Home » Functies » Nieuwsbrief tracking » Conversietracking

Conversietracking

Beschikbaar vanaf het Standard pakket

Analyseer met conversietracking de aankopen, en vele andere ontvangersactiviteiten.

  • Track zelfgekozen doelen
  • Track de aankopen of aanmeldingen van nieuwsbrief ontvangers
  • Analyseer de nieuwsbrief ROI
  • Meet envoudig en snel succes met conversietracking
Functies conversietracking

Traceer alle nieuwsbrief aankopen met de conversietracking

Met de e-mailmarketing software Newsletter2Go ben je in staat om alle belangrijke statistieken, zoals de openratio, klikratio en conversies van de nieuwsbrief te volgen. Daarnaast kun je ook precies zien hoeveel inkomsten je nieuwsbrief heeft gegenereerd.

Wanneer je de nieuwsbrief conversie tracking gebruikt, kun je het aantal conversies en de waarde van deze conversies weergeven. Deze functie is zeer nuttig, in het bijzonder voor e-commerce gebruikers van onze software. De conversietracking helpt je om de ROI voor de nieuwsbrief precies te meten.

Je kunt de conversiedoelen zelfstandig definiëren. Zo bepaal je zelf wat een conversie precies voor je betekent. Niet voor ieder bedrijf is dit namelijk een aankoop, het kan ook duiden op een aanmelding voor een dienst of het downloaden van een whitepaper of brochure. Je kunt met de conversie tracking alle activiteiten in je e-mailmarketing precies bijhouden.

Enkele voorbeelden van deze handige tracking opties zijn bijvoorbeeld:

  • Aankoop in je online shop
  • Aanmelding op je website
  • Download van een document, zoals een whitepaper
  • Het doorklikken naar een bepaalde pagina

Bijzonder belangrijk is natuurlijk de evaluatie van de conversietracking. Newsletter2Go weergeeft automatisch na elke verzending de exacte conversie resultaten. Deze zijn speciaal voor je onderverdeeld in nieuwsbrief rapporten.

Met deze realtime rapporten leer je niet alleen hoeveel conversies je nieuwsbrief heeft bereikt, maar ook de waarde van deze conversies. Zo kun je precies zien hoeveel inkomsten je nieuwsbrief heeft gegenereerd en hoe hoog je ROI is. Je komt ook te weten welke producten of koppelingen vooral populair in je nieuwsbrief waren en welke de meeste conversies hebben bereikt. Met Newsletter2Go worden je conversies automatisch bijgehouden en ben je in staat om gedetailleerde prestatie analyses door te voeren.

Om de tracking van conversies uit te voeren, wordt de ontvanger voor een fractie van een seconde naar een trackingpagina doorgestuurd. Indien gewenst, kun je je eigen domeinnaam voor de klik en het bijhouden van conversies gebruiken.
Newsletter2Go is zo niet herkenbaar als de software leverancier.

Een eigen trackingdomein kun je eenvoudig in je account onder de “E-mailinstellingen” opzetten onder de tab “Tracking”. Ook een meer nauwkeurige tracking en een koppeling met de Google Analytics integratie of econda is in je account op te zetten.

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.