Hoe krijg ik (meer) klanten?

Blog header meer klanten MKB

Jim van Turnhout van De MKB Assistant beschrijft in dit artikel hoe u als ondernemer uw doelgroep beter kan bereiken.

De vraag die iedere ondernemer zich vaak afvraagt, en die ik regelmatig krijg te horen van ondernemers, is: Hoe krijg ik (meer) klanten? Dit is een lastige vraag omdat deze vraag voor iedere ondernemer verschillend beantwoordt kan worden. In deze blog ga ik hier verder op in.

Klanten krijgen heeft in eerste instantie te maken met uw product of dienst en de meerwaarde die uw product/dienst heeft ten opzichte van de concurrent. Daarnaast is het belangrijk om de juiste doelgroep te bereiken. Verder is de meerwaarde die u als ondernemer laat zien aan uw (potentiële) klanten van belang.

Krijg ik meer klanten met een goed product/ dienst?

Een product/dienst heeft minimaal één uniek kenmerk nodig. Bent u goedkoper, levert u specifieke service of kwaliteit, bedient u een nieuwe doelgroep of verkoopt u op een nieuwe wijze uw product/dienst? Dan bent u uniek ten opzichte van uw concurrenten en heeft u kans dat er een markt is voor uw product/ dienst.

Daarnaast is service en kwaliteit net zo belangrijk. De klant verwacht namelijk hoge service en kwaliteit.

De meerwaarde van uw product/dienst

Als u eenmaal een uniek product/dienst hebt, moet u dat overbrengen op uw (potentiële) klanten. De kwaliteit van uw communicatie speelt daarin een grote rol. U kunt hierbij denken aan de opbouw van teksten, het foutloos en prettig schrijven an teksten en de boodschap van uw onderneming duidelijk overbrengen.

Dit geeft klanten meer vertrouwen waardoor zij eerder overgaan tot een aankoop. Verder is ook het opbouwen van vertrouwen zeer belangrijk. Een klant moet op u en uw onderneming kunnen vertrouwen.

Het vinden en bereiken van uw doelgroep

Uiteraard dient u eerst te bedenken welke doelgroep van toepassing is voor uw product/dienst.

Als u eenmaal weet wat uw doelgroep is, kunt u gaan bedenken hoe u deze doelgroep kunt bereiken. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken. Huis aan huis bladen, flyers en advertenties worden steeds minder gebruikt. Deze manier van adverteren is de afgelopen jaren vervangen door het internet. Het internet biedt ontzettend veel mogelijkheden. Social Media speelt hier ook een steeds belangrijkere rol in. Gratis kunt u al veel doen via Social Media en het internet. Betaald (zelfs met kleine bedragen) natuurlijk nog veel meer. Naast adverteren via Social Media kunt u ook adverteren in Google. Dit kan u veel opleveren en zo wordt u ook snel vindbaar via zoekmachines. E-mailmarketing is ook een goede tool om uw doelgroep te bereiken.

In deze blog vindt u meer informatie over de 5 geautomatiseerde e-mailmarketing campagnes die iedere MKB ondernemer moet kennen.

Het is van belang om vooraf te onderzoeken waar u uw doelgroep het beste kunt vinden. Voor iedere ondernemer zijn verschillende kanalen beschikbaar en geschikt.

Dus hoe krijgt u nu (meer) klanten?

Let goed op uw marketingstrategie. Heeft u hier al veel aandacht aan besteed en gebruik gemaakt van bovenstaande strategieën, maar levert dit geen klanten op? Stel uzelf de vraag of er nog op andere manieren winst te behalen valt voor uw onderneming. Bij ondernemen is volhouden de belangrijkste factor. In deze tijd is ondernemen niet altijd gemakkelijk. Niet te snel opgeven, maar doorzetten is het verschil tussen slagen en falen. Ondernemen is namelijk constant actie!

Über den Autor

Partner

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.