Een mailing maken en versturen is eenvoudig gedaan. Een relevante mailing versturen vergt echter een stuk meer werk. Bij het maken van de mailing moeten relevante onderwerpen worden gekozen die nauwkeurig op de interesses van de lezers aansluiten. Anders is de kans groot dat je mailing ongeopend tussen de rest van de e-mails blijft liggen en steeds verder uit zicht verdwijnt. Echter, een relevante HTML mailing maken? Hoe ga je precies te werk? Lees verder…
Stap | Uitleg | Functie |
1 | Importeer alle ontvangers in de nieuwsbrief software. Bij Newsletter2Go kun je diverse adresboeken aanmaken, welke onafhankelijk van elkaar functioneren. Deze optie is vooral handig wanneer je voor diverse klanten of webshops mailings verstuurt. | Afzonderlijke adresboeken |
2 | Bedenk wat voor mailing je precies wilt verzenden. Promoot je de start van de uitverkoop of heb je interessante informatie voor de lezer? Op basis van de soort nieuwsbrief die je wilt versturen kun je doelgerichte ontvangersgroepen creëren. De kenmerken die je kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld de locatie, leeftijd, het geslacht of de datum van de laatste aankoop gebruiken. | Ontvangerskenmerken |
3 | Na de segmentatie kan het maken van de mailing beginnen. Met de eenvoudige drag & drop editor van Newsletter2Go is dit zo gepiept. Kies uit een van de vijftig voorgedefinieerde HTML voorbeeld mailing templates en sleep vervolgens je eigen content in de mailing. Voeg tekst en afbeeldingen toe. Speel met de opmaak. Maak je mailing precies zoals je deze in gedachten hebt. | Drag & drop editor, mediabibliotheek, responsive templates |
4 | Wanneer de content op zijn plaats staat is het tijd voor de finishing touch. Een persoonlijke e-mail is van groot belang om de lezer voor je te winnen. Personaliseer de aanhef en spreek de ontvanger persoonlijk aan. Pas daarnaast ook contentblokken of afbeeldingen aan. Je nieuwsbrief versturen doe je vervolgens in bulk naar de gehele ontvangersgroep. | Personalisering, in bulk verzenden |
5 | Nadat de gehele mailing gemaakt is, is het tijd voor de laatste stap. In het verzendoverzicht van je Newsletter2Go app kun je de laatste instellingen veranderen. Zo kun je DKIM en SPF instellen, maar ook de links controleren en een spamtest uitvoeren. Tenslotte kun je je mailing verzenden of inplannen voor een later tijdstip. | DKIM, SPF, links controleren, spamtest, mailing inplannen |
Nieuwsbrieven maken en verzenden doe je met de slimme en eenvoudige software van Newsletter2Go. In de onderstaande voorbeeld mailing screenshots ziet je de stappen uit de tabel hierboven gepresenteerd. Wanneer ga jij je eerste digitale mailing versturen?
Een relevante nieuwsbrief versturen doe je door gesegmenteerde groepen te gebruiken. Maar wat is eigenlijk het doel van ontvangersgroepen? Waarom zijn ze zo belangrijk en naar wat voor soorten ontvangersgroepen kun je je gesegmenteerde mailing versturen?
Doelgerichte mailings versturen is belangrijk, omdat het nauwkeuriger de interesses van de lezer in acht neemt. Verkoop je bijvoorbeeld schoenen? Dan zal de nieuwsbrief voor vrouwen tot 30 jaar er heel anders uitzien dan de mailing voor vrouwen vanaf 55 jaar. Je kunt diverse afbeeldingen gebruiken en de schrijfwijze aanpassen, maar ook de productaanbevelingen veranderen.
Heb je winkels in diverse locaties? Dan kun je wanneer je een digitale mailing wilt versturen ook denken aan personaliseringen gebaseerd op de locatie van de ontvanger. Hierbij creëer je één concept met personaliseringen die vervolgens in bulk naar de gehele ontvangersgroep kan worden verstuurd. Zo wordt een mailing versturen stukken tijdbesparender en eenvoudiger.
Bij een mailing maken en versturen is het dus belangrijk om op de ontvangerskenmerken te letten.
Het gebruiken van een krachtige nieuwsbrief tool zoals Newsletter2Go heeft zeer veel voordelen en helpt je aanzienlijk bij een mailing voorbeeld maken. Je gebruikt de software eenvoudig in je browser, wat betekent dat je vanaf elke computer ter wereld gratis mailings kunt versturen. De tool is volledig functioneel met alle besturingssystemen. Kortom; zonder problemen een HTML mailing maken.
Met de gebruiksvriendelijke nieuwsbrief editor en de handige drag & drop editor kun je binnen no-time een HTML mailing maken. Je kunt hiervoor je eigen ontwerp gebruiken of een bestaande HTML template uit onze bibliotheek voor je digitale mailing gebruiken. In Newsletter2Go vind je een groot aantal responsive voorbeeld mailings die zich automatisch aan mobiele apparaten en tablets aanpassen.
Dankzij het effectieve ontvangersbeheer zijn je nieuwsbrief contacten altijd up-to-date. Ontvangers kunnen worden gesegmenteerd op basis van kenmerken als geslacht, leeftijd, woonplaats en koopgedrag. Zo kun je altijd unieke, doelgerichte mailings versturen.
Een andere nieuwsbrief tip voor succesvolle mailings is de openratio. Deze staat centraal, omdat het aangeeft hoeveel ontvangers je e-mail hebben geopend. Door gebruik te maken van een double opt-in methode voor het aanmelden, weet je altijd zeker dat je alleen aan echt geïnteresseerde klanten mailings verstuurt. Je voorbeeld mailing voor nieuwe klanten komt alleen in de inbox van potentiële kopers terecht en je voorkomt dat er misbruik gemaakt wordt van het aanmeldformulier. Een kleinere ontvangerslijst scheelt tevens in de kosten. Zo wordt mailings versturen nog gunstiger.
Je mailing versturen verloopt betrouwbaar via een speciale nieuwsbrief distributie server. Hiermee komen je verstuurde nieuwsbrieven veilig in de inbox van de ontvangers aan. Met onze certificaties worden spamfilters omzeilt. Na de mailing versturing ontvang je automatisch een rapport met alle belangrijke statistieken. Hierin worden de prestaties van bijvoorbeeld je voorbeeld mailing voor nieuwe klanten in realtime weergeven.
Het beste van allemaal? Met Newsletter2Go is een mailing maken en mailing versturen een fluitje van een cent. Per maand krijg je van ons 1000 e-mails cadeau. Een mailing voorbeeld maken is kosteloos, er zijn geen maandelijkse of set-up kosten aan onze software voor het versturen van mailings verbonden.