Home » Functies » Nieuwsbrief tracking » Open- en klikratio

Open- en klikratio

Statistieken zoals de nieuwsbrief open- en klikratio analyseren.

  • LITE pakket – statistieken voor de gehele mailing bekijken
  • STANDARD/PRO pakket – statistieken per individuele ontvanger bekijken
  • Nieuwsbrief openratio tracken
  • Nieuwsbrief klikratio tracken
  • Klikfrequentie (CTR) tracken
  • Realtime statistieken
Functie open- en klikratio

Open- en klikratio nieuwsbrief: de belangrijkste benchmarks in één overzicht

De nieuwsbrief openratio en daarna de klikratio zijn twee van de belangrijkste KPIs in e-mailmarketing. Echter, het is zonder twijfel lastig om de open- en klikratio te verhogen. Tegenwoordig ontvangen personen op hun zakelijke account per dag gemiddeld meer dan honderd e-mails. De openratio kan worden verhoogd door een aantal dingen in uw e-mail te optimalisteren. Zo wordt het aangeraden om met regelmaat uw nieuwsbrieven te versturen, structuur in de inhoud en behandelde topics aan te brengen en de inhoud altijd zo nauwkeurig mogelijk aan de ontvanger aan te passen. Zorg ervoor dat de nieuwsbrief een meerwaarde heeft voor de lezer. Biedt bijvoorbeeld interessante informatie of een aantrekkelijke kortingsvoucher.

De analyse van de open- en klikratio en optimalisatie begint met de onderwerpregel. Deze moet ertoe leiden om de e-mail te openen. Dit kan worden gedaan door bijvoorbeeld een schaarste te creëren, zodat men snel moet reageren. Ook de afzendernaam speelt een rol. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen de bedrijfsnaam te gebruiken, of de afzendernaam persoonlijker te maken door een naam van de medewerker toe te voegen. Met behulp van A/B-testen komt u er steeds beter achter wat wel en niet werkt voor uw bedrijf. Hierdoor kunt u effectief met elke e-mail de openratio en klikratio analyseren en verbeteren.

Zoals u hopelijk gelezen heeft kunt u met de nieuwsbrief software van Newsletter2Go zeer flexibel doelgerichte nieuwsbrieven samenstellen en uw e-mailcampagnes analyseren. De personalisatiemogelijkheden en het integreren van producten met één klik op de muis zijn ervoor gemaakt om uw nieuwsbrieven naar een hoger niveau te tillen. Wanneer u van al deze opties gebruik maakt, moet u dit in de open- en klikratio van de nieuwsbrief terug kunnen zien. Samen met de klikfrequentie, ook wel de CTR genoemd, zijn de openratio en klikratio een van de belangrijkste sleutelbegrippen in e-mailmarketing.

Bij Newsletter2Go worden deze kerncijfers gedetailleerder en duidelijker dan ooit te voren gepresenteerd, namelijk in realtime rapporten die met onze PDF-exportfunctie kunnen worden gedownload. Bekijk de open- en klikratio voor een bepaalde periode, per ontvanger, als totale of gemiddelde waarde.

U ziet een visuele evaluatie van de nieuwsbrief klikratio op de clickmap en door geotracking. U kunt ook zien met welke client de e-mail geopend werd, hoe lang deze openstond en welke links voor overschakeling zorgden. Met Newsletter2Go wordt de e-mailcampagne analyse een simpel en snel karwei.

Newsletter2Go maakt gebruik van cookies om u de best mogelijke service te kunnen bieden. Als u doorgaat met surfen op de site, gaat u akkoord met de cookies. Akkoord