Home »  Functies » Ontvangers beheren » Ontvangerscriteria

Ontvangerscriteria

Segmenteer je ontvangers voor een doelgroep specifieke e-mailmarketing strategie.

1. De ontvangerscriteria importeren met een bestand of integratie, of zelf aanmaken
2. Ruime keus uit verschillende criteria soorten
3. Te gebruiken voor het maken van ontvangersgroepen en ontvangerssegmentatie

Ontvangerscriteria nieuwsbrief

Ontvangerskenmerken voor nauwkeurige e-mailtargeting gebruiken

Ontvangersegmenten is een andere naam voor ontvangersgroepen die je gebruikt om je adresboek te organiseren en je e-mails te personaliseren. Deze ontvangersegmenten moeten uiteraard op iets gebaseerd zijn, hoe stel je anders namelijk zo’n groep samen? Hiervoor zijn de ontvangerskenmerken.

Met ontvangerskenmerken stel je dus nauwkeurige ontvangersegmenten samen. Wanneer je ontvangers importeert heb je meestal enkele informatie beschikbaar. Denk aan het adres, de leeftijd en het geslacht. Deze ontvangerskenmerken kun je gebruiken om individuele ontvangers samen te bundelen. Vervolgens gebruik je die ontvangersegmenten weer om nieuwsbrief personalisaties in te voegen.

Hoe kun je bij Newsletter2Go ontvangerskenmerken overbrengen?

  • Handmatig toevoegen aan individuele ontvangers
  • Via een Excel-bestand importeren
  • Via een integratie overbrengen
Wanneer je handmatig een ontvangerskenmerk toevoegt heb je de keuze uit diverse soorten formaten. Voor tekst, e-mails en links kies voor het formaat tekst, verder kun je kiezen uit:

  • Getallen
  • Datum
  • Ja/Nee

Bij het importeren van ontvangers herkent ons systeem meestal direct het formaat, maar dit kun je uiteraard aanpassen of zelf toevoegen wanneer het formaat niet wordt herkend. Ieder nieuw kenmerk kun je ook zelf een naam geven. Geef je in het Excel-bestand dat je importeert de rij dezelfde kolomnaam als het kenmerk, dan zal in de toekomst de informatie automatisch worden herkend en aan het juiste ontvangerskenmerk worden toegevoegd.

Eenvoudig ontvangers terugvinden door kenmerken

De kenmerken zijn niet alleen handig voor de segmenten, maar ook voor het terugvinden van je ontvangers. Wanneer je eenmaal een auto-update groep aanmaakt met daarin alle ontvangers met het kenmerk vrouwelijk geslacht, heb je altijd een duidelijk overzicht van hoeveel van je ontvangers vrouwelijk zijn (dit zie je namelijk aan het aantal ontvangers in de groep ten opzichte van het gehele aantal ontvangers in het adresboek).

Een auto-update groep is een groep die je eenmaal aanmaakt en vervolgens automatisch wordt bijgehouden. Op basis van de ingestelde ontvangerskenmerken voegt onze nieuwsbrief software bij iedere import ontvangers aan de groep toe met dezelfde kenmerken.

Ben jij klaar om je e-mailmarketing serieus te nemen?

Leer je ontvangers door en door kennen met de ontvangerscriteria functie!

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.