Gratis aanmelden Log in
Home »  Functies » Ontvangers beheren » Ontvangerscriteria

Ontvangerscriteria

Ontvangers segmenteren voor een doelgroepspecifieke e-mailmarketing strategie.

  • De ontvangerscriteria importeren met een bestand of integratie, of zelf aanmaken
  • Ruime keus uit verschillende criteria soorten
  • Te gebruiken voor het maken van ontvangersgroepen en ontvangerssegmentatie
ontvangerscriteria relaunch

Ontvangerscriteria voor zeer nauwkeurige e-mailtargeting

Met de ontvangerscriteria kunt u extra nauwkeurig uw e-mails maken en verzenden. Voor iedere nieuwsbriefontvanger kunt u specifieke e-mailtargeting instellen. U kunt deze kenmerken nieuw aanmaken of importeren vanuit een bestand of via de koppeling met uw webshop-, CMS- of CRM-integratie. Voor iedere ontvanger kunnen zoveel kenmerken worden ingesteld als nodig. De ontvangerscriteria kan vervolgens worden gebruikt om doelgerichter e-mails te kunnen verzenden. Op basis van de criteria kunt u namelijk de nieuwsbrief perfect op individuele ontvangers aansluiten. Zo ontvangen u nieuwsbrief ontvangers voortaan enkel nog nieuwsbrieven die daadwerkelijk voor hun relevant zijn.

Om gebruik te maken van de ontvangerscriteria en e-mailtargeting kunt u uit verschillende soorten kenmerken kiezen. Voor de criteria tekst, e-mail, link en gelijksoortige criteria kiest u voor het type tekst. De overige kenmerksoorten zijn getallen, datum en ja/nee criteria. Bij de import van nieuwe ontvangers worden de meeste standaard criteria al direct overgenomen. Alle niet herkende velden kunt u zelf in enkele stappen aanmaken. Voeg bijvoorbeeld, wanneer u deze informatie beschikbaar heeft, het kenmerk koopgedrag of gemiddelde maandelijkse omzet toe. Deze ontvangerscriteria kunt u later gebruiken voor de ontvangerssegmenten.

Bovendien maakt de veelzijdigheid aan ontvangerscriteria het zoeken naar ontvangers stukken eenvoudiger. U kunt de ontvangerscriteria niet alleen voor het verzenden gebruiken, maar ook daarna. In het bereik met de realtime rapporten kunt u namelijk ook gegevens filteren naar ontvangerscriteria of ontvangersgroep. De resultaten kunt u hierdoor handig analyseren en vergelijken.

Naast de ontvangerscriteria biedt Newsletter2Go ook de functie ontvangerssegmentatie. Hiermee kunt u onder andere gebruik maken van op gedrag gebaseerde criteria, zoals de openratio en het klikgedrag vertoond in voorgaande nieuwsbrieven. Onze nieuwsbrief tool schaalt automatisch alle ontvangers na het ontvangst van de eerste nieuwsbrief in op een schaal van nul tot vijf sterren. Hierbij betekent nul sterren dat de ontvanger vrijwel geen interactie met de nieuwsbrief vertoond, terwijl een ontvanger met vijf sterren zeer graag uw nieuwsbrief leest en de links in de inhoud aanklikt. Ook deze beoordeling kunt u gebruiken voor de ontvangerssegmentatie.

Zoals u ziet heeft u bij Newsletter2Go voldoende mogelijkheden om uw ontvangers optimaal en flexibel te importeren, beheren en te gebruiken voor de nieuwsbrief verzending. De e-mailtargeting en vele andere functies staan in de nieuwsbrief editor tot uw beschikking. Het aanmaken van een account is vrijblijvend, test onze software daarom vandaag zelf nog.

Gerelateerde hulpartikelen

Gerelateerde kennisartikelen

Newsletter2Go maakt gebruik van cookies om u de best mogelijke service te kunnen bieden. Als u doorgaat met surfen op de site, gaat u akkoord met de cookies. Akkoord