Home » Functies » Nieuwsbrief tracking » E-mailclient rapport

E-mailclient rapport

Beschikbaar in het STANDARD pakket

Effectief uw e-mail campagne optimaliseren met de overzichtelijke e-mailclient evaluatie functie.

  • Automatisce tracering en e-mailclient evaluatie
  • Geeft informatie over gekozen technologie
  • Toont hoe u uw nieuwsbrief effectief kunt verbeteren
  • Handig het succes van uw e-mail campagne optimaliseren
Functies emailclients

Ontdek welke technologieën ontvangers gebruiken met e-mailclient rapporten

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om in de e-mailmarketing software van Newsletter2Go de behaalde resultaten te controleren en de verzamelde gegevens te gebruiken voor het optimaliseren van e-mail campagnes. Één daarvan is het e-mailclient rapport. U vindt deze functie terug in uw Newsletter2Go dashboard.

Het e-mailclient rapport bevindt zich onder het rapportenbereik. In dit bereik kunt u onder andere e-mailclient statistieken terugvinden over de kliks, opens en de conversies. U kunt hier door middel van een clickmap zien waar in de nieuwsbrief het meest geklikt is en de geotracking laat u visueel zien op welke plaatsen deze links zijn geopend. Het e-mailclient rapport weergeeft precies op wat voor soort apparaat de nieuwsbrief is geopend. Dit wordt gecheckt voor iedere ontvanger die de nieuwsbief opent. Wordt uw nieuwsbrief het meest bekeken op de computer, een tablet, of onderweg via een smartphone? Met het e-mailclient rapport vindt u het uit.

Daarnaast geeft het e-mailclient rapport van Newsletter2Go ook informatie over de e-mailprogramma’s die worden gebruikt. Dit is belangrijk om te weten wanneer u uw nieuwsbrief op de weergave wilt controleren. Ziet u bijvoorbeeld in de e-mailclient statistieken dat het grootste deel van uw ontvangers Gmail gebruiken, dan moet u ervoor zorgen dat uw nieuwsbrief er in deze e-mailclient in ieder geval perfect uitziet. Het liefst op alle eindapparaten.

Newsletter2Go maakt het optimaliseren van uw e-mail campagne erg eenvoudig. Ten eerste kunt u gebruik maken van de responsive templates die in de nieuwsbrief editor verkrijgbaar zijn. Deze zijn al getest op een correcte weergave in meer dan zesendertig e-mailclients en kunnen naar wens worden aangepast. Ten tweede heeft u de mogelijkheid om de client testing optie extra in uw account te bestellen. Met deze optie kunt u de weergave in diverse e-mailclients testen, zowel voor desktop als mobiel en tablet. Op deze manier weet u gegarandeerd dat u een professionele nieuwsbrief maakt en verzendt.

Naast het e-mailclient rapport kunt u voor de optimalisatie van uw nieuwsbrief ook teruggrijpen op de A/B-testing. Hiermee kunt u tot negen verschillende nieuwsbrief varianten tegen elkaar testen. U verandert hier telkens een variabele, zoals bijvoorbeeld het onderwerp, om zo te bekijken welke nieuwsbrief variant het aantrekkelijkst voor uw ontvangers is. Met onze software kunt u precies instellen naar welk percentage van de ontvangers en op welk tijdstippen de nieuwsbrieven moeten worden verzonden. Na de testperiode wordt de winnende variant automatisch naar het overige percentage ontvangers gestuurd.

Door regelmatig gebruik te maken van het e-mailclient rapport om de e-mailclient statistieken te controleren en uw ontvangers beter te leren kennen, plus de andere optimalisatiemogelijkheden, zorgt u stap voor stap voor een steeds doelgerichtere en relevante nieuwsbrief.

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.