Home » E-mail voucher gebruik 2018

E-mail voucher gebruik 2018

08/01/2019

E-mail voucher gebruik Nederland 2018

E-mail vouchers? Zo gebruiken Nederlanders vouchers in 2018

Online shops weten maar al te goed, nieuwsbrief vouchers zijn een goede manier om de verkoop een boost te geven en klanten te binden. Bedrijven zoals Treatwell, Beter Bed, Albelli en Lucardi gebruiken exclusieve kortingen om nieuwsbrief lezers naar hun webshop te lokken.

Daarom waren wij benieuwd naar het gebruik van e-mail vouchers in 2018. We zetten een grootschalig onderzoek op en vroegen zo’n 500 Nederlanders ouder dan 18 jaar oud en met een e-mail account naar hoe zij online shoppen en vouchers gebruiken.

Dit zijn de resultaten!

🛒 Nederlanders kopen online het meest…

  1. 68% koopt voor kleding en accessoires
  2. 53% koopt elektronica (concerttickets, boeken, muziek games)
  3. 56% koopt entertainment artikelen
  4. 26% koopt overige producten
  5. 25% koop schoonheidsproducten
  6. 23% koopt sportbenodigdheden
  7. 20% koopt kantoorbenodigdheden
  8. 17% koopt huisdierbenodigdheden
  9. 12% koopt levensmiddelen

💻 En die aankopen worden gedaan op een…

  1. Laptop (60%)
  2. Smartphone (36%)
  3. Desktop computer (29%)
  4. Tablet (20%)

📬 Gemiddeld ontvangen Nederlanders wekelijks 6-10 nieuwsbrieven

  • 1-5 (25%)
  • 6-10 (29%)
  • 10-20 (20%)
  • Meer dan 20 (23%)

💌 Waarom Nederlanders op een nieuwsbrief abonneren?

  1. Korting of cadeaus (41%)
  2. Laatste nieuws over producten of service (18%)
  3. Klant bij het bedrijf (15%)
  4. Content passend bij hobbies of interesses (12%)
  5. Inspiratie opdoen of trends volgen (7%)

💌 Wordt er vooraf actief naar een nieuwsbrief voucher gezocht?

  • 37% doet dit niet
  • 35% doet dit soms
  • 18% doet dit regelmatig
  • 9% doet dit altijd

 🔍 72% zoekt op Google naar nieuwsbrief vouchers, 13% op de website.

💰 Nieuwsbrief voucher aankopen kosten gemiddeld…

  • Minder dan € 10 (8%)
  • € 10-49 (49%)
  • € 50-99 (30%)
  • € 100-249 (7%)

💌 70% meldt zich eerder aan voor een nieuwsbrief wanneer ze iets ontvangen (voucher, checklist, korting of dergelijke).

💌 55% voelt zich eerder geneigd om een e-mail te openen wanneer de korting in het onderwerp vermeldt staat.

💌 En zo worden de vouchers gebruikt…

  • Korting (79%)
  • Gratis verzending (57%)
  • 1+1 gratis (47%)
  • Cadeau bij de bestelling (32%)
  • Volgende dag bezorgd (14%)

💌 Korting kan altijd! 51% zegt dat ook wanneer regelmatig vouchers worden gestuurd, dit geen invloed heeft op het merk imago.

📬 Maar wat is eigenlijk de ideale verzendfrequentie voor nieuwsbrief vouchers?

  1. 41% zegt maandelijks
  2. 24% zegt wekelijks
  3. 21% zegt enkele keren per jaar

💌 En behouden lezers de nieuwsbrief na het gebruiken van de voucher?

  1. 31% zegt ja, omdat de nieuwsbrief waardevol is
  2. 25% zegt ja, om verdere vouchers te ontvangen
  3. 19% zegt ja, maar negeert de e-mails
  4. 10% zegt ja, maar verwijderd de e-mails
  5. 7% meldt zich daarna af

 🛑 Vanaf 3 keer per week vinden de meeste lezers de nieuwsbrief teveel worden.

Nieuwsbrief voucher infographic

Geef een reactie

    Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.