Home » 400 e-mail onderwerpen voor uitzonderlijke openpercentages

400 e-mail onderwerpen voor uitzonderlijke openpercentages

16/05/2018

Whitepaper email nieuwsbrief onderwerpen banner

Tips, tricks en voorbeelden voor winnende onderwerpregels

Dagelijks belanden tientallen e-mails in onze inbox. Dit betekent echter niet dat iedere e-mail daadwerkelijk gelezen wordt. Kijk maar naar uw eigen e-mailgedrag; we openen zelden e-mails waarvan het onderwerp niet veelbelovend of interessant klinkt. Sommige verwijderen we direct, andere markeren we als spam. Daarom is het belangrijk om de onderwerpregel van mailings te optimaliseren. Ze zijn tenslotte het eerst wat lezer ziet en bepalen voor een groot deel of de nieuwsbrieven worden geopend. Of juist niet.

Deze whitepaper gaat in op de relatie tussen het gebruik van personalisaties, de lengte van een onderwerp en de openratio van een mailing. Wat is de invloed van het gebruik van de voornaam op de openratio? En welke gemiddelde lengte zorgt voor de meeste openingen? Wij deden onderzoek.

Daarnaast ontvangt u voor iedere branche 25 creatieve onderwerpen, in de hoop dat de voorbeelden u inspireren om zelf diverse onderwerpen te testen en nog meer uit uw e-mails te halen.

Voor de nieuwsbrief aanmelden en whitepaper downloaden!

Nadat u uw gegevens heeft opgegeven en bevestigd, zult u af en toe van ons een e-mail ontvangen. U kunt zich hiervoor uiteraard altijd afmelden.

Whitepaper email nieuwsbrief onderwerpen cover

Het perfecte aantal tekens

Niet alleen personalisatie speelt een belangrijke rol bij e-mailmarketing en het succes van de onderwerpregel, ook de lengte van een onderwerp is ook een doorslaggevende factor voor een goede openratio. Daar zijn twee redenen voor:

  • Activerende en heldere onderwerpregels onthullen de inhoud op het eerste gezicht.
  • Tussen 40 en 60 tekens garandeert een ideale weergave op desktop, smartphones en tablets.

Uit onze analyse bleek in feite het volgende dat hoe korter de onderwerpregel, hoe hoger de openratio.

Lengte email onderwerp

Zo kunt u het onderwerp optimaliseren

Naast de lengte en personalisatie dient u natuurlijk ook andere regels in acht te nemen. Allereerst geldt dat de belangrijkste informatie in het begin komt te staan. Zorg er ook voor dat uw onderwerpregel voldoet aan de spamregels. Verschillende e-mailproviders classificeren mailings met bepaalde termen als spam. Dit verslechtert uw afleverratio en daarmee de openratio.

Met actiegerichte en activerende werkwoorden kunt u uw ontvangers overtuigen om de mailing te openen. Ook creatieve retorische hulpmiddelen en een speciale taalstijl die bij uw bedrijf past zijn een goed idee. Zorg ervoor dat uw nieuwsbrief tussen de massa opvalt.

Een voorproefje van de onderwerpregels

  • We ❤ sale. Jij ook, [NAAM]?
  • WOW! De line-up is nog beter dan vorig jaar…
  • Zo spaar je binnen 3 maanden je droomreis bij elkaar
  • Klaar met korrelige videos? 7 tips voor haarscherpe opnames
  • [NAAM], heeft u 2 minuten tijd? We belonen de moeite!
  • Keto, Weight Watchers of toch maar Sonja Bakkeren?
  • Voor jou: Handige PDF checklist voor seizoensfruit
  • Op date met [ARTIEST]?
  • Het meest gelezen boek van dit moment…
  • Deze bands zijn in [PLAATS] op tour
  • 3 weken, 24 uur – wanneer investeer jij in jezelf?
  • [NAAM], een kerstcadeautje wacht op je…
  • Morgen wakker worden met croissants en champagne?
  • 20% ik-haat-de-regen cadeau [NAAM]
  • [NAAM], dit jaar wordt jouw jaar!
  • Voor jou, omdat je zo’n kanjer bent

Geef een reactie

    Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.