Onmisbare apps voor ondernemers

Gastblog apps ondernemers

Als ondernemer probeert u zich voornamelijk bezig te houden met de hoofdtaken die het meeste resultaat opleveren. Efficiënt en overzichtelijk werken is daarvoor belangrijk. Zeker als er rondom het ondernemen zelf randzaken zijn die ook tijd kosten. Dit laatste wordt vooral belangrijker op het moment dat uw onderneming groeit en tijd schaars wordt.

Gelukkig zijn er in deze tijd veel digitale oplossingen die dit gedeelte voor u een stuk gemakkelijker maken. Door de juiste apps en software te gebruiken kan de productiviteit en efficiëntie omhoog gaan binnen een bedrijf. Apps en software die gebruiksvriendelijk zijn, makkelijk te implementeren en intuïtief werken.

Om u te helpen hierin de juiste keuzes te maken geeft Jasper van Zakelijk Groeien u in dit artikel 5 tips om de randzaken met de juiste apps zo goed mogelijk te regelen.

Apps om uw boekhouding zo efficiënt mogelijk uit te voeren

Een van de meest frustrerende punten van ondernemen is voor 9 van de 10 ondernemers de boekhouding. Het is dan ook vaak datgene dat ze het eerste willen uitbesteden, u ook?

Het uitbesteden kan aan een boekhouder, maar tegenwoordig kan 90% van het werk ook gedaan worden met een boekhoudapp. Moderne apps organiseren uw boekhouding voor een groot deel automatisch. Zo worden bonnen gescand en meteen goed weggeboekt of worden bankafschriften automatisch gematcht met openstaande facturen.

Nu is er heel veel goede boekhoudsoftware beschikbaar. Maar er zijn ook verschillen. Zo zijn er programma’s die ideaal zijn voor zzp’ers maar een stuk minder geschikt voor mkb’ers en andersom.

Eenmaal een keuze gemaakt is het overzetten van de boekhouding naar een andere app vaak tijdrovend waardoor dit niet meer snel gebeurt. Een goede keuze bij de start is dus belangrijk.

Het is dan ook aan te raden om nauwkeurig boekhoudpakketten te vergelijken voordat u er een aanschaft.

Enkele pakketten die interessant zijn om te proberen zijn; e-boekhouden, Informer, Thinq en Twinfield.

Gelukkig kunt u bij de meeste van deze apps het programma gratis proberen. Maak hier gebruik van en bepaal op basis van uw eigen ervaring waar uw voorkeur naar uitgaat.

“Het uitbesteden kan aan een boekhouder, maar tegenwoordig kan 90% van het werk ook gedaan worden met een boekhoudapp.”

Tijd is waardevol, houd gemakkelijk bij wat u ermee doet

Het bijhouden van tijd voor bepaalde werkzaamheden is niet alleen belangrijk voor het bepalen van de hoogte van een factuur, maar ook om te kijken naar uw productiviteit.

De app Toggl​, die u gratis kunt gebruiken via de telefoonapp en de computer, is daarom zeker de moeite waard. De applicatie houdt simpel bij hoeveel tijd er aan welke taak wordt besteed en houdt uw deadline in de gaten.

Deze gegevens kunnen eenvoudig verwerkt en direct worden overgezet naar een factuur.

De eenvoud en functionaliteit van Toggl is de reden dat het door veel ondernemers gebruikt wordt.

Na Toggl een week te hebben geprobeerd konden we direct zien wie hoeveel tijd aan welke taak had besteed. Dit leverde verrassende resultaten op.

Toggl is natuurlijk niet de enige app met deze functionaliteit. Er zijn veel verschillende apps met dezelfde functies als Toggl. Deze app spreekt ons aan vanwege het gebruiksgemak en de vele integratiemogelijkheden, zoals met Google Chrome.

Customer relationship management

Het bijhouden van klantcontact kan op vele manieren ingewikkeld zijn met zaken zoals sales, after-sales, planning en account management. Zeker als er groei in het bedrijf zit en het overzicht daardoor minder wordt. Een goed CRM-pakket maakt dan een wereld van verschil.

Gelukkig zijn er veel CRM programma’s met apps die u als ondernemer hierbij helpen

Waar moet u op letten als u CRM software aanschaft?

Kijk ten eerste naar uw eigen Customer Relationship Management en welke problemen er zich voordoen. Waar heeft uw bedrijf behoefte aan en waar zijn verbeteringen te realiseren?

Een goed CRM programma biedt oplossingen voor deze meest prangende problemen.

Veel voorkomende problemen in relatiemanagement met klanten zijn het bijhouden en opvolgen van contactmomenten en interessante klantgegevens. Belangrijke inzichten in hot leads, openstaande offertes en bijvoorbeeld het aantal offertes dat nodig is om nieuwe klanten te krijgen zijn interessant om verbeterslagen te maken.

Teamleader, Simplicate en Freshsales zijn enkel CRM programma’s die het proberen waard zijn.

Ook voor de keuze van een CRM-pakket geldt dat switchen naderhand vaak lastig is en niet snel gebeurt. Verdiep u dus eerst in een aantal opties voor u tot een keuze komt.

Apps voor projectplanning en uitvoering

Het plannen en uitvoeren van bepaalde werkzaamheden is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als er meerdere projecten simultaan door verschillende mensen moeten worden uitgevoerd zijn er veel problemen die kunnen ontstaan.

Asana en Trello zijn twee van onze favorieten apps die geschikt zijn om deze problematiek de baas te zijn.

Asana​ heeft software ontwikkelt waarbij de taken van deelnemers aan een project in een overzicht worden weergegeven. Gemaakte afspraken en verzonden e-mails kunnen openbaar gemaakt worden voor de deelnemers zodat deze kunnen zien waarover er gecommuniceerd is.

Gebruikers geven aan tot wel 60% minder e-mails te verwerken en beter geïnformeerd te zijn over de voortgang van de projecten. Deadlines kunnen makkelijk in de gaten worden gehouden en video’s en bestanden toevoegen aan projecten en taken is geen probleem.

De veelzijdigheid en functionaliteit van Asana software maakte indruk op ons. Als bonus maakt de software ook snapshots van de gegevens zodat deze nooit verloren gaan. Bovendien is het mogelijk om werknemers toegang te verschaffen tot de software vanaf verschillende locaties.

Trello​ is een app die zowel zakelijk als privé te gebruiken is en is gericht op overzicht voor het uitvoeren van taken. Trello kunt u zien als een vervanging voor de gele post-it’s die vaak gebruikt worden om zaken te onthouden of om stappen in projecten te beschrijven.

Trello biedt oplossingen voor projectmanagement door takenkaarten aan de deelnemers toe te dienen en dit zichtbaar te maken aan het hele team.
Dit leidt tot een helder overzicht van in welke fase de taken zich bevinden en voorkomt veel onnodige communicatie en bijbehorende misverstanden.

Het is een intuïtieve app die bijna overal voor te gebruiken is, bijvoorbeeld een verbouwing of een lancering van een nieuw product. Trello is echter wel beperkt voor de wat complexere zaken. Hiervoor is een app als Asana een beter alternatief.

Wist u dat Newsletter2Go deze zomer ook een eigen app uitbrengt? Hiermee wordt het nog eenvoudiger om onderweg uw e-mails te beheren en verzenden. Houd de blog in de gaten voor meer informatie rondom de release.

Über den Autor

Partner

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.