Deel I: Het verhaal van Manuel en e-mailmarketing voor beginners

E-mailmarketing beginner

Aanmeldformulieren en ontvangersimport voor beginners

U kent als het goed is nu onze fotografie apparatuur handelaar Manuel. In dit deel van zijn e-mailmarketing avontuur laten we u zien hoe Manuel met zijn strategie begint. Lees snel verder…

Het opzetten van een account voor beginners

Nadat Manuel een account bij Newsletter2Go heeft aangemaakt kan zijn e-mailmarketing strategie daadwerkelijk worden uitgevoerd. De aanmelding was binnen enkele minuten voltooid en geheel gratis en vrijblijvend. Doordat Manuel al 5000 e-mailadressen via bestellingen heeft verzameld, gaat hij eerst in de kennisbank op zoek naar een artikel over double opt-in mails en de wettelijke voorwaarden voor het versturen van e-mails. Manuel vindt zijn oplossing, namelijk een import via een Excel-bestand met een automatisch double opt-in mail. Na het opzetten van de mailing hoeft Manuel alleen anog snel een aanmeldformulier op te zetten. Dit is tevens binnen enkele stappen voltooid. Nu kunnen de ontvangers worden geïmporteerd en wordt er automatisch een e-mail verstuurd waarin de contacten moeten bevestigen dat ze de nieuwsbrief willen ontvangen. Zo weet Manuel zeker dat hij geen ongewenste e-mails de deur uit doet.

Manuel beginner e-mailmarketing

“De eerste mailing: Uitnodiging voor het jubileumsfeest, plus een aantrekkelijke korting”

De eerste nieuwsbrief – Een jubileumsmailing

De eerste nieuwsbrief die Manuel maakt is er een voor het 30-jarig bestaan van zijn bedrijf. Hij gebruikt een van de vele kant-en-klare templates die Manuel vervolgens zelf aanpast. Dit doet de bedrijfseigenaar met de drag&drop editor. Door eenvoudig de afbeeldingen in de nieuwsbrief te slepen en tekst aan de bouwstenen toe te voegen is de jubileummailings zo samengesteld. Hiervoor hoeft Manuel geen programmeervaardigheden te hebben, wat hem veel tijd bespaart.

Met de e-mail wil Manuel zijn haar klanten voor het jubileumfeest uitnodigen en tegelijkertijd een voucher voor 30% korting op het gehele assortiment aanbieden. Na de e-mailcreatie stuurt Manuel de nieuwsbrief aan iedereen die de double opt-in mail heeft bevestigd. Na de verzending kan Manuel direct in realtime zien hoeveel van de ontvangers zijn nieuwsbrief hebben geopend en waar ze hebben geklikt. Zo ziet Manuel na enkele dagen dat zo’n 30% van de ontvangers al op de kortingscode heeft geklikt en er één conversie heeft plaatsgevonden.

Kennis opdoen – Van afmeldbeheer tot afleverratio

In de komende weken duikt Manuel in de honderden artikelen in de kennisbank. Hij wil namelijk alles over e-mailmarketing leren om zo het beste uit het marketingkanaal te halen en de mogelijkheden optimaal te benutten. Hij leert dat de hoge afleverratio van Newsletter2Go onder andere komt door de gewhiteliste verzending en dat door de CSA certificatie de e-mail spamfilters ontzeilt en direct in de mailbox van de ontvanger afgeleverd wordt. In het bijzonder is Manuel onder de indruk van het automatische ontvangersbeheer dat zonder handmatige inspanning zijn adresboek actueel houdt. Bounces en afgemelde ontvangers worden direct naar een inactieve lijst verplaatst, zonder dat Manuel zich hierover zorgen hoeft te maken.

Enkele weken en succesvolle mailings verder, merkt Manuel dat hij meer aanmeldingen heeft verzameld en zijn nieuwsbrief beter gelezen wordt. Manuel’s expert mening over fotografie wordt vaker gevraagd en ook de conversies gaan de goede richting in. Hoe Manuel dit precies voor elkaar heeft gekregen leest u binnenkort in deel 2 van dit verhaal.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.