Home » Newsletter2Go blog » De nieuwsbrief test om deze 6 fouten te voorkomen

De nieuwsbrief test om deze 6 fouten te voorkomen

21/06/2017

Test uw nieuwsbrief

Stel, u heeft veel werk gestoken in het maken van een nieuwsbrief. De afbeeldingen zijn toegevoegd, de tekst nogmaals nagelezen. U drukt op verzenden, maar dan…

De links! U bent helemaal vergeten de links te controleren en komt erachter dat u nog enkele links wilde aanpassen.

Het vinden van errors nadat uw e-mail naar het gehele adresboek is verstuurd kan erg irritant zijn. Vooral wanneer de fout zo groot was dat u daarna nog een e-mail moet sturen met een correctie. In dit artikel laten we u zien hoe u uw nieuwsbrief test en veelvoorkomende fouten vermijdt.

1. Uw nieuwsbrief wordt niet correct op alle apparaten weergeven

Meest voorkomende oorzaak:

  • Template is niet geoptimaliseerd voor mobiel
  • Lettertypen zijn niet geschikt voor het web
  • Te breed design (breder dan 600 pixels)
  • Incorrecte balans tussen tekst en afbeeldingen

Het gebruik van smartphones is een trend die zich continu voortzet en het aantal mensen dat e-mails op hun smartphone lezen wordt ook steeds groter. Daarom is het van belang om uw nieuwsbrief voor mobiel gebruik te optimaliseren. Een mobiel-vriendelijke e-mail met een responsive design ziet er op elk gebruikt apparaat goed uit en voorkomt de kans dat uw lezers de nieuwsbrief verwijderen door de onjuiste weergave.

Bij Newsletter2Go zijn alle voorgedefinieerde templates in de editor getest en geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Wanneer u uit een van onze 50 responsive lay-outs kiest weet u zeker dat uw nieuwsbrief altijd correct bij de ontvanger weergeven wordt.

2. Links zonder daadwerkelijke URL

Meest voorkomende oorzaak:

  • U bent vergeten om de link toe te voegen
  • De link is gebroken of niet compleet

Het gebruik van smartphones is een trend die zich continu voortzet en het aantal mensen dat e-mails op hun smartphone lezen wordt ook steeds groter. Daarom is het van belang om uw nieuwsbrief voor mobiel gebruik te optimaliseren. Een mobiel-vriendelijke e-mail met een responsive design ziet er op elk gebruikt apparaat goed uit en voorkomt de kans dat uw lezers de nieuwsbrief verwijderen door de onjuiste weergave.

Bij Newsletter2Go zijn alle voorgedefinieerde templates in de editor getest en geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Wanneer u uit een van onze 50 responsive lay-outs kiest weet u zeker dat uw nieuwsbrief altijd correct bij de ontvanger weergeven wordt.

3. Spelfouten

Meest voorkomende oorzaak:

  • Geen automatische spellcheck
  • Errors in de formatering

Spelfouten in een nieuwsbrief wekken bij veel ontvangers de impressie dat de verzender te snel de e-mail in elkaar heeft gezet en niet nauwkeurig genoeg voldoende tijd heeft besteed aan het controleren van de nieuwsbrief. Met een spellingcheck is dit probleem snel verholpen. Typ bijvoorbeeld eerst uw content in Word of gebruik de website spelling.nu om uw content te controleren op spelfouten.

U kunt ook gebruik maken van de handige 1-klik-inhoud- en productovername functies van Newsletter2Go. Deze exclusieve functies besparen u niet alleen zeer veel tijd in het nieuwsbrief proces, maar zorgen er ook voor dat de tekst correct is. U kunt met deze optie met één muisklik inhoud en producten in de test nieuwsbrief overnemen. Wanneer u dus al een spellingcontrole voor de desbetreffende inhoud heeft gedaan, dan hoeft u niet nogmaals in de nieuwsbrief de tekst op spelfouten te controleren.

4. Afbeeldingen worden niet weergeven

Meest voorkomende oorzaak:

  • E-mailserver laadt de afbeeldingen niet
  • E-mailclient blokkeert alle afbeeldingen voor de veiligheid van de gebruikers
  • Gelimiteerde bandwith
  • Technische error

Wanneer u veel tijd hebt gestoken in het maken van een mooie lay-out voor uw test nieuwsbrief, wilt u natuurlijk wel dat de afbeeldingen weergeven worden. Het zou zonde zijn wanneer uw ontvangers de nieuwbsrief openen en vervolgens de onderstaande “afbeelding” zien.

image

De alt-tekst verschijnt in een leeg vak waar eigenlijk de afbeelding zou moeten weergeven. Dit is de vervanging die uw ontvangers zien wanneer de e-mailprovider de afbeeldingen niet weergeeft.

Als fallback-optie wordt altijd aangeraden om een alt-tekst voor iedere afbeeldingen toe te voegen. Zorg ervoor dat deze beschrijvend is en verteld wat de afbeelding inhoudt, zodat de lezer in ieder geval een idee heeft va wat de afbeelding zou kunnen zijn. Anders riskeert u dat uw ontvangers helemaal niet op de afbeelding klikken, omdat ze niet weten op welke pagina ze landen.

Daarnaast kunt u de belangrijkste afbeeldingen, zoals CTA-buttons en het bedrijfslogo in de e-mail insluiten. Dit is mogelijk bij afbeeldingen met een maximale grootte van 50KB. Het insluiten zorgt ervoor dat de afbeeldingen altijd weergeven worden. Let wel op: sluit alleen de belangrijkste afbeeldingen in, hoe meer ingesloten afbeeldingen, hoe hoger de laadtijd van de e-mail, hoe groter de kans dat uw e-mail als spam wordt gezien of dat een ontvanger direct wegklikt omdat het laden te lang duurt.

5. Nieuwsbrief wordt niet weergeven

Meest voorkomende oorzaak:

  • Fouten in de HTML-code

U kunt ervoor kiezen om uw test nieuwsbrief met de hand te coderen of dit door iemand van uw team te laten doen. Een te snel gemaakte nieuwsbrief in HTML kan leiden tot fouten, waardoor uiteindelijk de nieuwsbrief niet goed of helemaal niet weergegeven zal worden. Erger is dat spamfilters hierdoor uw nieuwsbrief als onveilig kunnen markeren, waardoor uw nieuwsbrief niet in de inbox van de ontvanger aankomt.

Echter, hebben we nieuws! U kunt eenvoudig het gehele HTML-proces omzeilen. Maak in onze intuïtieve nieuwsbrief software een professionele e-mailcampagne. De templates zijn met de hand geprogrammeerd en uitvoerig getest. U hoeft alleen de lay-out naar eigen smaak aan te passen. U kunt er op deze manier vanuit gaan dat uw nieuwsbrief altijd compatibel is en voorzien is van een correcte HTML-code.

Template voorbeelden

6. Nieuwbsrief landt in de spamfolder

Meest voorkomende oorzaak:

Uw test nieuwsbrief kan om meerdere redenen in de spamfolder terecht komen. Of het nu wel écht om een spam e-mail gaat of niet. Daarom is het belangrijk om een spamtest uit te voeren en uw test nieuwsbrief te testen op eventuele spamkenmerken. Wanneer u gebruik maakt van een nieuwsbrief software heeft u een veel hogere kans op een goede afleverratio. Dit komt omdat een nieuwsbrief software beschikt over ceritificaties waardoor spamfilters omzeild worden. Door middel van whitelisting kunt u de afleverratio verder optimaliseren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>