De voordelen van uw eigen trackingdomein in e-mailmarketing

Eigen trackingdomein emailmarketing

E-mailtracking is een essentieel hulpmiddel om het succes van uw verzonden nieuwsbriefcampagne te meten en evalueren. Het traceren van links in een nieuwsbrief is vooral belangrijk voor het meten van de kliksnelheid na de verzending. U kunt ook precies zien hoeveel nieuwsbrief ontvangers op welke links hebben geklikt. Deze statistieken helpen u niet alleen om uw publiek te leren kennen, maar zorgen ook voor waardevolle inzichten in wat wel én niet goed functioneert bij uw lezers.

Eigen trackingdomein van Newsletter2Go

Om een eigen trackingdomein technisch mogelijk te maken worden alle links in de nieuwsbrief voor de verzending doorverwezen naar een speciaal trackingdomein. De link verwijst hierdoor niet langer naar de werkelijke bestemming, maar naar een website van ons. Het volgende voorbeeld illustreert dit:

Originele link: http://www.voorbeeld.nl/index.html
wordt door ons doorverwezen naar
Vervangende link: http://voorbeeld.n2g01.nl/trackingcode

Zodra de nieuwsbrief lezer op deze vervangende link klikt, wordt de ontvanger voor een fractie van een seconde doorgestuurd naar een pagina van Newsletter2Go (n2g01.com). Daar slaan we op dat er op de link is geklikt, om vervolgens de bezoeker direct naar de doelpagina, in dit geval http://www.voorbeeld.nl/index.html, door te sturen. Dit proces gaat zo snel dat de ontvanger van de nieuwsbrief het meestal niet eens merkt en tast de gebruikerservaring dus niet aan.

Het gebruik van een eigen trackingdomein

Veel van onze grotere ondernemingen behalen constant uitstekende e-mailmarketing resultaten met Newsletter2Go en willen daarom niet dat hun nieuwsbrief links verwijzen naar een andere pagina dan hun eigen landingspagina. Vaak is de reden hiervoor dat ze niet willen dat hun ontvangers toch onverhoopt de doorverwijzing herkennen.

Hiervoor is een eenvoudige oplossing mogelijk, namelijk een eigen trackingdomein. Met deze functie zorgt u ervoor dat de verwijzende trackinglinks in de nieuwsbrief er niet meer uitzien als hierboven (http://voorbeeld.n2g01.nl/trackingcode), maar uw eigen URL bevatten (http://nieuwsbrief.voorbeeld.nl).

Wij stellen voor u in dat de linktracking op uw eigen trackingdomein werkt en dat u de resultaten in uw Newsletter2Go rapporten terug kunt zien. U ziet dus zoals gewoonlijk in uw dashboard precies welke ontvangers op welke links hebben geklikt. Uw e-mail bevat alleen links naar uw eigen pagina, dus geen zogenaamde “externe links” meer. Uw ontvangers zullen er zo nooit achter komen dat uw nieuwsbrieven over de Newsletter2Go servers verzonden worden.

Klinkt een eigen trackingdomein interessant? U vindt hier meer informatie over deze handige functie.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.