Creatieve nieuwsbrief challenges in de zomermaanden

Zomer challenge nieuwsbrieven

Gebruik de zomer voor een speciale e-mailmarketingcampagne

We overleven op koude douches, nog koudere drankjes en heel veel ijsjes. De zomer in Nederland, het was nog nooit zo … zweterig heet, ehm ik bedoel: heerlijk. Veel Nederlanders genieten van een welverdiende staycation, zijn al in het buitenland of hebben nog een reisje in het verschiet.

Om mensen in de zomerstemming te brengen kunt u gebruiken maken van een verfrissende zomercampagne. Uw e-mailmarketing hoeft namelijk niet gedurende de zomermaanden compleet stil te liggen.

Waag u aan een zomer e-mail marketingcampagne en verzoet de zomer voor uw ontvangers. In dit artikel bespreken we campagnes die zich richten op een zomer challenge.

Wedstrijden in de nieuwsbrief

In de volgende nieuwsbrief die u verstuurt kunt u uw ontvangers al attent maken op de opkomende wedstrijd. Zorg er met een pakkende tekst voor dat ze enthousiast worden om met de zomer challenge mee te doen en zich verheugen op de volgende e-mail met meer informatie.

Voor de voorbereiding van de zomer challenge is het belangrijk om een wedstrijd te kiezen die bij het merk of bedrijf past. In de fitnesswereld zijn challenges rondom sporten en gezond eten populair, terwijl een lifestyle blog zich bijvoorbeeld op een grote schoonmaak kan richten (zowel in het huishouden als in uw leven).

Voor ieder soort branche is er wel een passende challenge te bedenken. Een voorbeeld van dergelijke zomercampagne wedstrijd nieuwsbrieven kunnen bijvoorbeeld als volgt zijn:

Zomer challenge nieuwsbrief
Fitness nieuwsbrief challenge

Header: Jessica, nog niet in shape voor de zomer? Geen zorgen!

Hi Jessica,

Geniet je al wel van het weer, maar zou je liever nog net iets strakker in je vel zitten voordat je het strand in bikini trotseert? We’ve got you! Met onze zomercompetitie maak je nu kans op een gratis jaarabonnement. Beantwoord de volgende vraag correct en doe automatisch mee. De wedstrijd eindigt op 30 augustus 2018.

Wat heb ik nodig voor een tenniswedstrijd?

  • Tennisrackets en tennisbal
  • Badmintonrackets en badminton
  • Handbal en peddels

Appelje, eitje, toch? Klik hier om je antwoord door te geven.

Veel plezier en geniet van de zomer,
Het Fitboutique team

Zomer challenge nieuwsbrief
Reisbureau nieuwsbrief challenge

Header: Nog geen reisplannen voor de zomer, mevrouw van Doren?

Beste mevrouw van Doren,

Heeft u nog geen plannen voor de zomer? Misschien wat last-minute, maar wat dacht u van een exotische reis naar het Caribisch gebied? Wij vliegen u direct naar de zon. Doe mee met onze zomercompetitie en maak kans op deze luxe droomvakantie vol stralende mensen, lekker eten en opzwepende muziek. U vertrekt in september en kunt deelnemen aan de wedstrijd tot 30 juli.

[CTA button wedstrijddeelname]

Wij wensen u een prettige zomer toe,
Clara van Travelbound

Zomer challenge nieuwsbrief
Outdoor nieuwsbrief challenge

Header: WINACTIE! Goed uitgerust voor jouw favoriete festival

Hoi Kim,

Het festivalseizoen is van start gegaan. Komt jouw favoriete artiest deze kant op? Naar welk festival je dit seizoen ook gaat, wij zorgen dat je een zo comfortabel mogelijke ervaring zult hebben. Vandaag geven we een compleet festival starterspakket weg, inclusief een hippe heuptas, waterdicht telefoonhoesje, thermosokken en regenjas. Meedoen? Beantwoord de volgende vraag:

Wat is het grootste festival van Nederland?

  • Pinkpop
  • Lowlands
  • Amsterdam Dance Event

Klik hier om je antwoord achter te laten. De winnaars worden op 30 augustus bekend gemaakt.

Succes!
Bas van OutdoorAdventures

Waarom een zomercampagne de moeite waard is

Een zomercompetitie is een uitstekende manier om een eventuele zomerkloof op te vullen. Het verhoogt namelijk ook de conversie tijdens de zomermaanden, omdat ontvangers met uw merk in contact blijven. Tevens kan de challenge zorgen voor meer naamsbekendheid en nieuwsbrief aanmeldingen. De mailings kunnen ofwel naar het gehele adresboek worden gestuurd, of naar specifieke ontvangersgroepen. Hoe u de groepen aanmaakt, leest u hieronder.

Aan de slag met precieze ontvangersgroepen

Met een gerichte segmentatie van uw ontvangers kunt u in een handomdraai persoonlijke en individuele mailings maken. Als u uw doelgroep goed kent, duurt de segmentatie slechts enkele minuten.

In de ontvangersgroepen maken we een onderscheid tussen statische en auto-update kenmerken. Statische kenmerken zijn onder andere kenmerken die niet veranderen. Dit zijn persoonlijke gegevens zoals naam, geslacht, schoenmaat of geboortedatum. De op gedrag gebaseerde functies omvatten bijvoorbeeld de klikratio, het aantal openingen en de gekochte producten.

Segmentatie op basis van gedragskenmerken is met name geschikt voor geautomatiseerde mailings. Op deze manier kunt u de klanten die zich voor de wedstrijd hebben aangemeld automatisch een e-mail sturen met meer informatie over de wedstrijd. Na de loting ontvangt de gelukkige winnaar een e-mail met feliciaties en ontvangen alle andere deelnemers een bericht met een troostprijs. Dit kan bijvoorbeeld een korting van 5% zijn bij uw volgende aankoop of boeking.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.