Gratis aanmelden Log in
Home » Functies » Nieuwsbrief tracking » Conversietracking

Conversietracking

Beschikbaar in het STANDARD pakket

Met conversietracking de aankopen en andere ontvanger activiteiten analyseren.

  • Traceer zelfgekozen doelen
  • Traceer  de aankopen of aanmeldingen van nieuwsbrief ontvangers
  • Exacte analyse van de nieuwsbrief ROI
  • Eenvoudig en snel met conversietracking het succes meten
Functies conversietracking

Traceer alle nieuwsbrief aankopen met de conversietracking

Met de e-mailmarketing software Newsletter2Go bent u in staat om alle belangrijke statistieken, zoals de openratio, klikratio en conversies van de nieuwsbrief te volgen. Daarnaast kunt u ook precies zien hoeveel inkomsten uw nieuwsbrief heeft gegenereerd. Wanneer u de nieuwsbrief conversie tracking gebruikt, kunt u het aantal conversies en de waarde van deze conversies weergeven. Deze functie is zeer nuttig, in het bijzonder voor e-commerce gebruikers van onze software. De conversietracking helpt u om de ROI voor de nieuwsbrief precies te meten.

U kunt de conversiedoelen zelfstandig definiëren. Zo bepaalt u zelf wat een conversie precies voor u betekent. Niet voor ieder bedrijf is dit namelijk een aankoop, het kan ook duiden op een aanmelding voor een dienst of het downloaden van een whitepaper of brochure. U kunt met de conversie tracking alle activiteiten in uw e-mailmarketing precies bijhouden. Enkele voorbeelden van deze handige tracking opties zijn, bijvoorbeeld:

  • Aankoop in uw online shop
  • Aanmelding op uw website
  • Download van een document, zoals een whitepaper
  • Het doorklikken naar een bepaalde pagina

Bijzonder belangrijk is natuurlijk de evaluatie van de conversietracking. Newsletter2Go weergeeft automatisch na elke verzending de exacte conversie resultaten. Deze zijn speciaal voor u onderverdeeld in nieuwsbrief rapporten.

Met deze realtime rapporten leert u niet alleen hoeveel conversies uw nieuwsbrief heeft bereikt, maar ook de waarde van deze conversies. Zo kunt u precies zien hoeveel inkomsten uw nieuwsbrief heeft gegenereerd en hoe hoog uw ROI is. U kunt ook te weten komen welke producten of koppelingen vooral populair in uw nieuwsbrief waren en welke de meeste conversies hebben bereikt. Met Newsletter2Go worden uw conversies automatisch bijgehouden en bent u in staat om gedetailleerde prestatie analyses door te voeren.

Om de tracking van conversies uit te voeren, wordt de ontvanger voor een fractie van een seconde naar een trackingpagina doorgestuurd. Indien gewenst, kunt u uw eigen domeinnaam voor de klik en het bijhouden van conversies gebruiken. Newsletter2Go is zo niet herkenbaar als de software leverancier. Een eigen trackingdomein kunt u eenvoudig uw account onder de “E-mail instellingen” opzetten onder de subtab “Tracking”. Ook een meer nauwkeurige tracking en een koppeling met de Google Analytics integratie of econda is in uw account op te zetten.

Newsletter2Go maakt gebruik van cookies om u de best mogelijke service te kunnen bieden. Als u doorgaat met surfen op de site, gaat u akkoord met de cookies. Akkoord