Home » E-mailmarketing campagneplan 2016

E-mailmarketing campagneplan 2016

17/03/2016

Voor een succesvolle e-mailmarketing is het belangrijkste: de relevantie van de e-mails voor de ontvangers. Regelmatig verzonden e-mails die aan de hand van bepaalde gebeurtenissen worden verzonden, worden door ontvangers meestal als waardevol beschouwd.

Met de juiste e-mailmarketing campagneplan voor 2016 is dit geen probleem. Download direct de exclusieve Whitepaper met campagnen-ideeën:

Campagneplan_2016_Whitepaper
E-Mail*

Nadat u uw gegevens heeft opgegeven en bevestigd, zult u regelmatig berichten met interessante thema’s uit ons vak-blog ontvangen. U kunt zich hiervoor altijd afmelden.

Om van elke feestdag optimaal gebruik te maken, is er een strak tijdschema nodig met handige tools. We hebben in dit Whitepaper de belangrijkste feestdagen van het kalenderjaar voor u op een rijtje gezet. Om u alvast een idee te geven volgt hieronder een paar samenvattingen van gebeurtenissen uit het Whitepaper:

Voorbeelden van campagne-ideeën

27-03 Pasen

Pasen is het perfecte moment voor interactie met uw ontvangers. Het zoeken van paaseitjes kan bijvoorbeeld worden gebruikt in een klein spel, waarmee men kortingscodes kan winnen. Met deze speelse vorm van contact, bereikt u over het algemeen meer dan met reguliere sales-nieuwsbrieven. Het lange paasweekend is bovendien ook populair voor korte vakanties. Begin daarom niet te laat met het aanbieden van trips.

27-04 Koningsdag

Koningsdag is eigenlijk een groot festival in de openlucht. Zowel in steegjes als pleinen, op boten en in het park. Het is daarom verstandig om hier op in te spelen en in plaats van kado’s eerder bruikbare materialen aan te bieden, zoals kleedjes, opblaasbootjes, barbeque-sets, zonnebrillen, paraplu’s, etcetera. Zorg ervoor dat u niet de gebruikelijke aanbiedingen verstuurt. Op Koningsdag is men vooral bezig met een opruiming van spullen die op de vrijmarkt worden verkocht of weggegeven. Er wordt die dag zelf meestal ook veel nieuws aangeschaft, maar in plaats van online, op de vrijmarkt.

24-12 Kerst

De kerst-inkopen vinden voornamelijk tussen 1 november en 15 december plaats. In deze periode zult u uw ontvangers moeten ondersteunen bij het winkelen. Bijvoorbeeld door kado-voorstellen te doen. Maar ook na de kerstdagen kunt u van deze campagne nog succes boeken. Bijvoorbeeld door het extra benaderen van potentiële klanten met kortingscoupons en het sturen van follow-up mailings.

De feestdagen worden in het Whitepaper beschreven met de focus op online marketing. Naast suggesties voor uw campagnes vindt u hier ook tips voor een effectief tijdschema van de voorbereiding tot de verzending, de nodige tools en natuurlijk de uitdagingen waar u rekening mee moet houden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Newsletter2Go maakt gebruik van cookies zodat je onze site optimaal kunt gebruiken. Meer hierover lees je in het privacybeleid. Ik ga akkoord.