Gratis aanmelden Log in
Home » Infografiek e-mailmarketing trends 2014

Infografiek e-mailmarketing trends 2014

09/12/2015

E-mailmarketing is een nuttig en effectief instrument voor uw markting, omdat het vele voordelen biedt.
Onze infografiek toont u in 1 blik alle feiten over het thema e-mailmarketing.

Infografiek e-mailmarketing trends 2014

E-mails zijn ondertussen het belangrijkste communicatiemiddel geworden om eigen klanten rechtstreeks
aan te spreken. De meerderheid van de klanten geeft er de voorkeur aan reclame per e-mail te ontvangen. Hier kan u doelgerichte en aantrekkelijke e-mailmarketing inschakelen, om de afzet van uw product te doen stijgen. 44% van de nieuwsbriefontvangers deed na het ontvangen van een reclamemail minstens één aankoop bij de afzender. Elke euro die geïnvesteerd werd in e-mailmarketing loont zich voor u –
met een gemiddeld rendement van 44,25 euro, zoals u ziet in de infografiek.

Om er voor te zorgen dat uw ontvangers uw mailing als relevant inschatten en openen, moet u zich focussen op de onderwerpregel. Deze bepaalt namelijk of de ontvanger de e-mail al dan niet opent.
Houd de onderwerpregel kort, minder dan 10 tekens en gebruik personaliseringen. Met de nieuwsbrief software van Newsletter2Go kan u uw nieuwsbrief uiterst eenvoudig personaliseren en zo de kans op opens met 22% verhogen. In uw nieuwsbrief zelf kan u de doorklikratio aanzienlijk doen stijgen,
door sociale media-buttons toe te voegen.

Nieuwsbrieven zijn uiterst geschikt om uw klanten kortingscoupons te bezorgen. Zeven op de tien ontvangers kopen onmiddellijk iets met de toegezonden kortingscodes. De infografiek toont nog meer voordelen
van e-mailmarketing. Zo deelden B2B-klanten inhouden, die per mail verkregen waren, in het vorige jaar
tot 72% vaker.

Benut uw e-mailmarketing dus en stuur uw klanten regelmatig nieuwsbrieven over uw producten, nieuwtjes en acties. Bij Newsletter2Go vindt u beslist de geschikte software, waarmee u snel en eenvoudig
eigen nieuwsbrieven kan maken en verzenden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Newsletter2Go maakt gebruik van cookies zodat je onze site optimaal kunt gebruiken. Meer hierover lees je in het privacybeleid. Ik ga akkoord.