Home » E-mailmarketing speed dating: In 15 minuten een aantrekkelijke nieuwsbrief

E-mailmarketing speed dating: In 15 minuten een aantrekkelijke nieuwsbrief

31/03/2017

Klaar voor een uitdaging? Een 15 minuten nieuwsbrief met minimale inspanning en tijd maken

Heeft u al lange tijd voor om vaker een nieuwsbrief te verzenden, maar komt het er eenvoudigweg gewoon niet van? Denkt u dat u enkele uren of zelfs dagen in beslag moet nemen om een professionele nieuwsbrief te kunnen verzenden? Geen zorgen, niets is minder waar. Het kan veel sneller! Weliswaar in 15 minuten, met een paar handige trucjes. Wij tonen u precies hoe u stap voor stap binnen 15 minuten een representatieve nieuwsbrief kunt verzenden.

15 minuten nieuwsbrief

1. Wie gaat de nieuwsbrief ontvangen?

Ten eerste moet u beslissen wie de 15 minuten nieuwsbrief gaat ontvangen. Om de ontvangers in uw Newsletter2Go account up te loaden heeft u twee opties: Of u importeert uw klanten vanuit een bestand of u selecteert de reeds bestaande ontvangers op basis van hun ontvangerskenmerken. Het maakt niet uit welke oplossing u kiest, de ontvangers zijn op beide manieren snel ingesteld. Bij het uploaden van een bestand worden de bestaande ontvangerskenmerken automatisch gedetecteerd en toegewezen. Ontvangersgroepen die worden gevormd op basis van de kenmerken kunnen met één klik worden opgeslagen.

Zodra u de verzendgroepen heeft gemaakt, selecteert u deze als ontvangers voor de nieuwsbrief. Hierna gaat u verder met het creëren van de nieuwsbrief.s.

Totale tijd: 3 minuten

2. Hoe gaat de nieuwsbrief eruit zien?

Alleen omdat de nieuwsbrief snel in elkaar moet worden gezet, betekent dit niet dat u op het ontwerp moet inleveren. Met behulp van een visuele editor vergt het ontwerpen van een HTML-nieuwsbrief niet langer meer ontzettend veel meer inspanning dan een eenvoudige tekst e-mail. Om tijd te besparen maakt u gebruik van een kant en klaar HTML-sjabloon waarbij u slechts de inhoud hoeft in te voegen. Dergelijke templates zijn beschikbaar voor vele verschillende gelegenheden. Selecteer een templates die overeenkomt met het thema van uw 15 minuten nieuwsbrief, bijvoorbeeld een Paas nieuwsbrief, verjaardagsgroet of Kerstmis mailing.

Belangrijk: De template moet altijd responsive zijn. Alleen responsive nieuwsbrief templates worden correct op elk apparaat weergegeven, omdat ze zich automatisch aanpassen aan de grootte van het scherm. Alle kant-en-klare templates in Newsletter2Go zijn voorzien van een responsive design.

Totale tijd: 1 minuut

3. Over wat voor inhoud moet de nieuwsbrief beschikken?

Bedenk nu een catchy, aantrekkelijk onderwerp en de naam van de afzender voor uw nieuwsbrief. In het algemeen geldt: hoe meer beknopt en duidelijk, hoe beter de onderwerpregel. Beschrijf zo nauwkeurig mogelijk wat de lezer in de 15 minuten nieuwsbrief te wachten staat. Een persoonlijk, doelgericht onderwerp is altijd beter dan een algemene tekst. Zo is “Paasgroeten aan u, meneer Smit” beter dan “Paas nieuwsbrief Loodgietersbedrijf Groningen”. De naam van de afzender moet eenvoudig zijn, om het vertrouwen van de ontvanger te winnen. Voer ofwel uw bedrijfsnaam of iemand van uw bedrijf toe (bijvoorbeeld: Megan van Newsletter2Go).

Voeg daarna een logo toe aan uw 15 minuten nieuwsbrief. Importeer uw logo in de mediabibliotheek en plaats deze daarna in de nieuwsbrief door de afbeelding te slepen en op de gewenste plek in de nieuwsbrief te laten vallen. Op dezelfde manier kunt u een teaser te voegen.

U kunt uw teksten aan de nieuwsbrief via kopiëren en plakken toevoegen. Maak gebruik van een gepersonaliseerde begroeting aan de ontvanger door de naam in de aanhef te verwerken. U kunt deze met enkele klikken toevoegen door gebruik te maken van een voorgedefinieerde, vaak gebruikte personalisaties.

Totale tijd: 7 minuten

4. Wat moet u niet vergeten?

Om weergaveproblemen te voorkomen is het handig om een uw nieuwsbrief te voorzien van een link naar de webversie. Hiermee kunnen uw ontvangers de nieuwsbrief in hun browser bekijken, in het geval dat deze in de e-mailclient niet correct weergeven wordt. De link naar de webversie is al opgeslagen als linktype in Newsletter2Go en kan met één klik worden ingevoegd. In onze kant-en-klare templates is deze link al aanwezig.

Iedere ontvanger moet altijd in staat zijn om zich uit te kunnen schrijven voor de nieuwsbrief. Daarom is elk van uw nieuwsbrieven voorzien van een werkende afmeldlink. Om een afmeldlink in te voegen, selecteert u het icoon “Link invoegen” nadat u de tekst heeft geselecteerd en klikt u op de optie “Afmeldlink”. Het beste is om de link aan het einde van uw 15 minuten nieuwsbrief toe te voegen.

Bovendien is het goed om elke nieuwsbrief van uw contactgegevens te voorzien. Dit maakt u meer betrouwbaarder. In Newsletter2Go worden deze gegevens automatisch aan het einde van elke nieuwsbrief in het footerbereik toegevoegd.

Totale tijd: 2 minuten

5. Is alles correct in de nieuwsbrief?

Voordat u op de verzendknop klikt moet u een testmail naar uzelf verzenden. Hierdoor kunt een laatste keer de 15 minuten nieuwsbrief controleren, de personalisaties nogmaals bekijken en eventuele fouten eruit vissen en verbeteren. U kunt ook gebruik maken van de linkchecker, waarmee u automatisch de links controleert.

Test of alle afbeeldingen correct weergeven worden en of ze eventueel onduidelijk of vervormd zijn. Bekijk of alle links kloppen en naar de juiste URL verwijderen. Controleer tenslotte de spelling.

Totale tijd: 2 minuten

Klopt alles? Dan staat er niets meer in de weg en kunt u met een gerust hard op de verzendknop drukken. U heeft binnen 15 minuten een nieuwsbrief gemaakt en verzonden, gefeliciteerd!

Geef een reactie

    Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.