Tips voor een last-minute paas-campagne

Paas-campagne

Het lange paasweekend staat weer voor de deur! Van Goede Vrijdag tot en met 2e Paasdag is een mooie gelegenheid om eens te ontspannen en van de prille lente te genieten. Voor e-commerce is het een goede gelegenheid om een paas-nieuwsbrief te versturen.

Het is nog niet te laat voor een paas-groet!

Zo kort voor Pasen is er geen tijd meer om een uitgebreide Paascampagne te beginnen. Maar met de volgende tips kunt u toch nog iets van Pasen mee pakken, door middel van een eenvoudig op te stellen paas-nieuwsbrief. Dit vraagt nauwelijks voorbereiding. Zo kunt u uw ontvangers toch nog een vrolijk Pasen wensen!

Er zijn genoeg redenen voor het verzenden van een last-minute Paasmailing. Met een paas-groet brengt u uw onderneming of organisatie weer onder de aandacht bij uw ontvangers. Op deze manier onderhoudt u uw klantrelaties. De frisse start van het seizoen is ook een mooi moment om klanten te bedanken voor hun vertrouwen. Nog beter is dat te doen door middel van een kortingscode in de nieuwsbrief.

Een spontane nieuwsbrief met Pasen kan de sales een boost geven. Daarom loont het zich doorgaans om toch eventjes de tijd te nemen om een nieuwsbrief in elkaar te zetten. Met name wanneer u veel klanten verwacht rond de paasvakantie:

  • Restaurants: Voor de late beslissers die graag van een Paasbrunch genieten en nog geen locatie hebben gekozen. Wanneer u een speciaal Paasmenu aanbiedt, kunt u dit perfect via een nieuwsbrief communiceren.
  • Hotels: Vaak wordt er spontaan de beslising genomen een uitstapje te maken met Pasen. Deze late beslissers zullen zeker nog rondkijken voor speciale aanbiedingen.
  • Reisbureau’s: Via een nieuwsbrief kunnen suggesties worden gegeven, waar men met Pasen heen kan gaan.
  • Delicattessen: Pasen is de periode van chocolade eitjes en nog veel meer andere lekkernijen. Informeer uw contacten over uw aanbiedingen.
  • Speelgoedwinkels: Er worden met Pasen ook wel eens kleinigheden uitgedeeld. Er zijn vast nog wat producten afgestemd op Pasen of op het voorjaar waar u beslist nog een nieuwsletter mee kunt vullen.

Een Paas-nieuwsbrief ontwerpen

Een tip wanneer u een nieuwsbrief voor Pasen wil maken: u kunt gebruik maken van onze gratis Paas-templates om uw contacten een vrolijk Pasen te wensen. Deze templates kunt u geheel naar uw wens invullen met relevante inhoud.

Ook grafisch gezien, biedt Pasen veel flexibiliteit. De afbeeldingen en/of graphics voor Pasen zijn eindeloos. Denk bijvoorbeeld aan konijnen, paashazen, gekleurde eieren, paasmandjes, maar ook vogels, bloemen, zon.

De onderwerpregel moet al informatie staan over het vrolijk Pasen, die u uw contacten toewenst. Ter inspiratie de volgende Paasmotto’s:

  • „Paasbeste groeten van…“
  • „20% Paaskorting op uw volgende aankoop“
  • „Speciale aanbieding – alleen met Pasen“
  • „Mooie kado’s voor in de paasmand“
  • „Ons paaskado als dank voor uw vertrouwen“

Probeer uw ontvangers een totale en vrolijke paas-sfeer mee te geven.

Frisse start van de zomer

Ook staat Pasen in het teken van het voorjaar dat voor de deur staat! Op 20 maart is de officiële seizoenswisseling. Door de veranderingen van het weer rond deze tijd, krijgt men zin in de zomer en wil de winter achter zich laten. Het is tijd voor nieuwe ideeën en daarop kan marketing inspelen. Dus ook wanneer u geen specifieke Paas-producten heeft, hieronder wat tips:

  • Webwinkels in mode: in de nieuwsbrief kunt u de voorjaarscollectie presenteeren.
  • Cosmetica: er zijn vast in dit veld ook nieuwe trends. Informeer uw contacten hierover.
  • Bloemen: de lente betekent kleur en nieuw leven! Er is extra vraag naar bloemen en planten rond deze periode. De perfecte tijd voor bloemisten om hun waar te presenteren via een nieuwsbrief.
  • Huishoudelijke producten: de grote voorjaarsschoonmaak betekent dat er meer vraag is naar huishoudelijke producten.
  • Meubel- en tuinzaken: laat via een nieuwsbrief uw contacten weten hoe zij hun woning of tuin kunnen inrichten voor een vrolijk Pasen. Meestal is men in de lente toe aan verandering van inrichting. Speel hierop in!

Ook bovenstaande ondernemers, kunnen voorjaars- en Paas-designs gebruiken voor hun nieuwsbrieven. Speelse en kleurrijke layouts zijn in deze tijd aantrekkelijk. Of een patroon met vers gras of bloemen als achtergrond? Houd er wel rekening mee dat de nieuwsbrief overzichtelijk moet blijven.

De juiste tijd voor verzending van uw Paas-nieuwsbrief

Wanneer men een vakantie boekt met Pasen, worden Goede Vrijdag en 2e Paasdag meestal automatisch meegepland. Of voor diegenen, die wat langer weg willen, nemen een aantal dagen daarvoor of erna vrij. Denk er daarom wat betreft het tijdstip van verzenden aan, dat in de week voor Pasen uw ontvangers misschien hun Postvak niet zullen openen omdat ze op vakantie zijn.

Maakt u zich geen zorgen wanneer u er niet aan heeft gedacht een uitgebreide Paas-campagne te beginnen. Met een last-minute Paas-nieuwsbrief kunt u ook al veel bereiken, juist omdat de meesten met Pasen spontaan iets plannen. De nieuwsbrief is het beste ongeveer 2 weken voor Pasen te versturen.

Ook al is Pasen een mooie aangelegenheid om uw contacten te informeren over aanbiedingen, kunt u er natuurlijk ook voor kiezen om alleen een vrolijke Paasgroet te sturen! Succes met het maken van de nieuwsbrief en… alvast een vrolijk Pasen gewenst!

Über den Autor

Maaike Reynaert
Maaike is online redacteur bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.