Home » Functies » Nieuwsbrief tracking » Bounce-en afmeldratio

Nieuwsbrief bounces en afmeldratio

Met onze nieuwsbrief software herken je je bounces en nieuwsbrief afmeldratio in één blik.

  • Realtime statistieken in overzichtelijke rapporten
  • Bounce- en nieuwsbrief afmeldratio tracken
  • Belangrijke kwaliteitsindicator voor je nieuwsbrief
Bounce- en afmeldratio

Nieuwsbrief bounces en afmeldratio in e-mailmarketing

Een belangrijk onderdeel van een succesvolle e-mailmarketingcampagne is een lage bounceratio en nieuwsbrief afmeldratio. De eerste stap is om je ontvangers ervan te overtuigen dat ze de e-mail moeten openen. Dit kun je doen door een aantrekkelijk, pakkend onderwerp en een preheader als verlengde van het onderwerp. Wanneer de ontvanger de e-mail geopend heeft, is het daarnaast ook noodzakelijk om deze met de inhoud van je nieuwsbrief te overtuigen.

Wanneer de inhoud voor de ontvanger niet relevant is, bestaat de kans op een nieuwsbrief afmelding. Dit moet je zien te voorkomen. In onze nieuwsbrief software kun je aan de hand van realtime nieuwsbrief rapporten precies zien wat de afmeldratio en de bounces voor iedere afzonderlijke mailing waren. Deze cijfers kun je vervolgens gebruiken om je nieuwsbrief te optimaliseren.

Laten we eerst kijken naar de nieuwsbrief bounceratio in detail.

Wanneer een e-mailadres uit je ontvangerslijst niet meer bestaat, wordt dit aangeduid als een ‘bounce’. Met andere woorden, dit is een e-mail die niet bezorgd kon worden (bijvoorbeeld omdat het e-mailadres niet meer bestaat). Dit wordt een hard bounce genoemd.

Soft bounces geven aan dat de inbox eventueel vol is en dat e-mails wellicht wel in de toekomst geleverd kan worden. De e-mailmarketing software van Newsletter2Go informeert je uitvoerig over je bounceratio. Hierbij wordt tevens getoond of het om een hard bounce of soft bounce gaat, en wat de reden voor de mislukte afleverpoging is.

Met de e-mailmarketing software van Newsletter2Go kun je gedetailleerde informatie opvragen over de nieuwsbrief bounces. Dit is een belangrijke indicator voor de ontvangerslijsten en helpt je om je e-mails te verbeteren.

En hoe zit het dan precies met de nieuwsbrief afmeldratio?

Als een ontvanger zich uitschrijft via de automatische link, wordt dit e-mailadres automatisch weggefilterd uit je Newsletter2Go account (en geblokkeerd voor volgende mailings).

De nieuwsbrief afmeldratio is de totale som van alle afmeldingen gedeeld door het aantal ontvangers in je campagne. De nieuwsbrief afmeldratio weerspiegelt hoe goed de inhoud van je nieuwsbrief was. De software van Newsletter2Go regelt je bounce- en afmeldmanagement volledig automatisch.

De nieuwsbrief marketingtool van Newsletter2Go regelt automatisch de nieuwsbrief bounces en het afmeldmanagement.

Voor elke nieuwsbrief die je verzendt, ontvang je een gedetailleerd nieuwsbrief rapport van de bounces (het percentage van de e-mails dat niet bezorgd konden worden) en afmeldratio (het percentage van de ontvangers dat zich heeft uitschreven).

Wanneer je onze automatische afmeldlink of neutrale afmeldpagina gebruikt, hebben je ontvangers de mogelijkheid om een reden voor een afmelding op te geven. Hierdoor krijg je een beter beeld van de oorzaken van de hoge nieuwsbrief afmeldratio. Zo kan het zijn dat je teveel nieuwsbrieven verzendt of de inhoud niet relevant genoeg voor de ontvanger is.

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.