Gratis aanmelden Log in
Home » Functies » Nieuwsbrieven verzenden » Gepersonaliseerde bouwstenen

Gepersonaliseerde bouwstenen

Gebruik de gepersonaliseerde bouwstenen, die selectief aan specifieke doelgroepen getoond kunnen worden.

  • Eenvoudig toe te voegen
  • Een e-mail voor meerdere doelgroepen aanpassen
  • Effectieve verbetering van de klikratio en conversieratio
  • Toepasbaar voor verschillende soorten bouwstenen
Gepersonaliseerde bouwstenen functie

Verhoog de klik- en conversieratio met gepersonaliseerde bouwstenen

Newsletter2Go biedt precies de juiste tools wanneer u persoonlijke nieuwsbrieven wilt maken. Met de gepersonaliseerde bouwstenen voor uw nieuwsbrief kunt u de inhoud van de e-mail naar wens personaliseren. Hierbij gaat het niet alleen om personaliseringen in de tekst, maar tevens om volledige tekst- en afbeeldingsbouwstenen. Met de Newsletter2Go gepersonaliseerde bouwstenen kunt u met één e-mail verschillende doelgroepen gericht aanspreken. U hoeft in het vervolg niet meer voor elke doelgroep een eigen mailing op te stellen en deze te verzenden. In plaats daarvan voegt u in de mailing gepersonaliseerde bouwstenen toe en stelt u via de gedefinieerde waarden in welke ontvangers uit uw ontvangerslijst de desbetreffende bouwsteen te zien krijgen.

Doordat de functie voor verschillende bouwstenen mogelijk is, zijn de opties eindeloos. Een personalisering begint bijvoorbeeld bij de aanhef, waar u kunt instellen hoe de lezer moeten worden aangesproken. Kies voor een eigen aanhef of gebruik een van de voorgedefinieerde placeholders, zoals een informele aanhef.

U heeft met deze optie ook de mogelijkheid om tekst aan te passen en individueel op de lezer af te stemmen. Voeg bijvoorbeeld een persoonlijke vouchercode met de Newsletter2Go gepersonaliseerde bouwstenen toe. Of communiceer twee verschillende kortingsacties in één nieuwsbrief. Toon bijvoorbeeld als online kledingwinkel aan het vrouwelijke publiek de tekst “20% korting op alle damesjassen” en aan het mannelijke publiek de tekst “20% korting op alle herenjassen”.

Tenslotte kunt u er ook voor kiezen om gehele bouwstenen uniek te maken. Voeg bijvoorbeeld twee bouwstenen in en voorzie ieder van een andere afbeelding en tekst. Stel daarna de voorwaarden van de personalisering in. In deze simpele stappen hoeft u slechts één nieuwsbrief te maken waarin twee, of meerdere, ontvangersgroepen tegelijkertijd worden aangesproken. Terugkomend op de eerder genoemde personalisering, kunt u hier bijvoorbeeld een gepersonaliseerde bouwsteen met een afbeelding van een damesjas en één met een afbeelding van een herenjas toevoegen.

Gepersonaliseerde bouwstenen voor nieuwsbrieven kunnen ook gebruikt worden in combinatie met 1-klik-productovername. Met deze unieke functie kunnen producten uit uw webshop met één klik in uw nieuwsbrief worden geïntegreerd. Deze producten kunt u vervolgens ook in dezelfde mailing voor diverse doelgroepen instellen. Uw nieuwsbrief wordt met deze optie persoonlijker en doelgerichter, wat de klik- en conversieratio effectief verhoogt.

De voor uw nieuwsbrief gepersonaliseerde bouwstenen zorgen voor meer doeltreffendere en efficiëntere e-mailmarketing en dat zult u terugzien in de evaluatie.

Newsletter2Go maakt gebruik van cookies om u de best mogelijke service te kunnen bieden. Als u doorgaat met surfen op de site, gaat u akkoord met de cookies. Akkoord