Home »  Functies » Geautomatiseerde nieuwsbrieven » Autoresponder en follow-up e-mails

Autoresponder & follow-up e-mails

Beschikbaar in het STANDARD pakket

Vanaf nu altijd op het juiste moment naar de juiste persoon uw nieuwsbrieven verzenden met de automatische autoresponder en follow-up e-mails van Newsletter2Go.

  • Automatische triggermails
  • Nieuwsbrieven gerelateerd aan een bepaald evenement
  • Automatische e-mailverzending
  • Doelgerichte begroetingen
  • Verzenden op het gepaste moment
Nieuwsbrieven verzenden autoresponder follow-ups

Verzend follow-up e-mails gebaseerd op klantgedrag

Maak met Newsletter2Go binnen enkele minuten effectieve autoresponder en follow-up e-mails maken en automatisch verzenden. Deze zogenaamde triggermails worden verzonden op basis van de activiteiten van uw ontvangers en worden daarom altijd op het perfecte moment geleverd.

Mailings gebaseerd op het gedrag van de klant bereiken een onvergelijkbaar hoog niveau van acceptatie bij de ontvangers. Omdat ze direct gebaseerd zijn op de activiteit van de ontvanger is de mate van persoonlijkheid zeer hoog. Dit leidt tot een hogere open- en klikratio. Vergeleken met conventionele nieuwsbrieven beschikken autoresponders en follow-up e-mails over een tweemaal hogere openratio. Daarnaast zijn dit soort automatische verzonden e-mails ideaal, omdat het u veel handmatige inspanning bespaart en in korte tijd veel klanten bereikt.

Met Newsletter2Go kunt u diverse follow-up mails en autoresponders maken en verzenden. U verstuurt de triggermails aan de hand van ontvangerskenmerken of met behulp van de door u opgezette API. U vindt op onze website een gedetailleerde API-documentatie, die u bij het gehele installeerproces begeleidt.

Met de geautomatiseerde mailings kunt u bijvoorbeeld ontvangers contacteren die een aankoop hebben afgerond in uw online shop of hun winkelwagen zonder betaling hebben verlaten. Afhankelijk van de actie kunt u de juiste follow-up mailing instellen. Zodra de e-mail gemaakt is, verloopt het proces geheel vanzelf en kunt u zich bezighouden met andere belangrijke zaken. De e-mail wordt automatisch verzonden wanneer de gebeurtenis getriggerd wordt. Door het invoegen van een personalisatie in de e-mail kunt u de klant individueel aanspreken. Onze nieuwsbrief tool voert bij verzending de placeholder met de juiste klanteninformatie. U hoeft enkel de plaats van de placeholder in de nieuwsbrief aan te geven, bijvoorbeeld in de aanhef.

In combinatie met de segmentatiemogelijkheden en het groepsbeheer kunt u uw klanten zo op een zeer gerichte manier aanspreken. U bereikt de ontvanger op het juiste moment, waardoor u significant betere resultaten bereikt dan wanneer u uw nieuwsbrieven aan al uw ontvangers tegelijkertijd stuurt. In het bijzonder voor e-commerce en op prestatie gerichte marketing zijn autoresponders onmisbaar.

Introductievideo verjaardagsmail

Introductievideo welkomstmail

Tips voor autoresponders en follow-up e-mails

Triggermailings kunnen voor bijna iedere gebeurtenis worden. Hieronder vindt u enkele voorbeelden:

  • Welkomstmailing na aanmelding voor de shop of een nieuwsbriefabonnement
  • Downloadlink na whitepaper aanvraag
  • Productaanbevelingen na een aankoop in de shop
  • Herinnering van de winkelwagen nadat het koopproces is onderbroken
  • Productbeoordeling na ontvangst van een product
  • Enquête na het gebruik van een dienst

Bij follow-up e-mails is het bijzonder belangrijk om een ​​persoonlijke indruk bij de klant achter te laten. Wanneer u dit niet doet, wordt het al snel duidelijk dat het om een automatisch verzonden mailing gaat. Ook bij e-mails waarbij de handmatige inspanning zeer laag is, moet de e-mail niet het idee wekken dat deze in enkele seconden in elkaar is geflanst. Personaliseer daarom het liefst alle autoresponders en follow-up e-mails.

U kunt deze personalisaties op verschillende plaatsen invoegen. Afhankelijk van de doelgroep en de gelegenheid van de e-mail, kunt u bijvoorbeeld het onderwerp persoonlijk maken. Het onderwerp is zichtbaar nog voor het openen van de e-mail en heeft hierdoor een speciale betekenis. Wanneer u niet het onderwerp wilt personaliseren, doet u er in ieder geval goed aan om de aanhef individueel te maken en de naam van de ontvanger hierin te verwerken. Dit klinkt vriendelijker en persoonlijker dan “Geachte klant”.

U kunt niet alleen de tekst en de inhoud zelf, maar ook nog andere bouwstenen in de triggermail aanpassen. Probeer bijvoorbeeld realtime productaanbevelingen in de e-mail te verwerken. Deze kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op de activiteiten van uw klanten in de online shop en laten zien alle bijpassende voor reeds gekochte producten zien.

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.