Release notes juni: responsive formulieren, ontvangersstatus en blacklist updates

Release Notes

Responsive lay-out voor formulieren, ontvangers status in één oogopslag en de blacklist vernieuwd

In juni waren onze productontwikkelaars in topvorm om veel van uw wensen waar te maken. Naast enkele nieuwe functies, waaronder responsive lay-outs voor formulieren, werd ook een overzicht van de ontvangersontwikkeling aan het dashboard toegevoegd. Daarnaast vonden er ook updates plaats voor de integraties, het ontvangersbereik en de e-mailverzending. Tenslotten informeren we u in de juni release notes over wijzigingen in onze gegevensverwerking.

Nieuwe responsive lay-out voor formulieren

Met een aantal nieuwe functies in de formulierenbereik, kunt u nu alle relevante informatie op slechts één pagina terugvinden.

Nadat u uw formulier in de editor heeft aangemaakt, heeft u met één klik toegang tot het gehoste formulier. Als u tevreden bent met het resultaat, klikt u op “Formulier insluiten” om de Javascript-code te kopieren. Voor het insluiten heeft u dan de mogelijkheid om uw websiteformulier of pop-up formulier met de nieuwe responsive lay-out te gebruiken.

Onze responsive lay-out is geoptimaliseerd voor alle mobiele apparaten en past zich aan in grootte en vorm. Slechte leesbaarheid, omslachtig inzoomen of defecte displays op smartphone of tablet behoren tot het verleden.

Beter overzicht van de ontvangersontwikkeling in het dashboard

Het nieuwe overzicht van de ontvangersontwikkeling toont u na het inloggen direct de huidige ontwikkeling van uw ontvangerslijst. U kunt de statistieken van uw nieuwe abonnees en afmeldingen van de laatste 7 dagen, 30 dagen of het laatste jaar bekijken. Het overzicht helpt u om snel te reageren op actuele ontwikkelingen of om constante veranderingen te herkennen en begrijpen.

Video tutorials in het hulpbereik

Naast onze hulpartikelen en de contactoptie vindt u nu ook onze videotutorials in de hulpsectie rechtsboven in uw dashboard. Bekijk meer dan 40 tutorials over het beheer van ontvangers, het aanmaken van mailings, rapporten, account instellingen en e-mailmarketingautomatisering. Onze videotutorials begeleiden u stap voor stap door onze software, zodat u elke klik kunt volgen.

Eigen namen voor integraties

U heeft nu de mogelijkheid om uw integraties zelf te benoemen, zodat u uw shop-, CMS- of CRM-systemen beter kunt onderscheiden. Zeker als u meerdere online shops vanuit één shopsysteem met Newsletter2Go wilt verbinden, is het de moeite waard om uw integraties individueel te benoemen om de juiste shop sneller te kunnen vinden – bijvoorbeeld bij het overnemen van een 1-klik-productovername. Het naamveld bevindt zich nu in uw integratie instellingen.

Veranderingen in gegevensverwerking

Met de inwerkingtreding van de nieuwe AVG wet is ook de verwerking van persoonsgegevens sinds 25 mei 2018 veranderd. Als uw nieuwsbrieven niet kunnen worden afgeleverd bij bestaande ontvangers (hard bounces) of als ontvangers zich afmelden voor uw nieuwsbrief, zullen alle persoonlijke gegevens van deze ontvangers nu automatisch na 7 dagen worden verwijderd, als ze niet actief zijn in alle adresboeken. Als een ontvanger in een ander adresboek actief is, wordt de ontvanger in dat adresboek alleen op inactief gezet als deze is afgemeld.

Stop knop voor geplande nieuwsbrieven

Vroeger konden geplande nieuwsbrieven in de laatste stap van de mailing rechtstreeks worden verzonden of worden ingepland. De optie om de geplande mailing te stoppen was alleen beschikbaar in het mailingsoverzicht. Met een nieuwe stopknop in de laatste stap van het aanmaken van een mailing, kunt u nu uw geplande nieuwsbrieven direct stoppen tijdens het bewerken van de mailing. U hoeft hiervoor niet terug te gaan naar het mailing overzicht.

Nieuwe blacklistpagina in het ontvangersbereik

Onze blacklist functie kan onder het tabblad inactieve ontvangers worden gevonden. Om u in de toekomst een snel overzicht te geven van uw blacklist, heeft dit gebied een eigen tabblad.

Naast inactieve contacten vindt u nu ook een blacklistpagina waar u nieuwe domeinen kunt blacklisten of bestaande blacklistdomeinen kunt bewerken. Het is de moeite waard om individuele ontvangers of domeinen op de blacklist te zetten, bijvoorbeeld wanneer u een concurrent geen toegang tot uw nieuwsbrief wilt geven of als u niet naar bepaalde adressen wilt schrijven.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.