Home »  Functies » Ontvangers beheren » Nieuwsbrief ontvangers segmenteren

Nieuwsbrief ontvangers segmenteren

Maak eenvoudig een eigen ontvangerssegmentatie met Newsletter2Go.

  • Specifieke ontvangerslijsten maken gebaseerd op doelgroepen
  • Snel en eenvoudig gebruik van de ontvangerssegmentatie
  • Diverse criteria voorhanden, zoals de open- en klikratio, leeftijd en geslacht
ontvangers-segmenteren

Nieuwsbrief ontvangers segmenteren met op gedrag gebaseerde criteria

E-mailmarketing is de enige marketing tool waarmee u uw ontvangers direct kunt aanspreken. Wanneer u een e-mail naar de inbox stuurt en deze geopend wordt, kunt u ervan uitgaan dat de ontvangers de volledige aandacht voor uw boodschap heeft. Het is daarom ook zeer belangrijk dat u het meeste uit uw nieuwsbrieven haalt.

Een van deze methodes is om uw nieuwsbrief ontvangers te segmenteren. Bij de ontvangers segmentatie deelt u uw ontvangers op in verschillende groepen, gebaseerd op gezamenlijke kenmerken zoals het geslacht, de leeftijd of de woonplaats. Wanneer u uw ontvangers segmenteert, kunt u veel beter individuele nieuwsbrieven verzenden. Informeer uw ontvangerslijsten over lokale aanbiedingen, presenteer ander soort producten aan verschillende leeftijdscategorieën en maak de header afbeelding passend voor het geslacht van de ontvanger. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de eindeloze mogelijkheden met de ontvangers segmentatie. Hoe meer informatie u over uw ontvangers verzameld, hoe meer kans u heeft om de persoon individueel aan te spreken. Wanneer u gebruik maakt van personalisatiemogelijkheden heeft u een aanzienlijk hogere kans op een verbeterde open- en klikratio. De ontvangerssegmentatie is een uitstekende tool om naar een zo nauwkeurig ingstelde ontvangerssegmentatie toe te werken.

U maakt de diverse ontvanger segmenten in de editor met behulp van de geavanceerde zoekfunctie. Hier kunt u waardes opgeven voor de zoekfunctie. Zoek bijvoorbeeld naar alle contactpersonen waarvan het geslacht gelijk is aan vrouw. Nadat de resultaten op uw scherm zijn verschenen kunt u alle contactpersonen waarvoor deze criteria geldt met één muisklik selecteren en vervolgens opslaan als een ontvangerssegment. Later kunt u altijd ontvangers toevoegen of verwijderen. U kunt ook instellen dat de ontvangersgroep automatisch wordt geactualiseerd wanneer nieuwe ontvangers met dezelfde vereisten in uw account worden geïmporteerd. Hiervoor gebruikt u de auto-update groepen in uw account.

Bij de ontvangerssegmentatie kunt u onder andere gebruik maken van ontvangerslijsten met op gedrag gebaseerde criteria, zoals de openratio en het klikgedrag vertoond in voorgaande nieuwsbrieven. Onze nieuwsbrief software beoordeeld alle ontvangerslijsten automatisch na het ontvangst van de eerste nieuwsbrief. Dit gebeurt op een schaal van nul tot vijf sterren. Hierbij betekent nul sterren dat de ontvanger vrijwel geen interactie met uw nieuwsbrief vertoond, terwijl een ontvanger met vijf sterren zeer graag uw nieuwsbrief leest en de links in de inhoud aanklikt. Ook deze beoordeling kunt u gebruiken voor de nieuwsbrief ontvanger segmentatie.

Introductievideo ontvangers segmenteren

Newsletter2Go maakt gebruik van cookies om u de best mogelijke service te kunnen bieden. Als u doorgaat met surfen op de site, gaat u akkoord met de cookies. Akkoord