Gratis aanmelden Log in
Home » Functies » Nieuwsbrieven verzenden » Multivariabele nieuwsbrief A/B-testen

Multivariabele A/B-testen

Verhoog doelgericht uw omzet met de nieuwsbrief A/B-testen.

  • Test op onderwerp, afzendernaam en inhoud
  • Tot 3 varianten van elk kenmerk testen
  • Complete nieuwsbriefvarianten tegen elkaar testen
  • Automatische verzending van de meest succesvolle variant
A-B test functie

Verzend met nieuwsbrief A/B-testen altijd de beste variant

Optimaliseer de verzending van uw nieuwsbrief met behulp van de multivariabele A/B-testen van Newsletter2Go. Ons nieuwsbrief programma maakt het mogelijk om voor meerdere nieuwsbriefvarianten de inhoud, het onderwerp en de afzender geautomatiseerd te laten testen. Deze optie bieden wij aan, omdat het ons doel is om u zo passend mogelijke, doeltreffende e-mail te laten verzenden. Nieuwsbrief optimalisaties kunt u echter pas uitvoeren wanneer u test wat wel en niet werkt. Met de A/B-testing voor e-mail nieuwsbrieven functie komt u daar op een eenvoudige manier achter.

U kunt de testen voor veel verschillende nieuwsbriefvarianten instellen. Zodra er na de e-mailmarketing A/B-testing een variant als succesvolst uit de hoek komt, verzendt onze nieuwsbrief software voor e-commerce deze variant automatisch naar de overige afzenders die niet voor de nieuwsbrief A/B-test waren uitgekozen.

Met Newsletter2Go zowel meerdere varianten van een variabele, zoals het onderwerp, evenals verschillende variabelen tegelijkertijd, zoals het onderwerp en de afzendernaam, getest worden. De e-mail nieuwsbrief A/B-testen zijn efficiënter, nauwkeuriger en informatiever dan eenvoudige e-mailmarketing A/B-test, waar slechts twee variabelen met elkaar vergelen worden. Met het gebruik van de nieuwsbrief A/B-test functie test u in een kortere tijd meerdere varianten en komt u er zo sneller achter wat voor inhoud uw ontvangers echt willen ontvangen.

Met de multivariabele A/B-test van Newsletter2Go kunt u beide nieuwsbriefvarianten testen, zowel op de inhoud, het onderwerp, als de afzenderinformatie. Hier zijn maximaal negen verschillende combinaties per test mogelijk. Voor iedere e-mail nieuwsbrief A/B-testing kunt u dus tot negen nieuwsbriefvarianten tegelijkertijd testen.

Elke variant wordt naar een groep verzonden waarvan u de grootte vooraf opgeeft. De selectie van de begunstigden wordt door middel van steekproeven uitgevoerd, om zo de betrouwbaarheid van de nieuwsbrief A/B-test te verhogen. U bepaalt zelf voor welk aandeel van alle ontvangers u de test wilt uitvoeren. Om ervoor te zorgen dat de A/B-test representatieve resultaten geeft, moet iedere groep echter groot genoeg zijn. Hoe beter uw multivariabele A/B-test uw complete ontvangerslijst weerspiegelt, hoe groter het succes van uw mailings zijn.

Ook de periode tussen de e-mailmarketing A/B-test en de werkelijke verzending van de nieuwsbrief mailing kunt u zelf instellen. Binnen deze periode worden de gegevens verzameld waarmee de winnende variant wordt bepaald, bijvoorbeeld de openratio. Om voldoende gegevens te kunnen verzamelen moet er idealiter ten minste vierentwintig uur tussen de nieuwsbriefvariant testing en de verzending van de winnende variant zitten. Echter, moet u ook de periode niet te groot maken, omdat dit de resultaten kan vervormen. De prestaties van de nieuwsbrief zijn namelijk sterk afhankelijk van het tijdstip van verzending gedurende de week.

Wanneer mogelijk moeten alle varianten van de test daarnaast van soortgelijke inhoud zijn voorzien. Verschillende aanbiedingen mogen het liefst niet middels een nieuwsbrief A/B-test tegen elkaar getest worden. Wanneer u de test klaar voorbereidt heeft en de percentages voor de diverse ontvangersgroepen heeft ingesteld, zal onze nieuwsbrief software automatisch na de nieuwsbriefvariant test de winnaar aan het de resterende ontvangers verzenden.

Gerelateerde hulpartikelen

Gerelateerde kennisartikelen