Zo maakt u een aantrekkelijke Valentijn e-mailcampagne

Valentijn e-mailcampagne

Valentijn e-mailcampagne, een cliché of toch niet?

Volgens StyleToday vinden zo’n 65% van de 1500 ondervraagde lezeressen deze romantische dag een tikkeltje cliché, maar daardoor juist leuk. Dit deel van de vrouwen doet daarom dan ook iets op 14 februari.

Bijna 60% geeft zelfs aan dat ze balen wanneer Valentijnsdag wordt overgeslagen. In een ander onderzoek van VakantieVeilingen komt naar voren dat de helft van de ondervraagde vrouwen teleurgesteld is wanneer ze niets ontvangen.

Oftewel, als bedrijf kunt u prima inspelen op de romantische sferen gedurende deze dag.

Zo’n 2,9 miljoen mensen doen aan Valentijn

Aldus het onderzoeksbureau Q&A. Vouchercloud onderzocht ook welke cadeaus het meest populair zijn in Nederland. Hierbij kwamen bonbons en ander snoepgoed, parfum, een etentje en bloemen achtereenvolgend als de winnaar uit de bus. Sieraden en lingerie werden het minst cadeau gegeven.

Valentijnsdag is dus zeker een goede mogelijkheid om een Valentijn e-mailcampagne op te zetten en uw nieuwsbrief ontvangers te verrassen met ideeën voor een avondje uit, romantische productaanbevelingen of een andere aantrekkelijke actie.

Het opzetten van de e-mailcampagne

Nog voordat u aan de e-mail begint, is de segmentatie belangrijk. Probeer zoveel mogelijk kenmerken te gebruiken om de doelgroep nauwkeuriger te segmenteren. Ten eerste onderscheidt u het mannelijke van het vrouwelijke publiek. Daarnaast kunt u ook uw ontvangers opdelen in diverse leeftijdscategorieën en de header afbeelding en producten voor iedere leeftijdscategorie aanpassen. Wanneer u over de informatie beschikt, gebruik dan ook de interesses en activiteitshistorie van uw klanten voor de segmentering.

Een goede e-mail begint met een goed onderwerp. E-mails die rond 14 februari graag worden ontvangen zijn e-mails voorzien van een onderwerp met het woord “cadeau ideeën”, “voucher ideeën” of een hartsymbool. Ook gepersonaliseerde onderwerpen genieten van een sterkere openratio. Tevens zorgt het gebruik van romantische woorden voor meer opens.

Geen inspiratie? Wat denkt u van deze onderwerpen?

  • 3 dagen tot Valentijn. Wij hebben het perfecte cadeau!
  • Bestel nu om een gebroken hart te voorkomen
  • Valentijnsdag ideeën voor jouw Rebecca
  • 10 manieren om “Ik hou van jou” te zeggen
  • Wil jij mijn Valentijn zijn?
  • Cupido is gearriveerd met wijn, chocolade & € 0 verzendkosten
  • Wij maken deze Valentijn een tikkeltje zoeter
  • Korting op bestseller Valentijn cadeaus

En de inhoud van uw Valentijn e-mailcampagne?

U zult zeker niet de enige zijn die een Valentijn mail verstuurt. Zorg er daarom voor dat uw aanbieding daadwerkelijk relevant en aantrekkelijk voor de ontvanger is. Geef een gratis cadeautje bij elke bestelling, bespaar uw klanten de verzendkosten of bied ze korting aan. Ideeën voor Valentijncadeaus en evenementen zijn ook zeer geliefd!

Wat als mijn product niet geschikt is voor een Valentijn e-mailcampagne?

Vans schoenen en Valentijn?

Niet het eerste waar men aan denkt bij de schoenen, maar toch vond het merk een weg om ook met de Valentijn hype mee te doen.

Converse Valentijnsdag

Met een beetje creativiteit kunt u ook uw product of service romantisch verpakken. Zo kunt u als non-profit organisatie om wat extra liefde vragen in de vorm van een donatie of als financieel bedrijf uw lezers tips geven voor het sparen van meer geld, zodat ze volgend jaar een duurder valentijnsdagcadeau kunnen veroorloven.

Uw Valentijn e-mailcampagne verzenden

Wanneer u de e-mail het best kunt verzenden? Dit is voor iedere doelgroep anders, maar een week tot enkele dagen voor Valentijnsdag is vaak voldoende. Aangezien de feestdag geen grootse bedoeling is, denken de meeste shoppers pas vanaf een week voor Valentijn aan potentiële cadeaus. De beste verzendtijd is ook afhankelijk van de levertijd van uw producten.

U kunt er zelfs voor kiezen om onder het motto “Last-minute valentijncadeaus” een e-mailcampagne op te zetten. Het Amerikaanse Sesame Gifts stuurde een last-minute nieuwsbrief met het onderwerp “Sesame Gifts – There’s still time! Send today for Valentine’s Delivery”.

Zoals u ziet zijn er mogelijkheden genoeg.

Wat voor e-mailcampagne verstuurd u dit jaar voor Valentijn?

Sesame gifts Valentijn

Bron: Notey

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.