De nieuwe generatie e-mailmarketing

De nieuwe generatie e-mailmarketing

Newsletter2Go lanceert de nieuwe generatie e-mailmarketing

De afgelopen jaren heeft Newsletter2Go meer dan 40.000 klanten uit meer dan 50 landen weten te overtuigen van de ondersteuning van meer succes in e-mailmarketing. Vanaf de start heeft Newsletter2Go zich weten te onderscheiden van de concurrenten door een goede usability en met intuïtieve software-functies. Maar in tijden van overvolle inboxen en veeleisende ontvanger is dit niet voldoende.

Daarom zal bij Newsletter2Go in de toekomst niet alleen de tevredenheid van de eigen klanten centraal staan. We vinden het tijd om ook met het perspectief van de ontvangers rekening te houden. Daarom werken we met het hele Newsletter2Go-team al meer dan een jaar naast alle gewone werkzaamheden, ook aan een nieuwe generatie e-mailmarketing software. Dankzij vele verdere ontwikkelingen zal deze nog krachtiger en gebruikersvriendelijker worden als daarvoor, omdat Newsletter2Go e-mailmarketeers wil ondersteunen bij het bereiken van hun doel.

Tevreden ontvangers, succesvolle afzenders

Wie over e-mailmarketing verder nadenkt, stuit op de vraag: wat betekent succes eigenlijk in e-mailmarketing? Uiteindelijk gaat het er om, of de nieuwsbrieven de ontvangers bevallen. Succesvolle e-mailmarketing betekent dat de ontvangers e-mails graag openen, het merk trouw blijven en zich met de e-mails engagieren – bijvoorbeeld in de vorm van conversies.

Het succes van e-mailmarketing wordt meestal aan de hand van benchmarks beoordeeld. Deze laten zien, hoe goed de campagne heeft gepresteerd en waar nog wat verbeterd kan worden. Toch wordt er vaak geen aandacht geschonken aan hoe er daadwerkelijk betere resultaten kunnen worden bereikt. In plaats van de aandacht alleen op de benchmarks te richten, zou eén vraag in ieder geval altijd gesteld moeten worden: hoe tevreden zijn de ontvangers eigenlijk met de mailings die zij krijgen?

De nieuwe generatie #emailmarketing - wat telt, zijn de ontvangers Klik om te Tweeten

Newsletter2Go wil daarom niet alleen klanten helpen hun (kwantitatieve) doel te bereiken, maar -belangrijker- de kwaliteit van de totale e-mailmarketing verbeteren. En dat is ook in het voordeel van de afzender, want met persoonlijke mailings komen goede rapporten vanzelf. De vernieuwde versie van de Newsletter2Go software zal het voor de afzender nog gemakkelijker maken op de behoeftes en wensen van de ontvangers in te gaan. Op die manier kunnen er ook betere resultaten behaald worden.

De visie van Newsletter2Go luidt: ontvangers tevreden maken met e-mails, die altijd aan de juiste personen verzonden worden, focussen op de juiste eigenschappen, en een geschikte inhoud hebben.

Met relevantie meer bereiken

Relevantie is bij e-mailmarketing meer dan alleen een keyword. De inbox is een privésfeer, waar men berichten ontvangen wil, die interessant zijn. Niet-relevante en oninteressante berichten leveren zowel voor de ontvangers als de afzender niets op. Daarom is relevantie bij elke afzonderlijke e-mail essentieel. De ontvangers moeten persoonlijk worden aangesproken en alleen interessante, actuele inhoud ontvangen.

De meeste ontvangers krijgen al veel e-mails binnen op een dag. Dit zorgt ervoor dat er binnen een seconde al wordt beslist, welke e-mails te lezen en welke te verwijderen. E-mails die de ontvangers niet aanspreken, worden dus snel uitgesorteerd. Om ervoor te zorgen dat uw e-mails daar niet bij horen, moeten de e-mails dus zo relevant mogelijk zijn.

De grote uitdaging is erachter te komen wat de wensen van de ontvanger zijn, om hen doelgericht te kunnen aanspreken. In de eerste plaats is daar een intelligente software voor nodig die kan leren van het gedrag van de ontvangers. Newsletter2Go wil e-mailmarketeers erbij ondersteunen tegemoet te kunnen komen aan de hoge eisen van de hedendaagse ontvangers. De nieuwe e-mailmarketing software zal daarom nog betere mogelijkheden bieden, om de individuele wensen van de ontvangers te kunnen vervullen.

Massa-mailings behoren tot het verleden

In e-mailmarketing gold voor lange tijd ‘kwantiteit boven kwaliteit’. Nieuwsbrieven werden kort na elkaar aan zoveel mogelijk ontvangers verstuurd, in de hoop dat een paar daar van nieuwsgierig zouden worden. Het verzamelen van adressen werd zó belangrijk gevonden, dat er zelfs ontvangerslijsten gekocht werden. Alleen maar om meer ontvangers te hebben voor de nieuwsbrief.

Massa-mailings behoren tot het verleden Klik om te Tweeten

Vroeger werden ontvangers overspoeld met e-mails. Nu weten we dat de grootte van de lijst en het aantal verzendingen geen betrouwbare succesfactoren zijn. Het komt namelijk neer op de kwaliteit van de lijst en de e-mails zelf. Meer is niet per se beter in e-mailmarketing, maar dit wordt nog niet altijd geaccepteerd. Nieuwsbrieven proberen zich al lange tijd los te maken van het Spam-imago en zich in plaats daarvan als effectieve marketingtool te ontwikkelen.

E-mailmarketing van de toekomst

Newsletter2Go wil dat elke ontvanger op het juiste moment de juiste e-mail ontvangt. Dat betekent dat alle ontvangers individuele e-mails krijgen, met inhoud die precies op hen is afgestemd. De e-mailmarketing software van Newsletter2Go voldoet aan alle eisen om met weinig moeite persoonlijke e-mails te kunnen versturen.

Het doel van onze relaunch is dat ontvangers de e-mails die zij krijgen ook willen openen, lezen en zich ermee willen engageren. Op deze manier helpt Newsletter2Go marketeers op een duurzame weg naar succes.

Verheugt u zich met ons op een revolutie in e-mailmarketing! Binnenkort verraden we meer nieuwtjes.

Über den Autor

Maaike Reynaert
Maaike is online redacteur bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.