Home »  Functies » Ontvangers beheren » Afzonderlijke adresboeken

Afzonderlijke adresboeken

Beschikbaar in alle pakketten, variabel aantal adresboeken

Ontvangers beheren in afzonderlijke adresboeken.

1. Meerdere ontvangerslijsten in een account beheren
2. Afzonderlijke aan- en afmelding van ontvangers
3. Oneindig aantal adresboeken in het Pro pakket

Afzonderlijke adresboeken Newsletter2Go

Ontvangers beheren in afzonderlijke adresboeken

Bij e-mailmarketing werk je met een adresboek, waarin je vervolgens weer je ontvangers op kunt delen in verschillende ontvangersgroepen.

In het Lite pakket heb je 1 adresboek ter beschikking, wat in principe voldoende is.

Vanaf het Standard krijg je van ons 5 afzonderlijke adresboeken.

Maar wat is hier eigenlijk het nut van?

  • Ideaal voor agenturen
  • Binnen 1 account meerdere websites beheren
  • Afzonderlijke aan- en afmelding van ontvangers

Heb ik afzonderlijke adresboeken nodig?

Dit ligt aan hoeveel websites je graag wilt beheren. Stel je beheerd 2 verschillende webshops of je bent een agentuur met meerdere klanten. Is het niet veel handiger om snel van adresboek te wisselen, in plaats van constant naar de juiste account te switchen?

Door de afzonderlijke adresboeken beschik je voor ieder bedrijf over een eigen afdeling. Dit maakt het veel overzichtelijker en voorkomt dat de verkeerde nieuwsbrief naar de verkeerde ontvangers wordt gestuurd.

Het grootste voordeel van afzonderlijke adresboeken is echter dat de aan- en afmeldingen niet aan elkaar gekoppeld zijn.

💡 Bij afzonderlijke adresboeken beheer je de actieve ontvangers, inactieve ontvangers en blacklists en geheel apart van elkaar.

Praktijkvoorbeeld: Stel je hebt een kledingwinkel en een schoenenwinkel. Janine de Groot is geabonneerd op beide nieuwsbrieven, maar besluit dat ze de nieuwsbrief over de schoenen toch niet meer zo interessant vindt. Wanneer je beide webshops in 1 adresboek beheert, wordt Janine uit het adresboek verwijderd en ontvangt ze voortaan ook niet meer de kledingwinkel nieuwsbrief.

Zonde, want de kans is groot dat Janine nog wel graag wil worden geïnformeerd over trends en populaire items. Wanneer je beide winkels in 2 verschillende adresboeken beheerd, kun je instellen dat bij een afmelding, Janine alleen voor het betreffende adresboek wordt afgemeld. Zo ontvangt ze voortaan nog wel gewoon de kledingwinkel nieuwsbrief en loop je geen conversies mis.

Afzonderlijke adresboeken en nauwkeurige ontvangersgroepen

💡 In onze nieuwsbrief zie je precies wie je fans zijn, en wie minder enthousiast is over je nieuwsbrieven.

De ontvangersbeoordeling – een sterrenwaardering van 1 tot 5 – geeft aan hoe actief een ontvanger is. Opent een ontvanger gretig je e-mails en klikt diegene ook vaak lekker door, dan is je ontvanger een 5 waard.

Laat de ontvanger je e-mails links liggen, dan geeft ons systeem deze persoon een magere 1 of 2.

Handig voor ontvangersgroepen!

Echte e-mailmarketeers snappen het nut van nauwkeurige ontvangersgroepen. Personalisaties in e-mails zijn tegenwoordig de norm, zonder loop je een flinke portie omzet mis.

Ontvangersgroepen maak je door contacten in je afzonderlijke adresboek te clusteren. Dit kan bijvoorbeeld op basis van:

  • Locatie
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Gedrag (heeft nog niets gekocht, heeft wel eens wat gekocht)
  • Totaal uitgegeven bedrag

Vervolgens kun je aan de hand van de ontvangerscriteria diverse groepen maken en gepersonaliseerde e-mails versturen. Dit helpt je om veel relevantere e-mailcampagnes op te zetten.

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.