Home » Functies » Nieuwsbrieven verzenden » Gepersonaliseerde bouwstenen

Gepersonaliseerde bouwstenen

Met onze zeer specifieke gepersonaliseerde bouwstenen maak je voor iedere lezer een nieuwsbrief op maat.

  • Iedere bouwsteen is personaliseerbaar
  • Een enkele e-mail pas je voor meerdere doelgroepen aan
  • Effectieve verbetering van de klikratio en conversieratio
Gepersonaliseerde bouwstenen functie

Verhoog de klik- en conversieratio met gepersonaliseerde bouwstenen

Succesvolle e-mailmarketing is zelden een one-size-fits-all formule. Je leest overal dat wanneer je echt e-maimarketing succes wilt boeken, je het best een zo persoonlijk mogelijk e-mail moet versturen. Dit is absoluut waar!

Maar hoe maak je zo’n persoonlijke e-mail? Door voor iedere groep of persoon een nieuwe mailing aan te maken?

Ha, gelukkig niet. Maak kennis met gepersonaliseerde bouwstenen. Hoe het werkt? Ieder blok dat je in de drag & drop editor toevoegd kan gepersonaliseerd worden. Voeg je een afbeelding toe? Dan kun je aangeven dat deze afbeelding bijvoorbeeld alleen aan mannen of alleen aan vrouwen moet worden getoond. Dit geldt ook voor tekst, video’s, producten en alle bouwstenen die je aan je nieuwsbrief toevoegd.

Dit zorgt ervoor dat het maken van professionele nieuwsbrieven super snel is omgezet. Met de Newsletter2Go gepersonaliseerde bouwstenen kun je met één e-mail verschillende doelgroepen gericht aanspreken. Voeg een nieuwe bouwsteen toe, definieer de waarden en klik op opslaan. Wil je bijvoorbeeld je ontvangers reactiveren? Dan kun je de tekst aanpassen per doelgroep door de gepersonaliseerde bouwstenen te gebruiken.

Doordat de functie voor verschillende bouwstenen mogelijk is, zijn de opties eindeloos. Een personalisering begint bijvoorbeeld bij de aanhef, waar je kunt instellen hoe de lezer wordt aangesproken. Kies voor een eigen aanhef of gebruik een van de voorgedefinieerde placeholders, zoals een informele aanhef.

Met de gepersonaliseerde bouwstenen kun je ook tekst aanpassen en individueel op de lezer af te stemmen. Voeg bijvoorbeeld een persoonlijke vouchercode toe of communiceer twee verschillende kortingsacties in één nieuwsbrief. Toon bijvoorbeeld als online kledingwinkel aan het vrouwelijke publiek de tekst “20% korting op alle damesjassen” en aan het mannelijke publiek de tekst “20% korting op alle herenjassen”.

De gepersonaliseerde bouwstenen voor nieuwsbrieven kunnen ook gebruikt worden in combinatie met 1-klik-productovername. Met deze unieke functie kunnen producten uit je webshop met één klik in je nieuwsbrief worden geïntegreerd. Deze producten kun je vervolgens ook in dezelfde mailing voor diverse doelgroepen instellen. Je nieuwsbrief wordt met deze optie persoonlijker en doelgerichter, wat de klik- en conversieratio effectief verhoogt.

De gepersonaliseerde bouwstenen zorgen voor meer doeltreffendere en efficiëntere e-mailmarketing en dat zie je gegarandeerd terug in je e-mail resultaten.

Aangepaste inhoud is de sleutel tot het betrekken van je publiek. Hoe persoonlijker je e-mails aanvoelen, hoe beter. Met aangepaste ontwerpblokken haal je het meeste uit iedere verzonden e-mail.

Bespaar tijd en moeite bij het maken van campagnes: ontwerp één e-mail en pas de afzonderlijke secties aan. Niet alleen je abonnees profiteren hiervan, ook jij bespaart een hoop tijd en moeite. Lezers hoeven niet door onrelevante inhoud te scrollen, maar zien alleen datgene wat voor hun van toepassing is. Lever inhoud op maat en drijf conversies met Newsletter2Go!

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.