Home »  Functies » Geautomatiseerde nieuwsbrieven » Lifecycle e-mails

Lifecycle e-mails

Beschikbaar in het STANDARD pakket

Verzend geautomatiseerde lifecycle e-mails aan de hand van de de lifecycle van de klant.

  • Uw klantenrelatie automatisch onderhouden
  • Op vastgestelde tijden automatisch de e-mail verzenden
  • Hogere open- en klikratio’s bereiken
  • Heractiveringscampagnes verhogen uw omzet
Lead generatie in e-mailmarketing

Professionele lifecycle campagnes voor customer lifecycle marketing

Maak gebruik van de lifecycle marketing opties van Newsletter2Go en bouw direct vanaf het eerste bezoek een relatie met uw klanten. lifecycle e-mails het ideale hulpmiddel om de juiste personen op het juiste moment te bereiken. Deze automatisch verzonden mailings richten zich namelijk naar de levenscyclus van een klant. Door de automatische verzending bespaart u veel tijd en handmatige inspanning, terwijl u toch werkt aan een betere klantenbinding.

Lifecycle e-mails worden verzonden aan de hand van de huidige situatie van de ontvanger en kunnen het succes van uw e-mailmarketing vermenigvuldigen. E-mails en actuele onderwerpen zorgen van nature voor een bijzonder hoge relevantie. Vergeleken met normale nieuwsbrief lifecycle marketing behaalt u significant betere prestaties. De openratio kan ook met meer dan 50% worden verhoogd door het customer lifecycle management.

Voorbeelden van customer lifecycle campagnes:

  • Activeringsmail 5 dagen na aanmelding
  • Upselling mail binnen 14 dagen na de laatste aankoop
  • Verjaardagsmailing met een voucher
  • Reactivatie-mail binnen 6 maanden na de laatste aankoop

De algemene doelstelling van e-mail lifecycle marketing is om klanten te motiveren om langdurig met uw bedrijf verbonden te blijven. Deze e-mails helpen om een ​​levendige interactie met uw klanten te creëren. Voor e-mail verzenders is het vooral handig dat lifecycle e-mails slechts één keer moeten worden ingesteld.

De verzending zelf gebeurt automatisch op basis van vooraf bepaalde gebeurtenissen. Deze voorwaarden voor de verzending kunt u zelf instellen. U kiest u alle beschikbare ontvangerskenmerken in uw Newsletter2Go account, bijvoorbeeld de specifieke gedragskenmerken van inactieve klanten (zoals laatste verkoop is 6 maanden geleden).

Dankzij deze individualisering van de lifecycle e-mails kunt u ze naar specifieke doelgroepen en verschillende ontvangerssegmenten sturen. Of het nu gaat om potentiële klanten, nieuwe klanten, bestaande klanten of inactieve klanten — elke ontvanger kan op het juiste moment met de juiste e-mail worden aangesproken. Met inhoudelijke en tijdige e-mails die zijn afgestemd op de huidige situatie en de behoeften van de ontvangers, is succes onvermijdelijk.

In het bijzonder is voor e-commerce customer lifecycle campagnes onmisbaar. Deze e-mails helpen bij het behoud van klanten en zorgen voor een permanente stijging van de verkoop. Daarom zijn de Newsletter2Go lifecycle e-mails een must voor professionals die hun return on investment (ROI) willen verhogen. De conversies kunnen aan de hand van trackingparameters eenvoudig worden bijgehouden en geanalyseerd.

Bij de creatie van de lifecycle emails heeft u met Newsletter2Go volledige creatieve vrijheid. In de intuïtieve editor kunt u de e-mail naar wens zelf ontwerpen. Voeg eigen tekst, afbeeldingen, links en personalisaties toe. De volledige customer lifecycle campagne kan worden aangepast – van het onderwerp tot de afzenderinformatie en de inhoud. U kunt daardoor voor elke situatie een perfect afgestemde mailing maken. Belangrijk is doorgaans een persoonlijke indruk. Lifecycle campagnes kunnen zeer persoonlijk en individueel gemaakt worden door het gebruik van personalisatie placeholders en aangepaste bouwstenen.

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.