Home » Functies » Nieuwsbrief tracking » Bounce-en afmeldratio

Nieuwsbrief bounces en afmeldratio

Met onze nieuwsbrief software de bounces en nieuwsbrief afmeldratio in één blik herkennen.

  • Realtime statistieken in overzichtelijke rapporten
  • Bounce- en nieuwsbrief afmeldratio tracken
  • Belangrijke kwaliteitsindicator voor uw nieuwsbrief
functies Bounce- en afmeldratio

Nieuwsbrief bounces en afmeldratio in uw e-mailmarketing

Een belangrijk onderdeel van een succesvolle e-mailmarketingcampagne is een lage bounceratio en nieuwsbrief afmeldratio. De eerste stap is om uw ontvangers ervan te overtuigen dat ze de e-mail moeten openen. Dit kunt u doen door een aantrekkelijk, pakkend onderwerp en een preheader als verlengde van het onderwerp. Wanneer de ontvanger de e-mail geopend heeft, is het daarnaast ook noodzakelijk om deze met de inhoud van uw nieuwsbrief te overtuigen.

Wanneer de inhoud voor de ontvanger niet relevant is, bestaat de kans op een nieuwsbrief afmelding. Dit moet u zien te voorkomen. In onze nieuwsbrief software kunt u aan de hand van realtime nieuwsbrief rapporten precies zien wat de afmeldratio en de bounces voor iedere afzonderlijke mailing waren. Deze cijfers kunt u vervolgens gebruiken om uw nieuwsbrief te optimaliseren.

De nieuwsbrief bounceratio in detail
Wanneer een e-mailadres uit uw ontvangerslijst niet meer bestaat, wordt dit aangeduid als een ‘bounce’. Met andere woorden, dit is een e-mail die niet bezorgd kon worden, bijvoorbeeld omdat het e-mailadres niet meer bestaat. Dit wordt een hard bounce genoemd. Soft bounces geven aan dat de inbox eventueel vol is en dat e-mails wellicht wel in de toekomst geleverd kan worden. De e-mailmarketingsoftware van Newsletter2Go informeert u uitvoerig over uw bounceratio. Hierbij wordt tevens getoond of het om een hard bounce of soft bounce gaat en wat de reden voor de mislukte afleverpoging is.

Met de e-mailmarketing software van Newsletter2Go kunt u gedetailleerde informatie opvragen over de nieuwsbrief bounces. Dit is een belangrijke indicator voor de ontvangerslijsten en helpt u om uw e-mails te verbeteren.

De nieuwsbrief afmeldratio in detail
Als een ontvanger zich uitschrijft via de automatische link, wordt dit e-mailadres automatisch weggefilterd uit uw Newsletter2Go account en geblokkeerd voor volgende mailings. De nieuwsbrief afmeldratio is de totale som van alle afmeldingen gedeeld door het aantal ontvangers in uw campagne. De nieuwsbrief afmeldratio weerspiegelt hoe goed de inhoud van uw nieuwsbrief was. De software van Newsletter2Go regelt uw bounce- en afmeldmanagement volledig automatisch.

De nieuwsbrief marketingtool van Newsletter2Go regelt automatisch de nieuwsbrief bounces en het afmeldmanagement.

Voor elke nieuwsbrief die u verzendt, ontvangt u een gedetailleerd nieuwsbrief rapport van de bounces (het percentage van de e-mails die niet bezorgd konden worden) en afmeldratio (het percentage van de ontvangers dat zich heeft uitschreven). Wanneer u onze automatische afmeldlink of neutrale afmeldpagina gebruikt, hebben uw ontvangers de mogelijkheid om een reden voor een afmelding op te geven. Hierdoor krijgt u een beter beeld van de oorzaken van de hoge nieuwsbrief afmeldratio. Zo kan het zijn dat u teveel nieuwsbrieven verzendt of de inhoud niet relevant genoeg voor de ontvanger is.

Newsletter2Go maakt gebruik van cookies om u de best mogelijke service te kunnen bieden. Als u doorgaat met surfen op de site, gaat u akkoord met de cookies. Akkoord