zou ook meer in hun e-mailmarketing willen investeren en de resterende 41% wil ten minste hetzelfde of minder tijd in e-mailmarketing investeren.

Is e-mailmarketing een integraal onderdeel van uw marketing strategie?

Nieuwsbrief trends 1

Wilt u uw e-mailmarketing uit te breiden?

Nieuwsbrief trends 2

Het doel lijkt om de e-mailmarketing professioneler op te zetten. Een aanzienlijk groot deel van de respondenten (51%) waardeert haar eigen kennis met betrekking tot e-mailmarketing slechts op beginnerslevel. Slechts 4% noemt zichzelf een expert. De resterende 45% van de bedrijven melden dat hun kennis zich op een gevorderd niveau bevindt.

Wilt u meer in e-mailmarketing investeren in de toekomst?

Nieuwsbrief trends 3

Hoe zou u uw e-mailmarketing vaardigheden beoordelen?

Nieuwsbrief klantenonderzoek 2017

Nieuwsbrief studie trend 2: De verwachtingen van e-mailmarketing

Daarnaast hebben we onderzocht voor welk doel bedrijven e-mailmarketing inzetten. Onder de respondenten verwachten de meeste een betere klantenbinding. Iets meer dan de helft van de bedrijven geeft aan dat ze een stijging in de omzet verwachten. Iets met meer dan een derde van de respondenten verwacht nieuwe klanten of leads aan te trekken. Slechts een kwart van de respondenten hoopt betere klantenservice te kunnen bieden en daardoor klanten te kunnen reactiveren.

Nieuwsbrief studie trend 3: Doelgroepen en segmentatie

Segmentatie en personalisatie verhogen de kans op succes in e-mailmarketing aanzienlijk. In onze nieuwsbrief studie trend kwamen we erachter dat het grootst deel, zo’n 70%, van de bedrijven meerdere doelgroepen aanspreekt. Echter, niet elk bedrijf met meerdere doelgroepen maakt ook verschillende nieuwsbrieven of gesegmenteerd zijn ontvangers. Dit doet slechts 55% van de respondenten.

Heeft uw bedrijf meerdere doelgroepen?

Verzendt u verschillende nieuwsbrieven naar verschillende doelgroepen?

Wanneer we kijken naar de personalisatie van de nieuwsbrief, wordt hier voor het grootste deel enkel de aanhef van een personalisatie voorzien. Bijna de helft van de ondervraagden maakt alleen de aanhef passend voor individuele ontvangers. Ongeveer een kwart personaliseert het nieuwsbrief onderwerp en/of inhoud. Iets meer dan een kwart van de nieuwsbrief verzenders personaliseert hun e-mail helemaal niet. Hier is echter wel actie noodzakelijk, aangezien personalisatie een grote rol kan spelen in het succes van uw e-mailmarketing.

Nieuwsbrief trends 8

Nieuwsbrief studie trend 4: Eisen van een e-mailmarketing softwaree

De meest van belang voor het grootste deel van de respondenten bij het kiezen van een e-mailmarketing software is gebruiksvriendelijkheid. Bedrijven zijn op zoek naar een oplossing die vooral eenvoudig te gebruiken is.

Op de tweede en derde plaarts komen vervolgens de prijs-kwaliteitsverhouding en de bescherming van gegevens. Het belang van de bescherming van gegevens is in de afgelopen jaren steeds meer toegenomen. Er heerst veel onzekerheid over het algemeen. Vragen als “Zijn de gegevens van de ontvangers echt veilig opgeslagen?” en “Zijn Amerikaanse nieuwsbrief software providers wel echt te vertrouwen?” komen steeds meer naar voren. Gelukkig houdt Newsletter2Go zich aan uiterst strengse eisen wanneer het aankomt op gegevensbescherming en kunt u met een gerust hart ontvangersgegevens in onze software opslaan.

Nieuwsbrief trends 9

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.