Veilig ontvangers verzamelen met een double opt-in aanmeldformulier.
1. Wettelijk double opt-in-proces
2. Nieuwsbrief aanmeldformulier naar eigen smaak aanpassen
3. Integreren als pop-up of website element
4. Leads- en adressenbestand opbouwen
In het post-AVG tijdperk is het verzamelen van nieuwe contacten iets verwarrender geworden. Één ding is echter zeker: iedereen moet gebruik maken van een wettelijk verplicht double opt-in aanmeldformulier. Dit is de basis van waterdichte e-mailmarketing. Doordat de ontvanger het abonnement na de aanmelding nogmaals moet bevestigen, heb je altijd bewijs dat de ontvanger op een correcte manier is verzameld. De double opt-in aanmeldformulieren zijn eenvoudig met de formuliergenerator in elkaar gezet.
Een e-mailcampagne werkt alleen wanneer je ontvangers hebt waarnaar je je e-mails kunt verzenden. Het opbouwen van een adressenbestand begint met een aanmeldformulier. Een double opt-in formulier, om specifieker te zijn.
In Nederland is het verplicht om uitdrukkelijke toestemming te hebben van de ontvanger voordat je een commerciële e-mail stuurt. Deze wet bestaat om spam en ongewenste e-mails tegen te gaan.
Bij elke nieuwsbrief verzending moet je dus toestemming hebben van de ontvanger. De opt-in en opt-out optie is enige juiste manier om deze toestemming te verkrijgen. Wanneer de nieuwsbrief ontvanger zijn of haar e-mailadres in het nieuwsbrief aanmeldformulier invult, geeft deze in principe al toestemming voor de verzending. Dit is echter niet voldoende. Immers kan het e-mailadres ook door een derde partij zijn ingevoerd. Met het opt-in en opt-out proces weet je gegarandeerd dat de ontvanger zich daadwerkelijk aan wil melden.
In je Newsletter2Go dashboard vind je rechtsboven in het menu het kopje “Formulieren”. Dit is waar je al je formulieren maakt en beheert. De formuliergenerator bevat 2 stappen, namelijk:
Simpele stappen, groot resultaat.
Strategisch en zo vaak mogelijk op diverse plekken op de website. Allereerst praten we over het aanmeldformulier voor je nieuwsbrief. De meest toegankelijke plekken om het nieuwsbrief aanmeldformulier te plaatsen, zijn:
Wanneer je de pop-up functie gebruikt, kun je ook deze bijvoorbeeld 10 seconden nadat de bezoeker op je pagina is beland op laten komen.
Ben jij klaar om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen?
Maak een DOI-aanmeldformulier en begin nu met ontvangers te verzamelen!