Home » E-mailmarketing campagneplan 2018

E-mailmarketing campagneplan 2018

06/12/2017

E-mailmarketing campagneplan cover

Newsletter2Go e-mailmarketing campagneplan 2018

Het nieuwe jaar nadert en de voorbereidingen zijn in volle gang. De kans is groot dat u druk bezig bent met het plannen van marketingacties, campagnes, beursbezoeken en interne doelstellingen.

Om u te ondersteunen bij een succesvol begin van 2018 hebben we een e-mailmarketing campagneplan opgesteld, zodat u het nieuwe jaar met meer structuur en minder stress kunt beginnen. In dit campagneplan vindt u alle belangrijke evenementen en feestdagen in 2018 en inspirerende, bijpassende campagnemogelijkheden.

Gebruik deze campagne ideeën en genereer volgend jaar nog meer omzet met uw e-mailmarketing.

Helemaal handig: u kunt zich op onze campagneplan kalender abonneren en voortaan tijdig voor iedere campagne herinnerd worden.


Na bevestiging ontvangt u automatisch onze e-mailmarketing nieuwsbrief met interessante artikelen en expert tips. U kunt zich uiteraard te allen tijde afmelden.

E-mailmarketing campagnes voor iedere gelegenheid

Om optimaal gebruik te kunnen maken van elke campagne heeft u een exact tijdschema nodig. Zo weet u precies wanneer u met de voorbereidingen moet beginnen en op welke dagen u het best uw marketingcampagne kunt verzenden. Dit maken wij voor u gemakkelijk met onze handige e-mailmarketing campagne kalender. Gebruik de kalender in combinatie met de whitepaper en begin het nieuwe jaar succesvol.

Olympische Winterspelen

Eens in de vier jaar worden de Olympische Winterspelen gehouden. Na de vorige editie in Sotsji is in 2018 de stad Pyeongchang in Zuid-Korea de gelukkige.

Tussen 9 en 25 februari kunt u hier op inspelen (pun intended) door sportgerelateerde e-mails te versturen. Houdt lezers op de hoogte van de Nederlandse prestaties en motiveer ze om zelf een nieuwe sport uit te proberen. In 2016 tijdens de spelen in Rio maakte veel merken gebruik van het evenement om zelf hun merk of producten te promoten.

Internationale Vrouwendag

Ieder jaar staat 8 maart in het teken van het erkennen en vieren van vrouwen. Internationale Vrouwendag werd voor het eerst in 1911 in Zwitserland, Denemarken, Duitsland en Oostenrijk gevierd, maar is nu een internationaal erkende dag om vrouwen in de spotlight te zetten, hun prestaties te erkennen en kloven tussen de verschillende seksen te dichten.

Bevrijdingsdag

In veertien steden worden ieder jaar weer de populaire bevrijdingsfestivals georganiseerd. Bekende Nederlandse bands, de zogenaamde Ambassadeurs van de Vrijheid, betreden de bühne en zorgen voor een feestelijke stemming door heel Nederland. E-mailmarketeers kunnen dit saamhorigheidsgevoel in de nieuwsbrief doorvoeren. Denk bijvoorbeeld aan zomerse producten zoals barbecues, speakerboxen, zonnebrillen, wegwerpcamera’s en outfits in de nationale kleuren. Ook de eerste stralen zonneschijn en het lentegevoel past goed bij de e-mailcampagne voor Bevrijdingsdag.

Dierendag

Met zoveel huishoudens in Nederland met een huisdier – van vissen tot hamsters en honden – is het duidelijk dat we graag dieren om ons heen hebben. Een Dierendag e-mailcampagne in combinatie met social media is uiterst geschikt voor Werelddierendag. Uw merk hoeft hiervoor niet per se iets met dieren te maken te hebben. Zo lanceerde KLM eerder een campagne waarbij een hond genaamd Sherlock gevonden voorwerpen terug naar reizende passagiers bracht.

E-mailmarketing Google kalender

Download hier voor webbrowser, als ICAL of als HTML.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Newsletter2Go maakt gebruik van cookies zodat je onze site optimaal kunt gebruiken. Meer hierover lees je in het privacybeleid. Ik ga akkoord.