Release notes: Onze highlights van 2017

Release Notes

Waarom deze updates in 2018 belangrijk zijn…

2017 is voorbij gevlogen. Nieuwe functies, integraties en aanpassingen zijn toegevoegd. Hoog tijd voor een kort overzicht voordat we ons volledig op de e-mailmarketing trends van 2018 storten. Welke nieuwe functies hebben we in 2017 toegevoegd die onmisbaar voor uw succes zijn? En welke functies helpen u om u optimaal voor te bereiden op het nieuwe jaar?

In 2018 zien we nog steeds een opwaartse trend richting het nauwkeurig en slim personaliseren van e-mails. Ook datagebaseerde automatisering en segmentatie blijven zeer belangrijk.

In dit blogartikel presenteren we alle functies die u nodig heeft voor optimaal e-mailmarketing succes dit jaar. Ontdek de bewerkbare dividers en buttons, geoptimaliseerde A/B-testrapporten, aangepaste HTML-templates, nieuwe integraties, PDF-exports, het insluiten van afbeeldingen, onze realtime statuspagina en een handige link checklist voordat u uw nieuwsbrieven verstuurt.

Slimmere personalisatie met deze bouwstenen

In oktober bereikten we een mijlpaal! Eindelijk voerden we bewerkbare en aanpasbare buttons als bouwsteen in de editor toe. Deze kunt u naar eigen smaak vormgeven – rond, met of zonder kader en in iedere gewenst kleur. De buttons kunnen uiteraard worden gepersonaliseerd, zoals al onze andere bouwstenen.

Ook is de divider module in 2017 na lang wachten toegevoegd. Deze scheidingslijnen hebben als doel om uw nieuwsbrief lezersvriendelijker en overzichtelijker te maken. U kunt ze naar eigen wens aan de vormgeving van uw nieuwsbrief aanpassen en aan specifieke ontvangersgroepen toewijzen. Bepaal daarna zelf de kleur, breedte, lengte en structuur van de divider.

Dividerbouwsteen

In het voorjaar introduceerden we de handige functie om in de HTML-editor van Newsletter2Go uw eigen HTML-templates aan te maken en te bewerken. Wanneer u al over een HTML-ontwerp beschikt, kunt u deze eenvoudig uploaden en uw mailing zoals gewoonlijk via de verzendinfrastructuur van onze software versturen.

De functie om afbeeldingen in te sluiten is hier tevens beschikbaar. Deze optie zorgt ervoor dat afbeeldingen in elke e-mailclient worden weergeven, zelfs als de provider normalerwijze in eerste instantie de afbeeldingen onderdrukt. Dit raden wij met name aan om te doen voor uw logo, aangezien de ontvanger dan direct bij het openen van de mail ziet wie de e-mail verstuurd heeft.

De eerste stappen richting data automatisering

In totaal werden er in 2017 14 nieuwe integraties voor populaire e-commerce interfaces zoals Shopify en Shopify 5.3 en CRM plug-ins zoals Salesforce en Microsoft Dynamics CRM gecreëerd. Deze integraties maken het eenvoudiger om de ontvangergegevens over te dragen en vormen zo de eerste stap in de richting van data-automatisering. Naast de ontvangerstatus en de groepstoewijzing van de individuele ontvangers, kunt u ook andere kenmerken selecteren die u individueel bepaalt.

Integraties 2017

Rapporten voor de ideale segmentering van groepen

Om u in staat te stellen de juiste conclusies te trekken uit uw e-mailrapporten, hebben we een aantal functies geoptimaliseerd en interessante statistieken toegevoegd. Onder andere een uitgebreide en individueel aanpasbare export als CSV-bestand werd in 2017 mogelijk. De PDF-export is perfect geschikt voor uw management of klanten, doordat het een helder overzicht in de performance biedt.

Bovendien hebben we de A/B-test voor u geoptimaliseerd. Alle varianten worden individueel weergegeven met de bijbehorende ratio’s, zodat de selectie van de winnende mailing beter kan worden gevolgd. De resultaten van de rapporten vormen een belangrijke basis voor de segmentatie van uw ontvangers. Wij raden het daarom aan om zoveel mogelijk gegevens te verzamelen en uw rapporten slim te gebruiken om uw ontvangers zo doelgericht mogelijk te kunnen benaderen.

A-B test optimalisatie

De ultieme user experience

Kunt u zich nog herinneren aan de tijd waar u handmatig uw links in de nieuwsbrieven moest controleren? Dat is met onze automatische linkcontrolefunctie gelukkig verleden tijd. In stap 5 van de mailingcreatie worden uw links getest en eventuele niet-werkende links geïdentificeerd. U kunt deze dan in stap 3 in de editor snel veranderen en opnieuw testen.

Nieuw is tevens dat u naar afzonderlijke ontvangers e-mails kunt versturen en de resultaten hiervan in realtime kunt volgen. Ook hebben we een statuspagina gepubliceerd. Op deze pagina kunt u 24/7 terecht om de status van onze software te controleren.

Conclusie

Hoe helpen al deze functies om u optimaal voor te bereiden voor dit jaar? De personalisatie trend in e-mails zet zich nog steeds voort. Onze aanpasbare buttons, dividers en gepersonaliseerde bouwstenen en elementen helpen u om eenvoudig voor iedere ontvanger de best passende e-mailversie samen te stellen. Zorg ervoor dat de buttons groot genoeg zijn, zodat ook mobiele e-mailgebruikers eenvoudig op de knop kunnen klikken.

Maak optimaal gebruik van onze exportmogelijkheden voor uw rapporten. Dit is de enige manier om uw ontvangersegmenten beter te structureren en gerichter te groeperen. Maak het uw doel dit jaar om na iedere mailing de resultaten door te nemen en optimalisatiemogelijkheden te herkennen. U zult zien dat hierdoor uw e-mailmarketing succes veel sneller stijgt.

Aandachttrekkende elementen zoals gifs en video’s zien we ook steeds meer in nieuwsbrieven terug. Met Newsletter2Go upload u deze naar de mediabibliotheek, om ze vervolgens in de nieuwsbrief te slepen.

Bent u klaar voor het nieuwe jaar? Wij gaan dit jaar weer vol enthousiasme aan de slag en kijken nu al uit naar de vele nieuwe functies die we voor u mogen bedenken en programmeren!

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.