Verzend naar elke ontvanger een individuele, gepersonaliseerde e-mail.
➜ Tekstpersonalisatie met placeholders
➜ Complete nieuwsbrieven personaliseren
➜ Directe overname van kenmerken uit de database
➜ Automatische nieuwsbrief personalisering bij de verzending
Tijd voor een persoonlijke aanpak. We bevinden ons in een tijdperk waar ontvangers gepersonaliseerde e-mails verwachten en massa mailings geen kans van slagen meer hebben. Maak je geen gebruik van nieuwsbrief personalisaties, dan is de kans groot dat je e-mail ongeopend in de overvolle inbox van de ontvanger blijft liggen.
Een ongeopende e-mail betekent dat al je moeite voor niets is geweest. En dat is vervelend, zacht uitgedrukt.
Het goede nieuws? Gepersonaliseerde nieuwsbrieven zijn met een nieuwsbrief tool handig op te zetten. Sterker nog, het bedenken van wat je precies wilt personaliseren in de e-mail is de grootste taak, de e-mail personalisatie zelf is binnen enkele minuten ingesteld.
Oké, dat we de voornaam in de aanhef moeten gebruiken weten we allemaal. Nieuwsbrieven personaliseren kan echter veel specifieker. Wil je nieuwsbrief personalisaties optimaal gaan gebruiken en je conversies effectief verhogen?
Super! Laten we aan de slag gaan.
Met Newsletter2Go heb je de mogelijkheid om je nieuwsbrief templates tot in detail voor iedere ontvanger te personaliseren. Van de onderwerpregel tot de afbeeldingen — als je wilt dat de 20-jarige Thom een andere schrijfstijl en producten in de nieuwsbrief te zien krijgt dan de 50-jarige Josephine, dan is dat met één mailing mogelijk.
Deze elementen kun je onder andere aanpassen:
Personalisatie voorbeeld
Stel je verkoopt concerttickets, zouden de conversies niet veel hoger zijn wanneer je specifieke evenementen gebaseerd op interesses en voorgaande concerten promoot?
En zou de productverkoop niet stijgen wanneer je als e-commerce de laatste trends op basis van het geslacht, voorgaande aankopen en de leeftijd van de ontvanger toont? Niet alleen dat — ook de schrijfstijl en woonplaats (locatie en temperatuur) van de lezer beïnvloedt de mailing content.
Begin nu zelf met conversies boosten door nieuwsbrief personalisaties
Simpel, in de nieuwsbrief voeg je een plaatshouder (of placeholder) in. Dit is een leeg element dat automatisch wordt ingevuld met unieke content zodra de e-mail wordt verzonden. De plaatshouder kan onder andere voor woorden, zinnen, afbeeldingen en zelfs complete gepersonaliseerde bouwstenen worden gebruikt. Aan de plaatshouder koppel je zelf regels die bepalen welke inhoud er komt te staan.
Denk aan de simpele e-mail personalisatie “Beste [naam]”, maar ook een regel als: toon product enkel wanneer de ontvanger mannelijk is en als interesse “sportkleding” heeft opgegeven. Of: toon [specifieke hotels in plaats] wanneer de ontvanger als volgende reisbestemming [naam land] heeft ingevoerd.
Des te meer informatie je over ontvangers verzameld, des te beter kun je een gepersonaliseerde nieuwsbrieven opstellen. Deze informatie verzamel je bijvoorbeeld door ontvangers te motiveren om hun ontvangersprofiel aan te vullen. KLM deed dit bijvoorbeeld eerder door nieuwsbriefabonnees een persoonlijk kofferlabel cadeau te geven in ruil voor informatie over hun reisinformatie.
Daarnaast kun je ook ontvangersinformatie vanuit je shopsysteem integreren en kenmerken rondom het soort bestellingen en de bestelwaarde voor de nieuwsbrief personalisering gebruiken.
Kortom: genoeg manieren om de informatie te verzamelen, de vraag is alleen, wanneer ga jij gepersonaliseerde nieuwsbrieven gebruiken om je conversies te boosten?