Release notes oktober: De button functie is eindelijk daar!

Release Notes

Updates in de editor en het dashboard

In oktober werkten we aan nieuwe functies waarmee u nog effectiever uw nieuwsbrieven kunt samenstellen. Vanaf nu hoeft u niet meer onhandig uw buttons zelf te maken, maar kunt u gebruik maken van de buttonfunctie. Deze ontwerpt u individueel in iedere vorm en kleur. Natuurlijk is het hier ook mogelijk om de button bouwsteen aan bepaalde ontvangerssegmenten toe te wijzen. Daarnaast hebben we ook het dashboard overzichtelijker gemaakt en het veld “Nieuws” aan het profielmenu gelinkt. Hierdoor heeft u meer ruimte voor uw KPIs op uw dashboard beschikbaar. In dit blogartikel gaan we dieper in op de release notes in oktober.

Bewerk en personaliseer uw buttons

Een van de belangrijkste criteria voor een goede e-mailmarketing is een hoge click through rate. De beste manier om dit te bereiken is door visuele links naar andere landingspagina’s in de nieuwsbrief te integreren. Kleurrijke buttons zijn hiervoor bijzonder geschikt. Om de click through ratio te verhogen heeft ons IT-team vorige maand hard gewerkt aan een nieuwe, zeer populaire module, namelijk bewerkbare en personaliseerbare buttons. Het heeft even geduurd, maar we kunnen u nu als een van de weinigen op de markt zeer uitgebreide, innovatieve buttons aanbieden.

Button bouwstenen

U bepaalt hoe u de buttons wilt ontwerpen: rond of vierkant, welke afmeting en kleur, gepersonaliseerd of voor alle ontvangers zichtbaar? Natuurlijk geldt zoals voor onze andere bouwstenen ook voor de buttons de mogelijkheid tot personalisatie. Met deze functie kunt u zelf instellen aan wie de button getoond moet worden. Laat u inspireren door de onderstaande voorbeelden.

Voorbeeld 1: De buttons veranderen van kleur afhankelijk van het geslacht. De voornaam is als personalisering ingebouwd. Bij ontvangers zonder aangegeven geslacht of voornaam wordt een algemene buttontekst getoond.
Buttons
Voorbeeld 2: De buttons worden van een andere tekst voorzien voor leads, nieuwe klanten en bestaande klanten. Daarnaast heeft iedere button een link naar een ander soort landingspagina, zodat er zeer nauwkeurig op de lifecycle van de klant kan worden ingespeeld.
Buttons

Zoals u kunt zien in de bovenstaande voorbeelden, kunt u de buttons handig segmenteren, verschillende links toewijzen en uw mailings zo individueel en persoonlijk ontwerpen als u wilt. Door de buttons kunt u nog beter uw click through rate verbeteren.

Een opgeruimder dashboard

Om het dashboard nog eenvoudiger en overzichtelijker te kunnen gebruiken hebben we deze voor u opgeruimd. Vanaf nu vindt u de “Nieuwe updates” die u voorheen op het dashboard vondt terug onder het profielmenu. Wanneer er actuele updates of nieuws beschikbaar is knippert uw profielafbeelding en wordt u naar het tabblad “Nieuwe updates” gebracht. Op deze manier ziet u op uw dashboard alleen de belangrijkste statistieken.

Dashboard

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.