Home »  Functies » Ontvangers beheren » DOI-ontvangersimport

DOI-ontvangersimport

Beschikbaar in de Standard en Pro pakketten

Met de DOI-ontvangersimport voeg je op een veilige, AVG-proof manier ontvangers toe.

  • Nieuwe abonnees krijgen automatisch een double opt-in mail toegestuurd
  • Na een klik op de bevestigingslink wordt de ontvanger aan de contactlijst toegevoegd
  • Door de double opt-in handel je 100% volgens de AVG-wet
DOI-ontvangersimport

Met de double opt-in ontvangersimport betrouwbaar nieuwe ontvangers importeren

Wil je een nieuwsbrief verzenden? Dan heb je hier in Nederland uitdrukkelijke toestemming van de ontvanger voor nodig. Vooral na de intrede van de AVG-wet is dit zeer belangrijk (heb je de toestemming niet en klaagt de ontvanger, dan kun je hier een flinke boete voor krijgen).

Maar hoe weet je of je toestemming hebt? Dit wordt geregeld met een double aanmeldformulier. Zodra de ontvanger zich aanmeldt, wordt automatisch een e-mail gestuurd waarin de aanmelding bevestigd moet worden.

Met bestaande ontvangers is het echter lastiger om na te gaan of je deze bevestiging hebt. Soms ben je niet helemaal zeker van je zaak, en dan is het beter om de DOI-ontvangersimport te gebruiken. Met deze AVG-proof functie kun je er tijdens het importeren van nieuwe nieuwsbrief lezers voor kiezen om een double opt-in e-mail sturen. Bij het DOI-aanmeldproces wordt automatisch een double opt-in e-mail verzonden zodra je de ontvangers hebt geïmporteerd. De nieuwe ontvangers moeten deze vervolgens eerst bevestigen voordat ze aan je lijst van actieve contacten worden toegevoegd. Ontvangers die niet op deze link klikken blijven in het adresboek als inactief gekenmerkt. Zo ben je er 100% zeker van dat alle contacten in je adresboek wettelijk zijn verkregen en daadwerkelijk je e-mails willen ontvangen.

Wat betekent double opt-in?

Het double opt-in proces is een rechtszeker aanmeldproces in meerdere stappen. Iedereen die zich voor een nieuwsbrief aanmeldt moet daarna nogmaals toestemming geven om daadwerkelijk de e-mails te ontvangen. Dit gaat via een zogeenaamde double opt-in e-mail, die een bevestigingslink bevat. Pas nadat de aanmelder op deze link heeft geklikt, wordt degene aan de contactlijst toegevoegd. Naast toestemming dient het proces ook voor het beschermen van misbruik van e-mailadressen.

💡 Voor de double opt-in import via een bestandsupload zijn de formaten .xls, .xlsx, .csv en .ods geschikt. Je kunt het bestand in je Newsletter2Go account in het ontvangersbeheer bereik importeren.

Dubbel check: Veilig verzenden met de DOI-ontvangersimport

De DOI-ontvangersimport wordt vooral aangeraden wanneer je met klantendatabases werkt waarbij de ontvangers niet expliciet zijn aangemeld voor de nieuwsbrief. Dankzij de DOI-import procedure is de toestemming altijd detecteerbaar, sinds de tijd en het IP-adres bij de bevestiging gedocumenteerd wordt. Natuurlijk kunnen alle ontvangers zich op elk moment voor de nieuwsbrief uitschrijven na de DOI-ontvangersimport.

Eenmaal geïmporteerd in de nieuwsbrief tool, worden alle personen eerst in een lijst in je adresboek geïmporteerd en op inactief gezet. Tegelijkertijd wordt automatisch een double opt-in e-mail aan alle personen in de database verzonden. Wanneer de ontvanger op de bevestigingslink in de e-mail klikt wordt dit beschouwd als schriftelijke toestemming om de nieuwsbrief te ontvangen. Pas nadat de link geactiveerd is, kun je aan de ontvanger nieuwsbrieven verzenden.

Alle ontvangers die niet op de link klikken blijven tijdelijk inactief en zullen van de nieuwsbrief verzending worden uitgesloten. Als een ontvanger je e-mails niet wilt ontvangen, hoef je hier dus zelf geen actie voor te ondernemen.

In aanvulling op de wettelijke bescherming, garandeer je met de DOI-ontvangersimport ook dat de nieuwsbrief naar de juiste ontvanger wordt verzonden. Door de double opt-in e-mail is de bounceratio al tijdens de eerste nieuwsbrief verzending aanzienlijk lager dan wanneer je deze optie niet gebruikt. De e-mailadressen die niet meer bestaan (​​of verouderde ontvangers) belanden niet in je adresboek, omdat deze ontvangers de link niet zullen aanklikken. Een lage bounceratio heeft een positief effect op het succes van je e-mailmarketing campagne, het zorgt namelijk voor een betere reputatie en een constant hoge afleverratio.

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.